  • 1. Data: 2004-01-05 14:16:55
    Temat: Pracownik i zwolnienie...
    Od: "Pawel" <p...@a...net.pl>

    Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc :)

    Mam pytanie odnosnie pracownika, ktorego zatrudnial moj ojciec...

    Mianowicie sprawa wyglada tak:

    po pierwsze po miesiecznym wypowiedzeniu praca konczyla mu sie 31.12.2003.
    Ale co sie okazalo, ze chlopak jest sprytnym kapitalista i dnia 27 grudnia
    powiedzial ze idzie na zwolnienie lekarskie..., ktore juz posiada. Dzis tj.
    06-01-2004 ojciec odebral przesylke polecona, w ktorej znajdowalo sie owe
    zwolnienie z data 31-12-2003

    po drugie na owym zwolnieniu lekarskim jest napisane tylko ze pracownik
    powinnien chodzic (zaleca mu sie chodzenie tak tak :)))) i dodatkowo nie ma
    zaznaczonych symboli choroby?

    jednym slowem widac ze chlopak chce wyciagnac kase za nienalezny mu urlop i
    w zwiazku z tym mam pytanie do Was grupowiczow co w takiej sytuacji mozna
    zrobic, czy sa jakies szanse jakos sensownie to rozwiazac?

    pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2004-01-05 14:35:14
    Temat: Re: Pracownik i zwolnienie...
    Od: <l...@p...fm>

    > po pierwsze po miesiecznym wypowiedzeniu praca konczyla mu sie 31.12.2003.

    Nie rozumiem. Tzn ze okres wypowiedzenia mijal 31.12.2003 r.? Czy tak?

> [...]
    tj.
    > 06-01-2004 ojciec odebral przesylke polecona, w ktorej znajdowalo sie owe

    No jak to ? Przeciez okres wypowiedzenia mial minac 31.12, to pismo o
    wypowiedzeniu wreczone musialo byc do 30 .11. Mieszasz cos strasznie.

    Nic z tego nie rozumiem ale jesli poszedl na zwolnienie po na 3 dni przed
    uplywem okresu wypowiedzenia to nic to nie zmienia w kwestii rozwiazania
    umowy.

> [...]
    > w zwiazku z tym mam pytanie do Was grupowiczow co w takiej sytuacji mozna
    > zrobic, czy sa jakies szanse jakos sensownie to rozwiazac?

    Nic. - jest to zaswiadczenie o niezdolnosci do pracy i to ze moze chodzic
    niczego nie zmienia. Mozesz jedynie zwrocic sie do zusu o przeprowadzenie
    kontroli zasadnosci jego wystawienia.
    Dlaczego urlop niby jest nienalezny???

    Dan.

  • 3. Data: 2004-01-05 14:45:02
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > jednym slowem widac ze chlopak chce wyciagnac kase za nienalezny mu urlop i
    > w zwiazku z tym mam pytanie do Was grupowiczow co w takiej sytuacji mozna
    > zrobic, czy sa jakies szanse jakos sensownie to rozwiazac?

    Podkabluj lekarza do NFZ, a chlopaka do ZUSu ;-)

  • 4. Data: 2004-01-05 15:49:38
    Od: "Pawel" <p...@a...net.pl>

    Użytkownik <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem. Tzn ze okres wypowiedzenia mijal 31.12.2003 r.? Czy tak?

    Wypowiedzenie dostal 25 listopada 2003, a zwolniony zostal z dniem
    31.12.2003.

    > tj.
    >
    > No jak to ? Przeciez okres wypowiedzenia mial minac 31.12, to pismo o
    > wypowiedzeniu wreczone musialo byc do 30 .11. Mieszasz cos strasznie.

    Nic nie mieszam nie zrozumielismy sie...
    Wszystko bylo wreczone jak nalezy (patrz wyzej)
    Tylko chodzi o fakt ze typ chce wyciagnac kase od mojego ojca, ktora mu sie
    nie nalezy, bo jego zdaniem dostarczyl zwolnienie jeszcze jak byl
    zatrudniony...

> [...]

    > niczego nie zmienia. Mozesz jedynie zwrocic sie do zusu o przeprowadzenie

    Wlasnie czesciowo o to mi chodzilo, czy on moze cos tym swoim urlopem
    wskurac, bo ewidentnie wiadac ze walczy o jakas nienalezna mu kase!

    pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2004-01-05 16:16:52
    Od: "r21" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    lekarz nie musi pisac kodu choroby.
    twoj ojciec placi mu tylko do daty konca wypowiedzenia tzn 31 .12 potem
    placi mu juz zus
    niebardzo kumam o co chodzi ze wrocil list ?? z wypowiedzeniem?
    pozdro:))

  • 6. Data: 2004-01-05 16:31:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Czy ten "urlop" jest mu należny, czy nie to nie nam ani nie Wam rozsądzać.
    Może w wyniku stresu wywołanego groźbą bezrobocia zachorował. Jeśli macie
    wątpliwości w tym zakresie, to możecie wysłać stosowne pismo do ZUS. Z
    tego co wiem kontrolują zasadność wystawienia zwolnień losowo, więc w tym
    wypadku też pewnie sprawdzą, skoro faktycznie z tego co piszesz sprawa
    wygląda cokolwiek "podejrzanie". Wysłał bym to albo faksem, albo sam
    bezpośrednio złożył w ZUS na dzienniku podawczym, albowiem ważny tu jest
    czas.

  • 7. Data: 2004-01-05 17:15:32
    Od: <l...@p...fm>

    > Wlasnie czesciowo o to mi chodzilo, czy on moze cos tym swoim urlopem
    > wskurac, bo ewidentnie wiadac ze walczy o jakas nienalezna mu kase!

    No wiec raz jeszcze. Skoro gosc zachorowal po wreczeniu wypowiedzenia to nie
    ma to wplywu na rozwiazanie umowy o prace. od 31.12 za chorobe placi mu zus.
    Co do urlopu to nie widze zwiazku. Jedyne co, to jesli facet przebywal 31.12
    na urlopie to za ten dzien nalezy mu zaplacic ekwiwalent (choroba przerywa
    urlop). Jesli w ogole nie przebywal na urlopie to nawet gdyby nie przedlozyl
    L4 to i tak nalezy mu zaplacic ekwiwalent jesli mial niewykorzystany urlop.
    W mojej ocenie gosc niczego nie chce wyciagnac od pracodawcy tylko od zusu.
    po rozwiazaniu umowy bedzie mogl od zusu pobierac zasilek chorobowy bo
    niezdolnosc do pracy powstala w trakcie trqwania stosunku pracy (w ostatnim
    dniu ).

    Dan.

  • 8. Data: 2004-01-05 17:59:51
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Podkabluj lekarza do NFZ, a chlopaka do ZUSu ;-)

    Popieram, ale bez ";-)" - W końcu ZUS zapłaci mu naszymi pieniędzmi... :-/

    chester

    --
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
    przesąd." (Albert Einstein)