  • 11. Data: 2004-02-29 19:00:03
    Temat: Re: licencja na napisanie programu ksiegowego?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 29 Feb 2004 12:23:47 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Mnie chodzi o to, że program księgowy musi spełniać pewne warunki
    > wynikające z Ustawy o rachunkowości.
    [ciach]
    > Nie potrafię jedynie znaleźć przepisu mówiącego o trybie
    > przyznania tej licencji, tym nie mniej coś takiego jest, bo Urząd Skarbowy
    > i inne tego typu urzędy uznają tylko niektóre z programów.
    Nie spotkałem takiego przepisu, który uzależniał by wartość dowodową
    programu od jakiejś licencji. Jest tak z kasami fiskalnymi ale to inna
    bajka.
    Ustawa o rachunkowości nic o takim czymś nie wspomina i nie daje żadnej
    delegacji np. MF do uregulowania tego. Wystarczy zatem, że będzie spełniał
    warunki określone w ustawie. Natomiast w jaki sposób te warunki spełnia
    musi być opisane w instrukcji do programu - to też wymóg ustawy o
    rachunkowości.
    Jeżeli te warunki będą spełnione - to US nie ma podstwa do kwestionowania
    programu.

    pozdrawiam

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-02-29 19:29:53
    Od: "tekio" <t...@k...chip.pl>

    > Przecież masz jasno sprecyzowane wymagania w ustawie o rachunkowości.
    > Jak możesz pisać program księgowy, nie znając jej na wylot??

    Dopiero zabieram sie do pisania.

  • 13. Data: 2004-02-29 20:21:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 29 Feb 2004 20:29:53 +0100, "tekio"
    <t...@k...chip.pl> zakodował:

    >Dopiero zabieram sie do pisania.

    No to poszukaj "myślącego informatycznie" dobrego księgowego albo
    wdrożeniowca/księgowego do opracowania koncepcji. Jak za to bierze się
    informatyk, to skutki są opłakane. Jak program jest pisany pod
    dyktando klienta - też cienko to wychodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2004-02-29 21:00:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Można, byle spełniał warunki wspmniane w ustawie. A co do zmieniania -
    > to wystarczy po zamknięciu miesiąca wypalić dany miesiąc na CD lub
    > wydrukować na papierze - i nie można zmieniać (jeżeli program nie
    > zapewnia innej metody zablokowania możliwości modyfikacji).

    No właśnie. Przecież pisałem, że jak nie spełnia wymogów, to wystarczy to
    utrwalić w inny sposób. Zastanawiam się tylko, w jaki sposób mają być
    potwierdzone te wymogi. Ja spotkałem się w praktyce z wykazem, który ma
    Urząd Skarbowy. Na tym wykazie wymieniono programy uznane za spełniające
    normy. Ale nie wiem, czy to wymysł Urzędu, czy to wynika z jakiegoś
    przepisu. próbowałem znaleźć ale nie znalazłem nigdzie procedury trafienia
    na taka listę.

  • 15. Data: 2004-02-29 23:19:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004 21:21:15 +0100, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    >No to poszukaj "myślącego informatycznie" dobrego księgowego albo
    >wdrożeniowca/księgowego do opracowania koncepcji. Jak za to bierze się
    >informatyk, to skutki są opłakane.
    np. takie jakie w 2002 pokazala firma Lefthand jako open source system
    zarządzania firmą z interfejsem webowym. W 2003 pomysl ten chyba
    porzucili i robili aplikację pod Windows ale tez z tego co widzialem
    daleko nie zaszli (ogladalem w grudniu 2003 na konferencji SDP, rok
    wczesniej rowniez na SDP). Nie wiem jak jest dzis.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl