  • 1. Data: 2003-11-26 12:31:32
    Temat: Nnowa ustawa o terminach zapłat za transakcje handlowe
    Od: Wiolik <u...@i...pl>

    Szukam pomocy na temat nowej ustawy. ma ona wejść w życie z dniem 1 stycznia 2004 i
    prowadzić nowe zasady naliczania odsetek za faktury zawierane na tremin płatności
    dłuższy niż 30dni. Czy to prawda ze do momentu zapłaty przeze mnie tych odsetek
    powinnam zaliczać je do moich przychodów? bardzo proszę o pomoc, obawiam się ze coś
    sobie przeinterpretowałam.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-11-26 13:27:36
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiolik" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zapłaty przeze mnie tych odsetek powinnam zaliczać je do moich przychodów?
    bardzo proszę o pomoc, obawiam się ze coś sobie przeinterpretowałam.

    Re : Wydaje się, że tak (przeinterpretowałeś). Odsetki stanowią dla
    OTRZYMUJĄCEGO JE przychód w momencie ich otrzymania. Dla bytu "przychodu
    wirtualnego" - pojęcia znanego w naszym "prawie" podatkowym - z tytułu
    niezapłaconych odsetek po stronie zobowiązanego do zapłaty tychże odsetek
    (taka trochę karkołomna konstrukcja, ale w MF wszystko jest możliwe) ,
    konieczna byłaby zmiana ustaw o PDOF i o PDOP, a takiej nie ma.
    A swoją drogą wyłączenia z działania tej ustawy (Dz.U. 139 poz. 1323) to
    rodzimy bandytyzm prawny. Wszak nawet dla imbecyla jasne jest, że zatory
    płatnicze generowane są za sprawą jednostek budżetowych lub tych, w których
    skarb tego "państwa" ma znaczące udziały.
    AR

  • 3. Data: 2003-11-29 10:05:38
    Od: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl>

    Hej!

    "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wirtualnego" - pojęcia znanego w naszym "prawie" podatkowym - z tytułu
    > niezapłaconych odsetek po stronie zobowiązanego do zapłaty tychże odsetek

    Swoją drogą, to czytając pierwszego posta w tym wątku aż zamarłem.
    W sumie nasi kochani prawodawny mogliby coś podobnego wymyślić.
    Już dzisiaj płacę podatki nieraz i na pół roku przed uzyskaniem
    dochodu.

    Jeśli wystawiam fakturę na 10000netto, to zanim dostanę kasę, muszę wydać:

    - koszt materiałów 3660zł brutto
    - VAT 1980 zł
    - podatek 1800zł. (lub 2700 i więcej)

    Zatem optymistyczny wariant jest taki, że aby wystawić tę fakturę,
    trzeba mieć 7440. A przy niższym stopniu przetworzenia i marży?!

    IMO w wypadku problemów z zapłatą podatku powinno się ten fakt zgłaszać
    organom skarbowym - wraz z wskazaniem dłużnika. I już się aparat może wykazać!
    Zły pomysł? ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    A jak z jakością gości? Masz już jakieś doświadczenia? Da radę tyle