    From: Gerard <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Date: Sat, 8 Jun 2002 13:16:21 +0000 (UTC)

    michal napisał(a):
    > Czyli wystarczy ze mam oryginalny nosnik oraz ksiazeczke - licencje do niego
    > i to wystarczy??

    Przeczytaj napis na okładce tej książeczki. Zgaduję, że masz tam
    zdanie w stylu "Do rozprowadzania wyłącznie z nowymi komputerami PC".
    Jeśli tak, to oprogramowanie jest OEM, czyli żeby udowodnić, że
    posiadasz je legalnie, powinieneś posiadać fakturę na zakup sprzętu
    z wyszczególnioną na niej pozycją "system Windows" lub podobną.
    Oczywiście ten zakupiony sprzęt też nadal powinieneś posiadać
    i system powinien być zainstalowany właśnie na tym sprzęcie.
    Od razu zaznaczam, że przez bardzo długi czas (i chyba nadal) wiele
    sklepów nie stosowało wyszczególnienia oprogramowania na fakturze
    (nie było ono też zaznaczone w nazwie zestawu). Niestety nie wiem,
    jak w takim przypadku zapatrywały się na to ewentualne organy kontroli.

    Pozdrawiam,
    Gerard