  • 1. Data: 2003-03-20 17:31:58
    Temat: kwestionowanie rozl.za ogrzewania mieszkania w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "magda" <m...@p...gazeta.pl>

    dzien dobry,
    Prosze o pomoc, bo kolejny rok juz tego nie wytrzymam.
    Dostalam wlasnie rozl.za ogrzewanie ze swojej spoldzielni mieszkaniowej. Nie
    zgadzam sie z nim zupelnie.W jaki sposob moge to wyliczenie reklamowac? Jak
    napisze do spoldzielni, to jaka jest dalsza procedura? W jaki sposob oni
    sprawdza prawidlowosc naliczenia? Mam w mieszkaniu podzielniki ciepla.
    Wydaje mi sie, ze te urzadzenia sa tak skonstruowane,ze ilosc zuzytych
    jednostek jest prawidlowa. Wysoki jest tylko koszt takiej jednostki i koszty
    stale. Moze ktos z Was mial na tym polu jakies doswiadczenia? W domu nie mam
    "sauny", temp.jest normalna, skad wiec taka doplata-1000zl?Co miesiac w
    czynszu tez place jakies pieniadze na poczet ogrzewania.Jeszcze jedno-blok
    ma wlasna kotlownie, ogrzewanie jest gazowe,mialo byc taniej:(
    Prosze o pomoc
    pozdrawiam
    magda

  • 2. Data: 2003-03-20 19:09:57
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    te podzielniki to zakladam te mierniki co sie na kaloryfer zaklada ??,
    jezeli tak to moze sie cos znalesc, one bowiem musza byc zakladane nie przy
    pomocy zwyklego srubokreta lecz dynanometrem. bowiem jezeli przykreci sie za
    duzo to liczba zliczonych jednostek gwaltownie rosnie.(powinni dawac
    instrukcje tam pisze ile mozna przykrecic) w tym przypadku mozna isc do
    spoldzielni i prosic o dokumenty ze taki dynanometr posiadaja
    - jezeli nie maja to sprawa jest oczywista.
    - jezli posiadaja to sprawdzic date zakupu dynanometru z data montazu
    licznika, jescze mozna niech sprawdza jak jest przykrecone i porownac z
    intrukcja

    spotkalem sie tez tym ze jezeli kaloryfer jest osonity przez firanke to
    tworzy sie tak znacznie wyzsza temperatura niz w mieszkaniu a impulsy leca -
    na to mozna jedynie zaradzic odslaniajac firanke :)

    leon

  • 3. Data: 2003-03-20 19:38:21
    Od: "magda" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    leca -
    > na to mozna jedynie zaradzic odslaniajac firanke :)

    To sa takie urzadzenia z cyfrowym odczytem.Nie znam sie na tym.Tak, to sie
    zaklada na grzejniki,w zasadzie przykleja.Czy to tez jest niezgodne z
    prawem? To nie sa kaloryfery zeberkowe,wiec nie mozna tu nic przykrecic.
    Firanki nie mam,wiec problem nie istnieje:). Nie wiem, co dalej...
    magda

  • 4. Data: 2003-03-21 00:44:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2003, leon wrote:

    >+ te podzielniki to zakladam te mierniki co sie na kaloryfer zaklada ??,

    wKF: to *nie* są mierniki. Wskaźniki co najwyżej :)
    FYI: "miernik" musi mieć określoną klasę dokładności. A podzielnik
    to mierzy...ale niekoniecznie ilość *oddanego* ciepła :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-21 09:10:28
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam,
    Może troche nie na temat i nie na te grupe, ale zapytam z ciekawosci,
    a jak z oknami? Masz wymienione na nowe, czy nie? Wiele babuszek z mojego
    bloku malo nie dostalo zawalu jak zobaczyly rozliczenia za cieplo....A mialo
    byc taniej. Ale przy starych oknach nie ma mozliwosci oszczedzania.

    Joanna

  • 6. Data: 2003-03-21 11:59:17
    Od: "magda" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b5el5e$s6n$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    mialo
    > byc taniej. Ale przy starych oknach nie ma mozliwosci oszczedzania.

    to nowe mieszkanie, 2-letnie, wiec okna b.nowe:)

  • 7. Data: 2003-03-21 17:26:21
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "magda" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czynszu tez place jakies pieniadze na poczet ogrzewania.Jeszcze jedno-blok
    > ma wlasna kotlownie, ogrzewanie jest gazowe,mialo byc taniej:(

    Ważne, jaki jest faktyczny koszt ogrzewania w skali roku. Należy zsumować
    kwoty wszystkich zaliczek oraz kwote dopłaty. Potem przeliczyć to na 1m2
    pow mieszkania jak w naliczeniu opłat moiesięcznych.
    Jeżeli to nowy budynek i jest prawidłóowa umowa na dostawę gazu do
    celów grzewczych, to nie powinno wychodzić więcej jak 2 zł/m2 miesięcznie
    w skali roku tzn przy płaceniu przez cały rok - 12 m-cy.
    Jeżeli jest istotnie więcej to albo jest zła ochrona cieplna budynku
    albo niewłaściciwi dobrane współczynniki redukcyjne albo
    zostawiasz otwarte okna na długi czas bez zakręcania zaworów
    albo wszyscy lub wiekszość sąsiadów oszukuje.
    Oczywiście może też być błąd w rozliczeniu.
    Ale zawsze idziesz do spółdzielni i prosisz o regulemin rozliczanai
    kosztów ogrzewania. To podstawa.
    pzdr,
    JarekM

    przepraszam za błędy orto

  • 8. Data: 2003-03-22 10:45:16
    Od: "Wojciech "Sas" Cieciwa" <c...@a...zarz.agh.edu.pl>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> wrote:
    [...]
    > Ale zawsze idziesz do spółdzielni i prosisz o regulemin rozliczanai
    > kosztów ogrzewania. To podstawa.

    A spoldzielnia ma OBOWIAZEK mi go wydac ????

    Pozdrawiam.
    Sas.
    --
    {Wojciech 'Sas' Cieciwa} {Member of PLD Team }
    {e-mail: c...@a...zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa}

  • 9. Data: 2003-03-22 15:24:17
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Sas Cieciwa wrote:
    > A spoldzielnia ma OBOWIAZEK mi go wydac ????

    ma obowiązek Ci go udostępnić

    KG