  • 1. Data: 2005-09-18 10:27:11
    Temat: kwalifikacja do oszustwa w kokursie
    Od: "arts15" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zamierzam wystąpić do prokuratury (na razie) z zawiadomieniem o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa przeciwko organizatorowi jednego z konkursów. Nie
    wiem jednak na jaki paragraf i którego kodeksu mogę się powołać określając
    kwalifikacje czynu. Czy w ogóle jako składającego takie zawiadomienie
    obowiązuje mnie wskazanie kwalifikacji, czy też wystarczy mi opisanie
    zdarzenia otwartym tekstem a określeniem kwalifikacji ewentualnie zajmie się
    prokuratura. Pokrótce wyjaśniam, że chodzi o konkurs (grę internetową) gdzie
    na chwilę jego zakończenia byłem laureatem a z oficjalnych wyników zostałem
    usunięty bez żadnego wyjaśnienia podobnie jak 75% innych osób z
    listy &#8222;laureatów&#8221;. Za to na listę zakwalifikowali się ludzie z dużo
    gorszymi
    wynikami. Do tego regulaminowa próba złożenia pisemnej reklamacji za
    pośrednictwem listu poleconego ze zwrotnym potwierdzeniem okazała się
    bezskuteczna bowiem organizator w regulaminie nie podał adresu do
    korespondencji a list wysłany na adres jego siedziby ze strony internetowej
    nie został odebrany z Placówki Pocztowej. Proszę o jakąś radę i ewentualnie
    link do strony/stron zawierającej przepisy prawne jakie obowiązują
    organizatorów konkursów. Miłe byłyby też przepisy wykonawcze i ewentualne
    interpretacje w sprawach dotyczących podobnych sporów. Za każdą pomoc z góry
    dziękuję

  • 2. Data: 2005-09-18 10:33:00
    Temat: Re: kwalifikacja do oszustwa w kokursie
    Od: "yark" <a...@o...pl>

> [...]
    > obowiązuje mnie wskazanie kwalifikacji, czy też wystarczy mi opisanie
    > zdarzenia otwartym tekstem a określeniem kwalifikacji ewentualnie zajmie

    dokladnie tak. nie masz obowiazku podawania kwalifikacji, mozesz to opisac,
    bez powolywania sie na przepisy karne.prokurator jesli uzna, ze zaistnialo
    przestepswto - poleci wszcza dochodzenie policji, albo tez moze w formie
    postanowienia odmowic wszczecia postepowania. na odmowe wszczecia
    przysluguje Ci zazalenie.
    pozdr

  • 3. Data: 2005-09-18 13:33:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    "arts15" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> niebacznie popelnil

    > Pokrótce wyjaśniam, że chodzi o konkurs (grę
    > internetową) gdzie na chwilę jego zakończenia byłem laureatem a
    > z oficjalnych wyników zostałem usunięty bez żadnego wyjaśnienia
    > podobnie jak 75% innych osób z listy
    Wprawdzie wyjdzie z tego ponuro-makabryczny żart
    - a to nie jest moją intencją - ale kiedyś już pojawił się na psp
    dość podobny problem.
    Skończył się załamaniem psychicznym i siekierą w plecach wykładowcy.

    Tego typu imprezy należy traktować adekwatnie do charakteru,
    jak rozrywkę. A to że czasem przypominają trzy karty na stoliczku
    to już inna sprawa.

    --
    pozdro
    poreba