  • 1. Data: 2002-03-28 10:09:04
    Temat: kupno używanego samochodu - PROSZĘ O POMOC
    Od: "marek" <p...@p...fm>

    witajcie

    krótko:
    - kupiłem używany samochód od I właściciela - astra 1,4i
    - w trakcie zawierania umowy sprzedawca zapewniał mnie, że silnik jest 82KM
    MPI i na potwierdzenie tego pokazał fakturę zakupu w autoryzowanym salonie
    opla, na której to fakturze jak byk wypisane jest moc: 82KM
    - parę dni temu chciałem kupić świece, wyciągam dowód rejestracyjny,
    sprawdzam i oczom nie wierzę - to jest silnik: 60KM SPI!
    - dzwonię do salonu opla: potwierdzają - silnik 60KM i że poprzedni
    właściciel przez 7 lat użytkowania musiał się dowiedzieć o tym
    - dzwonię do sprzedawcy: oczywiście twierdzi, że on się nie zna na silnikach
    a na fakturze jest 82KM i ze śmiechem, że mogę zakładać sprawę

    pytania:
    - jakie są możliwości reklamacji?
    - czy jest szansa wygrania takiej sprawy?
    - jakie będą koszty?

  • 2. Data: 2002-03-28 10:17:48
    Temat: Re: kupno używanego samochodu - PROSZĘ O POMOC
    Od: ":: karol ::" <b...@p...onet.pl>

    Kupowałeś samochód i nie zajrzałeś do dowodu rejestracyjnego ?!
    Totalna ignorancja.

  • 3. Data: 2002-03-28 10:25:11
    Od: "marek" <p...@p...fm>

    Użytkownik ":: karol ::" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kupowałeś samochód i nie zajrzałeś do dowodu rejestracyjnego ?!
    > Totalna ignorancja.

    Zajrzałem - numery są zgodne!!! faktura, dowód rej. silnik, św. hom.

    Problem w typie silnika.
    Szczerze mówiąc mało się znam na samochodach.

  • 4. Data: 2002-03-28 10:37:07
    Od: ":: karol ::" <b...@p...onet.pl>

    > Zajrzałem - numery są zgodne!!! faktura, dowód rej. silnik, św. hom.
    >
    > Problem w typie silnika.
    > Szczerze mówiąc mało się znam na samochodach.

    Wydaje mi się, że masz marne szanse na odstąpienie od transakcji.
    Chyba, że na umowie była wyszczególniona nieprawidłowa moc silnika, ale to
    też, wydaje mi się, niewewiele pomoże.
    Nie wiem czy sprawa jest warta zachodu ze względu min. na koszty ew. sprawy
    sądowej, czas itd. W efekcie może okazać się że ten samochód będzie cię
    kosztował znacznie więcej niż zapłaciłeś.
    Moim zdaniem należy pogodziś się z tym, wyciągając wnioski na przszłość.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-03-28 11:21:16
    Od: "marek" <p...@p...fm>

    > Wydaje mi się, że masz marne szanse na odstąpienie od transakcji.
    miałem pomysł, żeby wnosić o obniżenie ceny

    > Chyba, że na umowie była wyszczególniona nieprawidłowa moc silnika, ale to
    > też, wydaje mi się, niewewiele pomoże.
    na nieszczęście nie ma

    > Nie wiem czy sprawa jest warta zachodu ze względu min. na koszty ew.
    sprawy
    > sądowej, czas itd. W efekcie może okazać się że ten samochód będzie cię
    > kosztował znacznie więcej niż zapłaciłeś.
    jakie są koszty sądowe w takich sprawach + adwokat?
    czy w przypadku wygranej można "wyciągnąć" je od sprzedawcy?

    > Moim zdaniem należy pogodziś się z tym, wyciągając wnioski na przszłość.
    nauka drogo kosztuje :(

  • 6. Data: 2002-03-28 11:37:41
    Od: ":: karol ::" <b...@p...onet.pl>

    > jakie są koszty sądowe w takich sprawach + adwokat?
    > czy w przypadku wygranej można "wyciągnąć" je od sprzedawcy?

    Nie mam pojęcia

    Mimo wszystko uważam, że należy to odpuścić. Jeżeli jesteś zadowolony z
    samochodu (a skoro nim jeździłeś i dopiero przypadkiem odkryłeś "oszustwo",
    więc sprawa mocy silnika nie miała dla ciebie większego praktycznego
    znaczenia) to naprawę szkoda czasu i energii na "ciąganie się" po sądach. To
    jest w końcu siedmioletni samochód !!!

  • 7. Data: 2002-03-28 13:07:29
    Od: "marek" <p...@p...fm>

> [...]
    "oszustwo",
    > więc sprawa mocy silnika nie miała dla ciebie większego praktycznego

    ma znaczenie, ale nie w celu szybszego ruszania ze świateł czy pobijania
    rekordów prędkości

    przy pełnym obciążeniu z czterema rowerami na dachu jazda nie będzie
    przyjemnością

    > znaczenia) to naprawę szkoda czasu i energii na "ciąganie się" po sądach.

    masz rację szkoda nerw i czasu ale właśnie na to liczy każdy oszust!

    > jest w końcu siedmioletni samochód !!!

    jakoś "znacząca" obniżka akcyzy nie przyciągnęła mnie do salonu :)))

    pozdrawiam,
    marek

  • 8. Data: 2002-03-28 13:17:01
    Od: ":: karol ::" <b...@p...onet.pl>

    Zrobisz jak zechcesz, życzę powodzenia.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-03-28 15:20:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "marek" <p...@p...fm> wrote in message news:a7uq1p$cvj$1@news.tpi.pl...
> [...]
    silnikach
    > a na fakturze jest 82KM i ze śmiechem, że mogę zakładać sprawę

    Jesli nie ma Pan w umowie NOGDZIE napisane, ze silnik jest 82 KM to radze
    uznac roznice ceny jako "koszt wyksztalcenia".

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-03-28 22:09:25
    Od: "Marcin Gil" <d...@z...net>

    > sprawdzam i oczom nie wierzę - to jest silnik: 60KM SPI!

    w polskim nowym dowodzie rejestracyjnym podana jest moc w kW a nie w KM
    czyli popularnych koniach mechanicznych.

    zobacz jaki masz dowod? bo ja w starym jeszcze taki bez naklejki chyba
    mialem w KM a w nowym juz w kW