  • 1. Data: 2002-03-28 10:40:24
    Temat: Przeszukanie mieszkania.
    Od: "nadir" <r...@p...fm>

    Witam wszystkich.

    Otoz do mojego znajomego pewnego dnia okolo 17:00 przyszlo dwoch
    policjantow w sluzbowych uniformach, machneli legitymacjami i stwierdzili
    ze szukaja jakis dwuch podejrzanych o cos tam. Wystraszony a jednoczesnie
    nie majacy nic do ukrycia znajomy wpuscil ich do mieszkania.
    Panowie pokrecili sie po domu a ze nikogo nie znalezli to grzecznie
    przeprosili i wyszli.

    I stad moje pytanie czy policja albo jakies inne sluzby (np:straz graniczna,
    inspekcja celna) maja prawo przeszukac mieszkanie bez zadnego nakazu,
    majac jedynie jakies mgliste podejrzenia o cos tam?

  • 2. Data: 2002-03-28 12:18:39
    Temat: Re: Przeszukanie mieszkania.
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "nadir" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > inspekcja celna) maja prawo przeszukac mieszkanie bez zadnego nakazu,
    > majac jedynie jakies mgliste podejrzenia o cos tam?

    Tak mozna w przypadkach nie cierpiacych zwloki art 220 paragraf 2 lub 3 bo
    nie pamietam kpk w zw z 219 kpk. W takiej sytuacji wystarczy legitymacja
    sluzbowa a w terminie do 7 dni nalezy dostarczyc postanowienie prokuratora
    lub sadu zatwierdzajace ta czynnosc ( to jest odeslanie do 217/3 kpk).

    Cezar

  • 3. Data: 2002-03-28 12:24:38
    Od: "nadir" <r...@p...fm>

> [...]
    > sluzbowa a w terminie do 7 dni nalezy dostarczyc postanowienie prokuratora
    > lub sadu zatwierdzajace ta czynnosc ( to jest odeslanie do 217/3 kpk).

    Dzieki za odpowiedz, ale mam jeszcze pytanie.
    Jakie moge poniesc konsekwencje jezeli bede sie upieral ze np. sprawa w/g
    mnie nie jest nie cierpiaca zwloki i nie bede chcial ich wpuscic? Czy np.
    policja moze szturmowac mieszkanie?

  • 4. Data: 2002-03-28 16:31:46
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > mnie nie jest nie cierpiaca zwloki i nie bede chcial ich wpuscic? Czy np.

    Na postanowienie sluzy Ci zazalenie (236 kpk) wiec (w duzym uproszczeniu)
    upierac sie nie mozesz, jesli to bedziesz robil oni moga zastosowac srodki
    przymusu fizycznego proporcojnalnie do potrzeb czyli moga Ciebie wziasc za
    morde i pod sciane a potem sami przeszukaja. Oczywiscie mozesz tez dochodzic
    odszkodawania za poniesione straty np wylamane drzwi jesli straty nie sa
    zawioniene przez ciebie
    A gdyby sie okazalo ze cale zamieszanie bylo bezpodstawne to policjanci moga
    odpowiadac z art 231 kk za "przekroczenie uprawnien na szkode prywatna" a za
    to mozna beknac zdaje sie do 3 lat pozbawienia wolnosci ( nie mam kodeksu
    wiec nie pamietam ile dokladnie, ale cos kolo tego)

    Cezar

  • 5. Data: 2002-03-28 17:21:41
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    > Jakie moge poniesc konsekwencje jezeli bede sie upieral ze np. sprawa w/g
    > mnie nie jest nie cierpiaca zwloki i nie bede chcial ich wpuscic? Czy np.
    > policja moze szturmowac mieszkanie?
    Nie. Ale moze sie zdarzyc, ze nastepnego dnia wroca do Ciebie z nakazem i
    majac w pamieci dzien wczorajszy zrobia ci ci w domu kipisz o jakim nikomu
    sie nie snilo. Oczywiscie wszystko bedzie wowczas robione w mysl prawa -
    nawet zrywanie boazerii ze scian w poszukiwaniu np. narkotykow ;-).

    Pozdrawiam,

    Grzesieq

  • 6. Data: 2002-03-28 21:09:57
    Od: Katy <k...@a...net>

    Przepraszam, ze sie wtracam, ale mam male pytanie dotyczace tego tematu.
    Otoz jesli policja wejdzie do mojego mieszkania z nakazem i niczego nie
    znajdzie, a "zerwie mi boazerie" czy bedzie ona pokrywac koszty
    wszelkich napraw?

  • 7. Data: 2002-03-28 21:46:18
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Katy" <k...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > znajdzie, a "zerwie mi boazerie" czy bedzie ona pokrywac koszty
    Nie.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-03-29 06:44:03
    Od: "nadir" <r...@p...fm>

> [...]
    > Otoz jesli policja wejdzie do mojego mieszkania z nakazem i niczego nie
    > znajdzie, a "zerwie mi boazerie" czy bedzie ona pokrywac koszty

    No wlasnie, co wtedy?

  • 9. Data: 2002-03-29 07:09:25
    Od: "ro__man" <r...@p...onet.pl>

    Wtedy to beda baaaardzo sie starali cos znalezc i znajda:))

  • 10. Data: 2002-03-29 09:46:09
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    wszelkich napraw?

    > Nie.

    To znaczy??? Ja ponioslem szkode, oni (kimkolwiek sa) ja spowodowali -
    kodeks cywilny tu nie obowiazuje?

    Pozdrawiam,
    PN