  • 1. Data: 2002-03-28 08:42:52
    Temat: Aukcje internetowe = umowa kupna-sprzedazy ?
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Witam!
    Korzystam z aukcji internetowych. Jestem ciekawy czy w takiej sytuacji:
    wystawiam na aukcje przedmiot, a wiec ponosze koszty (prowizje, etc.).
    Znajduje sie zwyciezca aukcji, ale odmawia kupna, odmawia rowniez zwrotu
    poniesionych przeze mnie kosztow. Czy w takiej sytuacji mozna taka osobe
    pociagnac do odpowiedzialnosci z powodztwa cywilnego? Jakie sa szanse
    wygrania takiej sprawy?

    PS. Sytuacja hipotetyczna ;-)

    Piotr Firlej

  • 2. Data: 2002-03-28 11:48:13
    Temat: Re: Aukcje internetowe = umowa kupna-sprzedazy ?
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Piotr Firlej" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Korzystam z aukcji internetowych. Jestem ciekawy czy w takiej sytuacji:

    W serwisie VaGla.pl Prawo i Internet jest dostepne opracowanie autorstwa
    Pawła Turka: "Zawieranie umowy w drodze elektronicznej, w trybie ofertowym,
    według kodeksu cywilnego"
    http://www.vagla.pl/skrypts/zawieranie_umow.htm

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-03-28 16:03:06
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:a7uvum$2rmh$1@news2.ipartners.pl...

    > W serwisie VaGla.pl Prawo i Internet jest dostepne opracowanie autorstwa
    > Pawła Turka: "Zawieranie umowy w drodze elektronicznej, w trybie
> [...]

    Dzieki, chociaz nie rozwiazalo to problemu, tekst jest raczej nowoczesna
    (odpowiadajaca reczywistosci) interpretacja przepisow, a sama sytuacja nie
    zostala do konca okreslona. Ja po prostu potrzebuje odpowiedzi w dwoch
    zdaniach ;-)

    1. (nie)mozesz z tym isc do sadu
    2. (nie)wygrasz

    Piotr Firlej

  • 4. Data: 2002-03-29 08:59:00
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > (odpowiadajaca reczywistosci) interpretacja przepisow, a sama sytuacja nie
    > zostala do konca okreslona. Ja po prostu potrzebuje odpowiedzi w dwoch

    Taka odpowiedz uzyska Pan w kancelarii adwokackiej lub u radcy prawnego :)
    Ceny za porade nie powinna przekraczac Panskich mozliwosci ;)

  • 5. Data: 2002-03-29 09:50:00
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> wrote in message

    > Taka odpowiedz uzyska Pan w kancelarii adwokackiej lub u radcy prawnego :)
    > Ceny za porade nie powinna przekraczac Panskich mozliwosci ;)

    To do czego, przepraszam sluzy ta grupa? Do reklamowania kancelarii?

  • 6. Data: 2002-03-29 11:38:18
    Od: "Piotr Firlej" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:a81adg$13in$1@news2.ipartners.pl...

    > Taka odpowiedz uzyska Pan w kancelarii adwokackiej lub u radcy prawnego :)
    > Ceny za porade nie powinna przekraczac Panskich mozliwosci ;)

    Zanim sie tam wybiore sproboje jednak znalezc odpowiedz w innych zrodlach...
    Prawde mowiac troche dziwi mnie brak konkretnej odpowiedzi na to pytanie,
    tymbardziej, ze juz teraz tematy te sa na topie, a za kilka lat
    prawdopodobnie wiekszosc interesow zalatwiana bedzie przy pomocy
    komputera... i dlatego wlasnie zdziwiony jestem, ze tak malo ludzi wie
    _cokolwiek_ na ten temat :-|

    PS. Chyba najlepszym kierunkiem (jezeli takowe sa!) na studiach prawniczych
    bedzie cos zwiazanego z nowymi technologiami i gospodarka, bo widze, ze ktos
    z taka wiedza nie mialby duzej konkurencji ;-)

    Piotr Firlej

  • 7. Data: 2002-03-29 12:27:27
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > To do czego, przepraszam sluzy ta grupa? Do reklamowania kancelarii?

    Zeby uniknac pozniejszych nieporozumien - nie prowadze kancelarii.
    Moj post przedstawil zrodlo, z ktorego moznba bylo sie dowiedziec wiecej na
    temat problemu zasygnalizowanego. Nie sadze zeby grupa ta sluzyla do
    udzielania porad prawnych.

  • 8. Data: 2002-03-29 14:39:22
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 29 Mar 2002, Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > Nie sadze zeby grupa ta sluzyla do
    > udzielania porad prawnych.

    Wiedziałem że zamieniliśmy się w pl.soc.expierd.advocacy ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)