  • 1. Data: 2002-03-28 08:35:03
    Temat: Nokia 8210 z ukryta wada (czy rzeczywiscie)?
    Od: "mb" <1...@p...com>

    Kupilem 3 m-ce temu Nokie 8210. Niestety cieszylem sie nia krotko.
    Okazalo sie ze, ma uszkodzony wyswietlacz. (niestety dopiero teraz
    zorientowalem sie, ze temat tego modelu wielokrotnie poruszany byl na grupie
    pl.misc.telefonia)
    Oddalem telefon do salonu sprzedazy korzystajac z prawa gwarancji i przy
    okazji sprzedawca poinformowal mnie, ze jestem jedna z wielu osob
    reklamujacych ten model telefonu.
    Od tego czasu minely 3 tygodnie. Telefonu nadal nia mam, poniewaz nie zostal
    naprawiony.
    Kiedy, telefonicznie poprosilem o przygotowanie nowego telefonu dla mnie
    sprzedawca odpowiedzial, ze "Nie dostane nowego telefonu, najpierw poczekamy
    na ekspertyze".
    Oczywiscie przez caly czas place abonament a pozytku z telefonu nie mam.

    I stad moje dwa pytania.

    Pierwsze: Jak wyegzekwowac terminowa naprawe telefonu? (Rownie dobrze moglem
    kupic samochod i czekac 3 tygodnie na naprawe)
    Drugie: Czy nasze przepisy daja przyzwolenie na sprzedaz uszkodzonych
    rzeczy?

    Oczywiscie o zerwaniu umowy z Idea nie ma mowy. W końcu telefon kupilem w
    salonie a umowe podpisalem z dostawca usług telek. PTC Idea Centertel.

    prosze o odpowiedz (zwlaszcza na pierwsze pytanie), drugie (opcjonalnie)
    pozdrawiam,
    mb

  • 2. Data: 2002-03-28 13:29:48
    Temat: Re: Nokia 8210 z ukryta wada (czy rzeczywiscie)?
    Od: "Sqrczak" <j...@w...pl>

    zle zrobile
    powinienes przyjechac do olsztyna
    tu wymieniaja od reki
    :))

    sqra

  • 3. Data: 2002-03-28 15:15:03
    Od: "dk" <a...@s...pl>

    Generalnie jest tak, że sprzedawca ma 2 tyg. na odniesienie się do twojej
    reklamacji w ramach gwarancji tj. uznanie lub odrzucenie.
    Jeśli w umowie zgodziłeś się jednak na wydłużenie czasu naprawy gwarancyjnej
    to sprzedawca może rzeczywiście trzymać Twój tel. dłużej. Poczytaj starsze
    posty n/t różnic między gwarancją a rękojmią. (np. wątek 'Gdzie mozna duzo
    poczytac o rekojmi i gwarancji - kodeks cywilny?')
    W razie większych problemów polecam kontakt z PIHem.
    Miałem podobny problem z przetrzymywaniem reklamowanej płyty głównej przez
    sprzedawcę. Pomogło postrzaszenie PIHem.

    DK

  • 4. Data: 2002-03-29 19:45:24
    Od: z...@p...onet.pl (Zagiel)

    Powinieneś udać się do salonu w którym zakupiłeś tel. i oddałeś do naprawy,
    poprosić sprzedawcę o pomoc w napisaniu pisma do serwisu celem wydania
    nowego telefonu z powodu nie zrealizowania w terminie 14 dni roboczych
    naprawy gwarancyjnej. Napisać odrębne pismo do PTK Centertel w celu nie
    naliczania należności za abonament w tym okresie ( jeżeli nie była
    wykonywana żadna rozmowa ). Nie wiem czy jest przepis, że nie można
    sprzedawać zepsutych rzeczy ale uwierz mi że jest to wada ukryta i nikt o
    niej nie wiedział ale jest we wszystkich nokiach 82 sprzedawanych bodaj od
    lutego.

    Pozd
    Żagiel

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 5. Data: 2002-03-30 12:32:14
    Od: "mefka" <m...@p...gazeta.pl>

    Jesli chodzi o ten14 dniowy termin, to mialam podobna sytuacje i wyjasniono
    mi ze termin ten obowiozuje autoryzowany serwis ale kiedy oddaje tel do
    salonu sprzedazy to nalezy doliczyc jeszcze czas przekazania tel do serwisu
    i spowrotem i dlatego trwa to dluzej niz14 dni

    Pozdrawiam

    Użytkownik Zagiel <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:029101c1d75a$02452940$9aebfea9@korek...

  • 6. Data: 2002-03-30 14:51:10
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mefka" <m...@p...gazeta.pl>
> [...]
    > ale kiedy oddaje tel do salonu sprzedazy to nalezy doliczyc jeszcze
    > czas przekazania tel do serwisu i spowrotem i dlatego trwa

    A co jeśli kierownik wstał lewą nogą? 30 dni?
    Jeśli reklamowałaś w ramach rękojmi to jest to typowe robienie
    wody z mózgu. Może tak było napisane w gwarancji ale
    w przepisach o rękojmi nie widziałem takich "wyjaśnień".

  • 7. Data: 2002-04-02 14:04:24
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > salonie a umowe podpisalem z dostawca usług telek. PTC Idea Centertel.
    >
    > prosze o odpowiedz (zwlaszcza na pierwsze pytanie), drugie (opcjonalnie)

    Reasumując,

    jeżeli korzystaełś z rękojmi za wady fizyczne, to możesz żądać wymiany na nowy
    niewadliwy model,
    jezeli z garancji, pozostaje ci roszczenie odszkodowawcze wobec gwaranta
    (jezeli ten zawinił z przedłużeniem terminu). watość odszkodowania - abonament
    zapłacony ponad okres zapisany w gwarancji.

    pzdr

    marek

  • 8. Data: 2002-04-03 06:59:52
    Od: "mb" <1...@p...com>