  • 11. Data: 2018-01-26 00:12:52
    Temat: Re: kto może przesłuchiwać świadków
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 23:46:50 +0100, Kubuś Puchatek napisał(a):

    > A czy ta cherbata była hińska?
    Od razu z 'c'ytryną.

  • 12. Data: 2018-01-26 09:06:44
    Od: p...@g...com

    --To borowikow na wykrywacz klamstw :-)

    to nic nie da, proponuje serum prawdy albo akumulator :-)

  • 13. Data: 2018-01-26 10:32:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 19:42:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kodeks Postępowania Karnego dość dokładnie opisuje, kiedy zachodzą
    > przesłanki do wyłączenia przykładowo biegłego,

    Może dla odmiany jest tam coś o powoływaniu biegłych spoza urzędowej listy,
    bo akurat o to głównie chodzi.

    Że Jeremi Nieśpielak zupełnie nie zna Szanownej Pani Premier nie budzi
    najmniejszych wątpliwości, bo o wystawieniu go na listę wyborczą w regionie
    - jak o wszystkim w tym do głębi demokratycznym grupowaniu politycznym -
    decydowała Nowogrodzka, a bezstronność jego żony jest pewna jak kompetencje
    Bartłomieja Misiewicza.
    Tak się składa, że jej opinie różnią się od ustaleń pierwszej biegłej, ale
    to zapewne wynik bez porównania wyższych kompetencji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 14. Data: 2018-01-26 17:21:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-18 o 10:32, Olin pisze:

    > Może dla odmiany jest tam coś o powoływaniu biegłych spoza urzędowej listy,
    > bo akurat o to głównie chodzi.

    Jest. Powoływanie biegłych / specjalistów spoza listy jest bardzo
    częste. W niektórych specjalnościach wprost w ogólnie ma biegłych. A jak
    jest, to na drugim końcu Polski. Powołanie z listy po prostu ułatwia
    procedurę.

> [...]
    > Tak się składa, że jej opinie różnią się od ustaleń pierwszej biegłej, ale
    > to zapewne wynik bez porównania wyższych kompetencji.

    Nie znam się na tym i nie będę komentował samej opinii. Odniosłem się li
    tylko do absurdalnej linii przyjętej przez autora artykułu świadczącej o
    kompletnym niezrozumieniu obowiazującego prawa. Wpis na listę biegłych
    gwarantuje niekaralność i kilka innych przymiotów, ale przecież sąd nie
    bada wiedzy merytorycznej, bo się na tym z założenia nie zna. Na listę
    biegłych wpisuje się jakaś tam część ludzi, posiadających stosowne
    uprawnienia. Absolutnie gwarantuję, ze w każdej specjalności znajdziesz
    spokojnie jakiegoś lepszego specjalistę, który na liście nie jest. A i
    szeregu specjalistów w ogóle nie ma.
    kategorycznie powinien za to ponieść konsekwencji. Biegły ma gwarantować
    przede wszystkim wysokie wrtości etyczne - bo pomy7lic sie jest rzeczą
    ludzką i ne mylisię tylkoten, kto nic nie robi.

    Również za niedorzeczność uważam konstrukcję, że biegła mogła być
    tronnucza, bo 7 lattemu jej mąż stratował z tej samej listy wyborczej,
    co jeden ze swiadków zdarzenia. Natomiast oczywiście nie wyklucza to
    stronniczości biegłegoz innych powodów, ani nie gwarantuje
    merytoryczności. Co wiecej, gdyby dowieść, że biegły celowo zmanipulował
    opinię, to

    Wpis na liste powoduje, zemasz obowiazek poza pewnymi przopadkami
    zlecenie od sadu przyjąć, a nie każdy ma na to czas. Jeśli masz dobre
    papiery, to wygodniej często nie być wpsianym. Wówczas nie masz obowiązku.

  • 15. Data: 2018-01-29 12:40:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 17:21:10 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > częste. W niektórych specjalnościach wprost w ogólnie ma biegłych. A jak
    > jest, to na drugim końcu Polski. Powołanie z listy po prostu ułatwia

    W tym przypadku lista biegłych liczy 30 nazwisk. Tak się złożyło, że - jak
    powiada prok. Hnatko - ,,inni biegli nie mogli w tym dniu uczestniczyć w
    powyżej wymienionej czynności". Żona Jeremiego Nieśpielaka akurat nie była
    zarobiona, to ją wzięli.

    > Również za niedorzeczność uważam konstrukcję, że biegła mogła być
    > tronnucza, bo 7 lattemu jej mąż stratował z tej samej listy wyborczej,
    > co jeden ze swiadków zdarzenia.

    Ja dla odmiany za naiwny lub zakłamany uważam pogląd - nie wiem, co gorsze
    - że w prokuraturze pod wodzą Ziobry cokolwiek dzieje się przypadkiem w
    sprawach tego typu.

  • 16. Data: 2018-01-30 00:59:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-18 o 12:40, Olin pisze:

> [...]
    > powyżej wymienionej czynności". Żona Jeremiego Nieśpielaka akurat nie była

    No i nie widzę tu nic zdrożnego co do samej zasady.

    > Ja dla odmiany za naiwny lub zakłamany uważam pogląd - nie wiem, co gorsze
    > - że w prokuraturze pod wodzą Ziobry cokolwiek dzieje się przypadkiem w
    > sprawach tego typu.

    A ja chcę wierzyć, że świat jest dobry i dokąd ne ma dowodu przeciwnego
    jestem zdecydowanym przeciwnikiem pozwalania dziennikarzom na snucie
    domysłów i rzucanie gównem w myśl zasady "może coś się przylepi".
    Dziennikarze wymyślają jakieś rzeczy i zmuszają adwersarza, by to on
    udowadniał, ze nie jest żółwiem.

    ie wiem, może i ta biegła znała panią Premier. Moze nawet wieczorami
    przy kawie się spotykali. Ale albo mamy na to dowód, albo nie zawracamy
    nikomu głowy.

  • 17. Data: 2018-01-30 01:41:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No i nie widzę tu nic zdrożnego co do samej zasady.

    No ale zasada jest taka, że unika się sytuacji gdzie występuje tzw.
    konflikt interesów, nawet potencjalnie. M.in. dlatego teraz jest co jest
    i nawet jesli intencje były czyste, to zrobiła się kupa.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-01-30 14:00:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 00:59:07 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > domysłów i rzucanie gównem w myśl zasady "może coś się przylepi".
    > Dziennikarze wymyślają jakieś rzeczy i zmuszają adwersarza, by to on

    Też chciałbym na świat patrzeć pogodnie, ale od czasów dobrej zmiany jakoś
    nie mogę.

    Oto dwie historie z dzisiejszej prasy.

    Ze szpitala MON w Warszawie:
    "Szpital MON w Warszawie przyjął bez kolejki wiceszefa MON Tomasza
    Szatkowskiego i szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego Pawła Solocha. Gdy
    dziennikarz OKO.press zadzwonił do szpitala, podając się za pacjenta, i
    zażądał wyjaśnień, placówka postraszyła go służbami.
    W poniedziałek dziennikarz OKO.press Daniel Flis, podając się za pacjenta,
    zadzwonił do szpitala z pytaniem, dlaczego szpital uprzywilejowuje
    urzędników. Zgodnie z przepisami bez kolejki "w razie nagłego zachorowania
    lub urazu, wypadku, zatrucia lub konieczności natychmiastowego leczenia
    szpitalnego" mogą zostać przyjęci premier, prezydent, marszałek Sejmu lub
    Senatu.
    W rozmowie telefonicznej kierownictwo szpitala powoływało się na rzekomą
    "ustawę ministra obrony narodowej", ale dociskane przyznało, że urzędnicy
    są po prostu przełożonymi szpitala. Dało natomiast pacjentowi dobrą radę:
    "Jak będziecie tak mocno dociekać, to tam jest kamera. Ładnie was tam
    wszystkich ponagrywa. Będziecie chodzić się spowiadać do odpowiednich
    służb. Także ja bym zalecał rozsądek"."

    całość:
    http://wyborcza.pl/7,75398,22958769,oko-press-minist
    rowie-lecza-sie-bez-kolejki-a-szpital-straszy.html

    Z Wielunia:
    "Dziennikarz z Wielunia chciał zadać pytanie wicewojewodzie łódzkiemu
    Karolowi Młynarczykowi. Ten się oburzył, a po chwili do redakcji zadzwoniła
    policja."
    Wojewoda był nękany telefonami i SMS-ami. Policja je przeglądnęła, a przy
    okazji okazało się, że w telefonie są wiadomości dotyczące "wsparcia bliżej
    nieokreślonych decyzji dotyczących Wielunia, "przeniesienia w
    elektrowni". Jest też długa wiadomość od posłanki PiS. "

    Dziennikarz zadzwonił tej sprawie do wojewody i po zakończeniu rozmowy
    "odłożył słuchawkę. Nie zdążył jeszcze przelać myśli na papier, gdy w
    redakcji zadzwonił telefon. To śledczy z Komendy Wojewódzkiej Policji w
    Łodzi z żądaniem, aby redaktor Józef Romanowski w trybie natychmiastowym
    stawił się na przesłuchanie w Wydziale Dochodzeniowo-Śledczym łódzkiej KWP
    w sprawie ujawnienia SMS-ów do wicewojewody. A późnym wieczorem do domu
    dziennikarza zapukał policjant z wieluńskiej policji z pisemnym wezwaniem.

    Wtedy jeszcze żadna gazeta, a tym bardziej ,,Kulisy Powiatu", SMS-ów nie
    ujawniła. Jedynym wyjaśnieniem telefonu z komendy jest więc to, że to
    wicewojewoda zadzwonił do policji ze skargą.":

    całość:
    http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22957557,dzienn
    ikarz-zadaje-niewygodne-pytanie-wicewojewodzie-lodzk
    iemu.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell