    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto może przesłuchiwać świadków
    Date: Tue, 30 Jan 2018 14:00:03 +0100

    Dnia Tue, 30 Jan 2018 00:59:07 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A ja chcę wierzyć, że świat jest dobry i dokąd ne ma dowodu przeciwnego
    > jestem zdecydowanym przeciwnikiem pozwalania dziennikarzom na snucie
    > domysłów i rzucanie gównem w myśl zasady "może coś się przylepi".
    > Dziennikarze wymyślają jakieś rzeczy i zmuszają adwersarza, by to on
    > udowadniał, ze nie jest żółwiem.

    Też chciałbym na świat patrzeć pogodnie, ale od czasów dobrej zmiany jakoś
    nie mogę.

    Oto dwie historie z dzisiejszej prasy.

    Ze szpitala MON w Warszawie:
    "Szpital MON w Warszawie przyjął bez kolejki wiceszefa MON Tomasza
    Szatkowskiego i szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego Pawła Solocha. Gdy
    dziennikarz OKO.press zadzwonił do szpitala, podając się za pacjenta, i
    zażądał wyjaśnień, placówka postraszyła go służbami.
    W poniedziałek dziennikarz OKO.press Daniel Flis, podając się za pacjenta,
    zadzwonił do szpitala z pytaniem, dlaczego szpital uprzywilejowuje
    urzędników. Zgodnie z przepisami bez kolejki "w razie nagłego zachorowania
    lub urazu, wypadku, zatrucia lub konieczności natychmiastowego leczenia
    szpitalnego" mogą zostać przyjęci premier, prezydent, marszałek Sejmu lub
    Senatu.
    W rozmowie telefonicznej kierownictwo szpitala powoływało się na rzekomą
    "ustawę ministra obrony narodowej", ale dociskane przyznało, że urzędnicy
    są po prostu przełożonymi szpitala. Dało natomiast pacjentowi dobrą radę:
    "Jak będziecie tak mocno dociekać, to tam jest kamera. Ładnie was tam
    wszystkich ponagrywa. Będziecie chodzić się spowiadać do odpowiednich
    służb. Także ja bym zalecał rozsądek"."

    całość:
    http://wyborcza.pl/7,75398,22958769,oko-press-minist
    rowie-lecza-sie-bez-kolejki-a-szpital-straszy.html

    Z Wielunia:
    "Dziennikarz z Wielunia chciał zadać pytanie wicewojewodzie łódzkiemu
    Karolowi Młynarczykowi. Ten się oburzył, a po chwili do redakcji zadzwoniła
    policja."
    Wojewoda był nękany telefonami i SMS-ami. Policja je przeglądnęła, a przy
    okazji okazało się, że w telefonie są wiadomości dotyczące "wsparcia bliżej
    nieokreślonych decyzji dotyczących Wielunia, "przeniesienia w
    elektrowni". Jest też długa wiadomość od posłanki PiS. "

    Dziennikarz zadzwonił tej sprawie do wojewody i po zakończeniu rozmowy
    "odłożył słuchawkę. Nie zdążył jeszcze przelać myśli na papier, gdy w
    redakcji zadzwonił telefon. To śledczy z Komendy Wojewódzkiej Policji w
    Łodzi z żądaniem, aby redaktor Józef Romanowski w trybie natychmiastowym
    stawił się na przesłuchanie w Wydziale Dochodzeniowo-Śledczym łódzkiej KWP
    w sprawie ujawnienia SMS-ów do wicewojewody. A późnym wieczorem do domu
    dziennikarza zapukał policjant z wieluńskiej policji z pisemnym wezwaniem.

    Wtedy jeszcze żadna gazeta, a tym bardziej ,,Kulisy Powiatu", SMS-ów nie
    ujawniła. Jedynym wyjaśnieniem telefonu z komendy jest więc to, że to
    wicewojewoda zadzwonił do policji ze skargą.":

    całość:
    http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22957557,dzienn
    ikarz-zadaje-niewygodne-pytanie-wicewojewodzie-lodzk
    iemu.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell