  • 1. Data: 2005-12-29 17:19:09
    Temat: kto ma obowiazek zapewnic lokal zastepczy i z jakiego paragrafu?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Jak w temacie. Gmina, czy spoldzielnia (jezeli np. czlonek spoldzielni nie
    placi)? Jaki paragraf? Dzieki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2005-12-29 19:35:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > Jak w temacie.

    komu? w jakiej sytuacji?

    > Gmina, czy spoldzielnia (jezeli np. czlonek spoldzielni nie
    > placi)? Jaki paragraf? Dzieki za odpowiedzi.

    zapewne odpowiedzi znajdziesz w ustawie o ochronie praw lokatorów

    KG

  • 3. Data: 2005-12-29 23:44:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > komu? w jakiej sytuacji?

    Ok, chodzi o to, ze spoldzielnia odmawia sprzedazy lokalu uzytkowego.
    Powoluje sie w pismie odmownym na regulacje wewnetrzne, ktore daja
    pierwszenstwo do tego lokalu osobom, ktore nie placa czynszu, dla ktorych ow
    lokal ma byc adaptowany na cele mieszkalne. Podwazajac merytoryczna wage
    argumentu z pisma odmownego chyba mozna byloby rozpoczac jakies utarczki ze
    spoldzielnia, totez chcialbym dowiedziec sie, z jakiego paragrafu
    spoldzielnia moze domniemywac swoj obowiazek zapewniania takowych lokali
    zastepczych - i tlumaczyc nim odmowe sprzedazy lokalu uzytkowego.

    > zapewne odpowiedzi znajdziesz w ustawie o ochronie praw lokatorów

    Szukalem, niestety prawnikiem nie jestem i cholernie mi trudno poruszac sie
    po tych gmatwaninach. Bylbym wdzieczny za podpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-12-30 08:02:51
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    w kazdym wyroku o eksmisje jest punkt orzekajacy czy komus przysluguje czy
    tez nie lokal zastepczy

    wtedy rzeczywiscie gmina jest zobowiazana do zapewnienia takiego lokalu i
    zanim nie zapewni eksmisja nie moze byc dokonana

    dot to niektorych grup uzytkownikow

  • 5. Data: 2005-12-30 09:59:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > wtedy rzeczywiscie gmina jest zobowiazana do zapewnienia takiego lokalu

    Ok, czyli tylko gmina? Spoldzielnia nie moze zatem powolywac sie na to, ze
    jest zobowiazana zapewniac takowy lokal zastepczy, gdyz lezy to w gestii
    gminy?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2005-12-30 11:47:36
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    byc moze spoldzielnia ma jakas umowe z gmina

  • 7. Data: 2005-12-30 13:58:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > Ok, czyli tylko gmina? Spoldzielnia nie moze zatem powolywac sie na to, ze
    > jest zobowiazana zapewniac takowy lokal zastepczy, gdyz lezy to w gestii
    > gminy?

    Istnieją dwa rodzaje pomieszczeń zastępczych, które być może trzeba
    zapewnić, nie ma już przecież eksmisji na bruk. Jest lokal socjalny,
    prawa do którego określa sąd w wyroku zgodnie z przepisami ustawy o
    ochronie praw lokatorów, ale jest też pomieszczenie zastępcze, które
    trzeba wskazać nawet jeśli eksmitowany nie ma prawa do lokalu
    socjalnego. Takie pomieszczenie może też wskazać wierzyciel - art.1046§5
    kpc. Zresztą nie widzę też przeszkód by z uregulowań wewnętrznych
    spółdzielni mogło wynikać prawo jej członków do otrzymania lokalu
    zastępczego - zamiany mieszkania, np. z większego, na utrzymanie którego
    nie stać ich...

    KG

  • 8. Data: 2005-12-30 16:17:06
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Tiger wrote:

    > Ok, czyli tylko gmina? Spoldzielnia nie moze zatem powolywac sie na to, ze
    > jest zobowiazana zapewniac takowy lokal zastepczy, gdyz lezy to w gestii
    > gminy?

    Pomyśl logicznie. Spółdzielnia chce wyeksmitować ludzi, którzy nie
    płacą. W niektórych wypadkach nie może tego zrobić bez lokalu
    zastępczego. Gmina takich lokali nie zapewni, bo po co. W gminie wiedzą
    przecież, że jeśli nic nie zrobią, to tych ludzi nie da się
    wyeksmitować. Zatem całkiem świadomie korzystają z możliwości
    faktycznego przerzucania swoich obowiązków na spółdzielnie,
    wynajmujących itp. I trzymają lokale socjalne na wypadek sytuacji
    naprawdę skrajnych, kiedy trafi się ktoś, kogo nie da się już nikomu
    podrzucić (np. ofiary pożaru).

    To oznacza, że spółdzielnia nie wyeksmituje ludzi niepłacących nigdy,
    jeśli nie zapewni im sama lokali zastępczych. W tym znaczeniu to
    spółdzielnia musi je sama zapewnić, jeśli chce móc tych ludzi eksmitować
    z lepszych lokali. Zatem podała całkiem racjonalny powód.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 9. Data: 2005-12-31 15:20:50
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Ok, rozumiem. Dziekuje za tresciwe i pomocne odpowiedzi.

    Pozdrawiam i zycze duzo lepszego 2006. roku!

    Tiger