  • 1. Data: 2005-12-29 17:38:31
    Temat: PZU- nie chce wypłacic vat-u !
    Od: t...@p...onet.pl

    Po przeczytaniu artukułu w http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=689427

    stwierdziłem że PZU poiwnno wypłacic mnie jeszcze vat . Znalazłem też
    orzeczenie NSA w sprawie vat,
    http://www.rzu.gov.pl/prawo/orzecznictwo/III_CZP_68_
    01.htm
    oto fragment istotny fragment:....

    W tym stanie rzeczy także w rozpoznawanej sprawie dla rozstrzygnięcia
    przedstawionego zagadnienia prawnego nie ma znaczenia fakt nienaprawienia
    pojazdu przez powoda, co Sądy obu instancji, bez dostatecznych podstaw, uznały
    za decydujące. Niezależnie zatem od tego, czy poszkodowany naprawił, uszkodzony
    w wypadku pojazd, należy mu się od zakładu ubezpieczeń odszkodowanie ustalone
    według zasad art. 363 § 2 k.c., w związku z art. 361 § 2 k.c., co oznacza, że
    jego wysokość ma odpowiadać kosztom usunięcia opisanej wyżej różnicy w wartości
    majątku poszkodowanego, a ściślej - kosztom przywrócenia pojazdowi jego
    wartości sprzed wypadku. Gdy zatem naprawa pojazdu przywróci mu jego wartość
    sprzed wypadku, odszkodowanie winno odpowiadać kosztom takiej właśnie naprawy
    ustalonym przez rzeczoznawcę.

    Czyli jak nie naprawiałem pojazdu(dlatego nie posiadam rachunków) bo mam zamiar
    sprzedać w takim stanie jak jest to PZU powino wypłacić mi podatek vat ,
    napisałem pismo w tej sprawie powołując się na to orzeczenie i otrzymałem
    negatywną odpowiedz oczywiscie .
    Ponizej znajduje się odpowiedz PZU w tej sprawie , pozostaje tylko chyba droga
    sądowa , jak rozpocząć taką sprawe w sądzie ? , jakie są koszty ? , czas
    trwania i jakie prawdopodobieństwo wygranej ?

    Wyjaśniamy iż zgodnie z art 361 § 1 kc "zobowiązany do odszkodowania ponosi
    odpowiedzialnosc tylko za normalne nastepstwa działania lub zaniechania , z
    którego wynikła.
    § 2.W powyszych granicach , w braku odmienego przepisu ustawy lub postanowienia
    umowy , naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł oraz
    korzysci które mógłby osiągnąć gdyby mu szkody nie wyrządzono.
    Do dzisiejszego dnia nie przedstawił Pan żadnych dokumentów wskazujących na
    poniesienie kosztów wyższych od wyliczonych w związku z czym uważamy wyliczoną
    kwotę za własciwą i odpowiadającą poniesionej stracie w postaci kosztów
    naprawy .Zwracamy uwagę , iz na rynku napraw Blacharsko- lakierniczym jest
    wiele zakładów naprawczych rozliczających sie na zasadzie ryczałtu gdzie koszt
    napraw równy jest kwocie netto a zatem w takim przypadku wypłata w kwocie
    brutto stanowi bezpodstawne wzbogacienie się .Zachowanie takie jest niezgodne z
    art 824 kodeksu cywilnego § 1 "o ile nie umuwiono się inaczej , suma pienieżna
    wypłacona przez zakład ubezpieczeń z tytułu ubezpieczenia nie moze byc wysza od
    poniesionej szkody."
    Stoimy bowiem na stanowisku ,iż wobec istnienia wolnego rynku usług i części
    samochodowych koszty napraw takich samych uszkodzeń mogą się znacząco róznic
    (netto lub brutto) , zatem ustalenie wysokosci odszkodowania nie może polegać
    na uznaniu podatku VAT w przypadku braku jego poniesienia.
    Odnośnie przesłania kosztorysu z z powtórnych ogledziń pojazdu informujemy iż
    zostanie on przesłany po dokonaniu oplaty za wykonanie kopi zgodnie z art 14
    ust.5 ustawy z dn 22 maja 2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych,Ubezpieczeniowym
    funduszu Gwarancyjnym i polskim Biurze ubezpieczycieli komunikacyjnych.

  • 2. Data: 2005-12-30 18:00:45
    Temat: Re: PZU- nie chce wypłacic vat-u !
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

    [ciach ...]

    Dobrze ci napisali.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."