  • 1. Data: 2010-02-10 12:27:50
    Temat: ksiegra wicfzysta i taki wpis - co to oznacza?
    Od: "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Planuję kupić od dewelopera mieszkanie i pojechałem obejrzeć sobie księgę
    wieczystą na całą budowę (po zakupie wydziela się z tej księgi moje mieszkanie
    do nowej księgi, już kilkanaście wydzieleń było).

    Rozdział IV (hipoteka) jest czysty, ale znalazłem w rozdziale III taki kwiatuszek:
    pkt 3.1 Ograniczone prawo rzeczowe na rzecz ZEWT
    "użytkowanie nieruchomości nieodpłatne i na czas nieograniczony
    polegające na prawie wykonywania wszelkich czynności związanych z instalacją,
    budową i rozbudowa złącz kablowych (w tym nadbudową skrzynek
    wymaganych do zainstalowania dodatkowych liczników energii elektrycznej) oraz
    instalacją, budową i rozbudową kablowej linii energetycznej niskiego
    napięcia, ich eksploatacją, konserwacją, odbudową i odnową oraz dostarczaniem
    i przesyłaniem energii elektrycznej, z prawem dostępu w każdym czasie
    do zajętej na ten cel części działki oraz do urządzeń z obowiązkiem
    niezwłocznego przywrócenia stanu poprzedniego po każdorazowym prowadzeniu prac."

    I teraz mam zgryz, co to może być, de facto sieć niskiego napięcia to 230/400V
    i powyższe może być tylko dupochronem dla energetyki, żeby mogli włązić sobie
    na teren i robić to co do nich należy, żeby mieszkańcy mieli prąd. A z drugiej
    strony równie dobrze na terenie może przebiegać całą kupa kabli NN.
    Tak więc pytania:
    1. powyższe prawo to tylko prawo do włażenia na teren w celu zapewniania
    mieszkańcom prądu
    2. czy an pdostawie powyższego mogą sobie robić co chcą i np. puszczać przez
    teren nowe linie niskiego napięcia w celu zapewnienia prądy miszkańcom
    ssiednich działęk?
    3. Jak mogę sprawdzić powyższe? W wydziale ksiąg nie dostanę dostępu do akt
    tej księgi wieczystej, ponieważ nie jestem właścicielem.

  • 2. Data: 2010-02-12 00:36:36
    Temat: Re: ksiegra wicfzysta i taki wpis - co to oznacza?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010, jan kowalski wrote:

    > 3. Jak mogę sprawdzić powyższe? W wydziale ksiąg nie dostanę dostępu do akt
    > tej księgi wieczystej, ponieważ nie jestem właścicielem.

    Weź od niego (właściciela) upoważnienie.
    Nic innego nie wymyślisz - bo co prawda wcale nie trzeba być AFAIR
    właścicielem, wystarczy mieć "interes prawny", ale dopóki nie ma
    *jakiejś* formy umowy, to go nie widać.

    pzdr, Gotfryd