  • 1. Data: 2010-02-10 10:30:41
    Temat: Neostrada - naprawa linii
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Mam taki problem z TP.
    W ostatnim czasie parametry mojej linii się pogorszyły. W ramach *naprawy*
    TP proponuje mi obniżenie prędkości neostrady z 1MB na 512kB.
    Nie bardzo się chcę na to zgodzić, bo obawiam się, że to nie rozwiąże
    problemu i po następnych zgłoszeniach w końcu powiedzą mi, że nie ma
    warunków technicznych i odetną mnie od sieci.
    Jak to jest, czy takie postepowanie TP jest zgodne z prawem.

    niestety internet na lini TP w mojej okolicy to jedyna opcja :(

    --
    pozdro
    barbakan

  • 2. Data: 2010-02-10 11:18:00
    Temat: Re: Neostrada - naprawa linii
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barbakan pisze:

> [...]
    > warunków technicznych i odetną mnie od sieci.
    > Jak to jest, czy takie postepowanie TP jest zgodne z prawem.

    Wiesz, zasadniczo dostawca usług rzadko kiedy ma obowiązek ich
    świadczenia inny, niż zawarta umowa. Linię telefoniczną muszą zapewnić,
    ale internetu póki co nie.

    Na pewno możesz Ty zerwać z nimi umowę - "cyrograf" przestaje
    obowiązywać, bo to oni umowy nie dotrzymują.

    > niestety internet na lini TP w mojej okolicy to jedyna opcja :(

    Rozglądaj się.

    Ostatecznie zostaje komórka+akcelerator satelitarny, ale to dość
    kłopotliwe i raczej żałosne rozwiązanie - jak Ci prędkość spadnie
    poniżej 256kb/s to możesz powoli się nad tą alternatywą zastanawiać.

  • 3. Data: 2010-02-10 11:37:23
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Linię telefoniczną muszą zapewnić,
    > ale internetu póki co nie.

    Wdzwanianay, o przepustowości co najmniej 33kbps, jako operator
    dominujący - muszą.

    --
    live_evil

  • 4. Data: 2010-02-10 12:03:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-10 12:37, live_evil pisze:

    > Wdzwanianay, o przepustowości co najmniej 33kbps, jako operator
    > dominujący - muszą.

    Coś się zmieniło od tego czasu?

    http://lanpolis.pl/2009/01/13/usluga-powszechna-racz
    ej-nie-obejmie-szerokopasmowego-internetu/

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-02-10 12:33:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    live_evil pisze:

    > Wdzwanianay, o przepustowości co najmniej 33kbps, jako operator
    > dominujący - muszą.

    To już GPRS lepiej zadziała.

  • 6. Data: 2010-02-10 12:57:56
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    > To już GPRS lepiej zadziała.

    Dzięki za info. Wygląda na to, że dla TP koszty naprawy są zbyt duże, a
    znając sytuację w mojej okolicy nie muszą się przejmować. Pozostaje czekać
    na rozwój technologii bezprzewodowej.
    --
    pozdro
    barbakan

  • 7. Data: 2010-02-10 13:55:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-10 11:30, barbakan wrote:
> [...]
    > problemu i po następnych zgłoszeniach w końcu powiedzą mi, że nie ma
    > warunków technicznych i odetną mnie od sieci.

    A te trzaski w słuchawce telefonu Ci nie przeszkadzają? Na pewno jakość
    rozmów przez telefon stacjonarny strasznie ostatnio spadła. Cały czas
    coś trzeszczy, buczy i brzęczy.

    > Jak to jest, czy takie postepowanie TP jest zgodne z prawem.

    Internet nie jest usługą chronioną przez prawo, ale telefon stacjonarny
    jak najbardziej jest: i pod wzgledem dostepu i jakości rozmów.

  • 8. Data: 2010-02-10 14:20:27
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    spp pisze:

    > Coś się zmieniło od tego czasu?
    >
    > http://lanpolis.pl/2009/01/13/usluga-powszechna-racz
    ej-nie-obejmie-szerokopasmowego-internetu/

    Internet wdzwaniany nie jest usługą szerokopasmową.

    --
    live_evil

  • 9. Data: 2010-02-10 16:41:51
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Feb 10, 12:57 pm, "barbakan" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Dzi ki za info. Wygl da na to, e dla TP koszty naprawy s zbyt du e, a
    > znaj c sytuacj w mojej okolicy nie musz si przejmowa . Pozostaje czeka
    > na rozw j technologii bezprzewodowej.
    > --
    > pozdro
    > barbakan

    Bylem w podobnej sytuacji mieszkajac na wsi, po czym znalazla sie
    firma, ktora postawila maszt radiowy dalekiego zasiegu ok. 1-2 km od
    naszych domow (na granicy wies/miasto), kazdy z nas kupil sobie antene
    kierunkowa montowana na dachu. Firma kosila dosc duze pieniadze jak na
    tak powolny internet (zdaje sie ze ok 0.5 - 1 Mbpsa), ale przynajmniej
    dawala internet. Klientow miala.

  • 10. Data: 2010-02-10 18:14:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-10 15:20, live_evil pisze:

    ej-nie-obejmie-szerokopasmowego-internetu/

    > Internet wdzwaniany nie jest usługą szerokopasmową.

    Teraz zauważyłem - przepraszam. :)
    BTW - to to jeszcze działa? :)

    --
    spp