  • 1. Data: 2010-02-10 09:31:58
    Temat: Czy prowadziłem Działalność Gospodarczą?
    Od: Julek <j...@g...pl>

    Ok. 2 lata temu miałem zamiar rozpocząć DG. Załatwiłem wpis w Urzędzie
    Miasta, w Urzędzie Statystycznym, założyłem firmowe konto bankowe,
    Złożyłem formularz w Urzędzie Skarbowym.

    Miałem iść w końcu do ZUS, żeby tam dokończyć zakładanie DG, ale się
    rozmyśliłem. Nie miałem ani jednej wpłaty na konto firmowe.
    Wyrejestrowałem firmę w US, USt, UM, zamknąłem konto bankowe.

    Teraz chciałem znowu założyć DG, ale nie wiem, czy obowiązywałaby mnie
    2-letnia ulga na ZUS.

    Ustawa z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych (Dz. U. z 1998r., Nr 137, poz. 887 z późn. zm.):

    "Art. 18a. 1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe ubezpieczonych, o których mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, w
    okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia
    wykonywania działalności gospodarczej stanowi zadeklarowana kwota, nie
    niższa jednak niż 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia.
    2. Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do osób, które:
    1) prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed
    dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej prowadziły
    pozarolniczą działalność"

    Jaka jest definicja "prowadzenia pozarolniczej działalności"? I czy
    się na nią łapię - tzn. czy dawniej ją prowadziłem?

  • 2. Data: 2010-02-10 09:41:03
    Temat: Re: Czy prowadziłem Działalność Gospodarczą?
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    1) Ogólnie jeśli zarejestrowałeś firmę a zarejestrowałeś ją z tego co
    piszesz w UM to firmę miałem do czasu jej wyrejestrowania.
    2) Co do ZUS'u to sprawa może być skoplikowana bo ZUS często nie uznaje
    dokumentów i postanowień z UM i US jak np głośna sprawa zawieszenia
    działalności a obowiązek płącenia składek zus ;)
    Tak więc najlepszym rozwiązaniem byłoby zadzownienie na infolinię 0800xxxxxx
    gdzie experci od ZUS'u odpowiedzan na twoje pytanie, czy dla ZUS moment
    zarejestrowania firmy leci od momentu zgłoszenia działalnosci w UM czy
    dopiero od momentu zarejestowania w ZUS'ie ;)
    Daj znać z ciekawości jaką uzyskasz odpowiedź.

    "Infolinia 0801 400 400 czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od
    8.00 do 15.00. Koszt za minutę połączenia z telefonów stacjonarnych w sieci
    TP S.A. wynosi 0,49 zł brutto, a z telefonów komórkowych w sieci Orange
    uzależniony jest od indywidualnego planu taryfowego."

  • 3. Data: 2010-02-10 10:13:58
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> napisał w
    wiadomości news:hktuve$lf5$1@news.onet.pl...
> [...]
    > sieci TP S.A. wynosi 0,49 zł brutto, a z telefonów komórkowych w sieci
    > Orange uzależniony jest od indywidualnego planu taryfowego."

    Ale jeśli powiedzą Ci że że nie prowadziłes firmy to idz do urzedu, zażądaj
    tego na piśmie. przeczytaj czy wszystko się zgadza i wlóż do
    najbezpieczniejszego sejfu na14 lat.
    --
    www.ilustracje-wektorowe.pl

  • 4. Data: 2010-02-10 10:15:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 01:31:58 -0800, Julek napisał(a):

    > Ok. 2 lata temu miałem zamiar rozpocząć DG. Załatwiłem wpis w Urzędzie
    > Miasta, w Urzędzie Statystycznym, założyłem firmowe konto bankowe,
    > Złożyłem formularz w Urzędzie Skarbowym.

    Dwa lata temu nie było jeszcze "jednego okienka". Zarówno ZUS jak i US
    należało zgłosić *po* faktycznym rozpoczęciu DG. Więc jak ktoś będzie się
    chciał przyczepić w ZUS, to będzie miał to twoje oświadczenie na
    formularzu złożonym w US, że rozpocząłeś już DG.

  • 5. Data: 2010-02-11 12:05:24
    Od: Julek <j...@g...pl>

    On 10 Lut, 10:41, "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> wrote:
> [...]
    > gdzie experci od ZUS'u odpowiedzan na twoje pytanie, czy dla ZUS moment
    > zarejestrowania firmy leci od momentu zg oszenia dzia alnosci w UM czy
    > dopiero od momentu zarejestowania w ZUS'ie ;)
    > Daj zna z ciekawo ci jak uzyskasz odpowied .
    >
    > "Infolinia 0801 400 400 czynna jest od poniedzia ku do pi tku w godzinach od
    > 8.00 do 15.00. Koszt za minut po czenia z telefon w stacjonarnych w sieci
    > TP S.A. wynosi 0,49 z brutto, a z telefon w kom rkowych w sieci Orange
    > uzale niony jest od indywidualnego planu taryfowego."

    Kobieta na infolinii powiedziała, że dla nich liczy się tylko to, czy
    zarejestrowałem się w ZUS. Czyli inaczej - dla ZUS nie prowadziłem do
    tej pory DG.

  • 6. Data: 2010-02-11 12:48:14
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    hahaha tak podejrzewałem, ZUS panem dla siebie ;)