  • 31. Data: 2004-03-05 08:41:01
    Temat: Re: ksiazka telefoniczna na www
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, piotr wrote:

    >+ reasumując:
    >+ muszę pozbierać sobie te dane chodząc po domach z ankietą, w żadnym
    >+ przypadku nie mogę przy tym posiłkować się książkami!!

    Ależ dużo prościej chodzić z książką pod pachą ;), a jeszcze
    lepiej jak niżej ;)
    A poważnie mówiąc - nie wiem czy TPSA i inni operatorzy
    takie dane zapodają. Jak dla mnie to takie dane *powinny*
    być dostępne publicznie...

    >+ ciekawi mnie jeszcze czy na kody pocztowe też ma monopol hoga?
    >+ http://www.bazy.hoga.pl/kody.asp
    >+ czy jako że byli pierwsi, to ja chcąc umieścić bazę kodów na swojej www to
    >+ też musiałbym jeździć po miastach i zbierać pieczątki w urzędach że mi ten
    >+ kod udostępnili?

    Nie. "Oryginalne" dane są urzędowe, kiedyś je w Internecie
    znalazłem :), chyba GUS jest w to zamieszany. Jest taki stosik
    informacji dotyczących gmin/powiatów i część z tej "bazy" jest
    dostępna za darmo (reszta odpłatnie).

    >+ p.s. ciekawe czy np. panorama firm nieraz nie podejrzała sobie jakiegoś
    >+ numerku i nie spisała od pkt :)...nieee... mają papierek na każdy numerek
    >+ pewno... od ankietera...

    ...który nie szedł tylko zadzwonił posiłkując się inną książką
    telefoniczną :) Nie widzę powodu żeby to miało być nielegalne :> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2004-03-05 08:44:57
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

    > Troche nie podoba mi się Twój tok myślenia.

    to dlatego ze resztkami sil probuje sie szamotac jeszcze...
    jako laik po prostu nie moge tego pojac...
    mozesz sie ustosunkować do mojego przyukładu z kodami pocztowymi?
    czyja to jest własność?
    a jak nikogo konkretnego to czym sie ta baza rozni od bazy telefonow
    firmowych?
    czy moze kodow pocztowych tez nie moge umieszczac na www?

  • 32. Data: 2004-03-05 08:44:57
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

  • 34. Data: 2004-03-05 11:41:00
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "piotr" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mozesz sie ustosunkować do mojego przyukładu z kodami pocztowymi?
    > czyja to jest własność?

    Obawiam się, że nie mam nic sensownego do powiedzenia na ten temat.

    Pozdrawiam

    JL