  • 1. Data: 2004-02-29 14:15:12
    Temat: ksiazka telefoniczna na www
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

    czy mozna bezkarnie umieścić sobie na www ksiazke telefoniczna
    danego miasta na podstawie wydania ksiazkowego?
    chodzi o firmy, nie osoby prywatne...

  • 2. Data: 2004-02-29 15:10:21
    Temat: Re: ksiazka telefoniczna na www
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia nie 29. lutego 2004 15:15 , osobnik podajacy sie za piotr byl
    laskaw napisac:

    > czy mozna bezkarnie umieścić sobie na www ksiazke telefoniczna
    > danego miasta na podstawie wydania ksiazkowego?
    > chodzi o firmy, nie osoby prywatne...

    tak
    ochrona danych osobowych, niedotyczy osob prawnych
    --
    pozdrawiam, xmarcel

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-02-29 18:24:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@l...czasopisma.pl> napisał w wiadomości

    A co z prawami autorskimi do zbioru danych?

  • 4. Data: 2004-02-29 23:54:20
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia nie 29. lutego 2004 19:24 , osobnik podajacy sie za Robert Tomasik
    byl laskaw napisac:

    > Użytkownik "xmarcel" <x...@l...czasopisma.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co z prawami autorskimi do zbioru danych?

    numery telefonow chyba niepodlegaja ochronie praw ich tworcow?
    nazwy istytucji odpowiadajacych numerowi podajemy wylacznie w celach
    informacyjnych

    chroniona osobistymi prawami majatkowymi jest w tym przypadku tylko
    forma a nie tresc
    a jezeli chodzi o autorkie prawa majatkowe to chyba trudno by bylo
    dowiesc, ze operator poniosl jakies straty

  • 5. Data: 2004-03-01 03:37:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1tu46$77d$1@news.lublin.pl>, xmarcel wrote:
    > dnia nie 29. lutego 2004 19:24 , osobnik podajacy sie za Robert Tomasik
    > byl laskaw napisac:
    > numery telefonow chyba niepodlegaja ochronie praw ich tworcow?

    Nie numery, a baza danych: Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz
    danych. Dz.U. z 2001 r. Nr 128, poz. 1402.
    1. W rozumieniu ustawy:
    1) baza danych oznacza zbiór danych lub jakichkolwiek innych materiałów i
    elementów zgromadzonych według określonej systematyki lub metody,
    indywidualnie dostępnych w jakikolwiek sposób, w tym środkami
    elektronicznymi, wymagający istotnego, co do jakości lub ilości, nakładu
    inwestycyjnego w celu sporządzenia, weryfikacji lub prezentacji jego
    zawartości,

    Względem ww. Ustawy wolno bez zezwolenia pobierać z bazy tylko informacje
    nieistotne chyba że są one na własny użytek lub usprawiedliwione jest to
    paroma wyjątkami.

    > a jezeli chodzi o autorkie prawa majatkowe to chyba trudno by bylo
    > dowiesc, ze operator poniosl jakies straty

    Straty zysków? W końcu zgodnie z ustawą mógłby udzielić odpłatnej licencji
    zarówno w kwestii powielenia układu graficznego (tu książki) no i na
    zaczerpnięcie istotnej części informacji z samej bazy.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-03-01 07:45:00
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

> [...]
    > zarówno w kwestii powielenia układu graficznego (tu książki) no i na
    > zaczerpnięcie istotnej części informacji z samej bazy.

    czyli wynika z tego że nie wolno mi tego przepisać z książki?
    mimo że są to dane ogólnodostępne? to samo mógłbym uzyskać samemu chodząc
    po firmach i zbierając te informacje... wynika z tego że musiałbym mieć na
    to dowód?

  • 7. Data: 2004-03-01 08:17:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1upoq$1b7$1@nemesis.news.tpi.pl>, piotr wrote:
> [...]
    > po firmach i zbierając te informacje... wynika z tego że musiałbym mieć na

    ZTCP z dyskusji na tej liscie to tak. Z tym że z praktycznego punktu
    widzenia na pewno wpadniesz jeśli okaże się że twoja baza ma dokladnie te
    same bledy co baza tpsa (wtedy jestes MZ nie do uratowania :).

    Apropos, nie jestem prawnikiem wiec mi za mocno nie ufaj :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-03-01 09:14:54
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "piotr" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czyli wynika z tego że nie wolno mi tego przepisać z książki?
    > mimo że są to dane ogólnodostępne?

    Od kiedy to własność firmy jest ogólnodostępna?
    Informacja o numerach telefonicznych nalezy do konkretnego operatora.
    W ramach prowadzonej przez siebie dzialalności, w drodze porozumienia
    z abonamentem (przykład zastrzeżenia numeru) udostępnia informacje
    o swoim kliencie w wybrany sposób (wydawnictwo książkowe, publikacja
    elektroniczna). Informacje te udostępnione są na mocy porozumienia
    (np. z urzędem pocztowym), bądź umowy cywilno-prawnej w formie
    przekazania do bezpłatnego użytkowania katalogu, w którym zawarto
    treść ograniczeń dotyczących jego użytkowania.
    I tak w książce telefonicznej Telekomunikacji Polskiej Warszawa 2003
    na stronie 2 w stopce napisano:

    "Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone, łącznie z prawem do reprodukcji
    w części lub całości publikacji w jakiejkolwiek formie wraz z przenoszeniem
    na inne nośniki."

    Pozdrawiam

    JL

  • 9. Data: 2004-03-01 15:55:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    JL wrote:

    > Użytkownik "piotr" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od kiedy to własność firmy jest ogólnodostępna?

    W naszym przypadku chyba od roku...

    ksiazka telefoinczna firm jest ogolnodostepna na www.ditel.pl

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-01 16:05:23
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

    > W naszym przypadku chyba od roku...
    >
    > ksiazka telefoinczna firm jest ogolnodostepna na www.ditel.pl

    wlasnie... tylko czy moglbym to sobie od was skopiowac i umiescic na
    swojej www? :)
    cala sprawa rozbija sie o to kto to zebral i opublikowal... bo jak ja
    oplace ankietera i przejdzie po miescie to przyniesie mi ten sam wynik :))
    zastanawiam sie nad celowością tego, bo skoro juz to ktos kiedys zrobil to
    po co to dublowac? chyba ze tak jak juz wspomnialem, musze miec
    potwierdzenie ze zrobilem to samodzielnie a nie skopiowalem np z
    www.pkt.pl...
    choc ciezko byloby mi to udowodnic, faktycznie moga zdradzic mnie te same
    błędy :)