  • 21. Data: 2005-08-17 07:17:15
    Temat: Re: ksero akt sprawy ( z sadu) dla osoby nie zwiazanej z dana sprawa
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Znowu ktos sie sili na popularne i niesluszne stwierdzenie pt. "Teoria swoje
    > a praktyka swoje"...Pislaem juz na temat takich wypowiedzi i nie bede
    > powtarzal.

    Może trochę nie na temat, ale o praktyce. Chciałem wydobyć z sądu pewien
    dokument. Byłem w sprawie stroną, miałem kopię tego dokumentu z innego źródła.
    Egzemplarz z akt sprawy został moim zdaniem sfałszowany, i po to potrzebna była
    mi ta kopia. Sąd odmówił mi wydania (nie tylko kopii uwierzytelnionej, ale w
    ogóle kopii) powołując się na odpowiednie rozporządzenie ministra
    sprawiedliwości (nie pamiętam które, jeśli kogoś to interesuje mogę na jutro
    sprawdzić). W tym rozporządzeniu stało, że nie wydaje stronie sie kopii
    dokumentów nie pochodzących bezpośrednio z akt sprawy. Musiałem więc po prostu
    przepisać dokumencik, który pochodził z zupełnie innego postępowania. Tamto
    inne postępowanie stało się właśnie bezpośrednią przyczyną złożenia przeze mnie
    pozwu.

    Pozdrawiam

    Cvzapla

  • 22. Data: 2005-08-17 07:23:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Co znaczy "udowpodnic wine ponad wszelka watpliwosc", w jaki sposób Sąd
    > powinien to zrobić a nie zrobił ?
    > Z dyskusji dotychczas nie wynika, jakie były uchybienia sądu, a jestem
    > ciekaw.

    w tym przypadku sprawa wrecz banalna, zabrac na gwalt dyktafon.

    Tu dowodem bylo jedytnie zeznanie pokrzywdzonej, sprzeczne z 12
    oksrazonymi oraz calym zakldem pracy. Sedzia rowniez nie zezwolila
    na wizje lokalna ktora by pokazala ze jest wrecz niemozliwym
    przeprowadzenie gwaltu tak by nikt o tym nie wiedzial (obok niej
    stanowisko mial jej konkubent).
    Dodac jeszcze mozna ze rzekomo pokrzywdzona nie miala zdnych sladow
    swiadczacych o tym ze byla zmuszana do seksu.
    Byl kiedys na tej grupie watek o tej sprawie.

    Takich sedziow powinno sie usuwac jak najpredzej.

    Podobnie jak w sparwei o zabojstwo wlascciciela sklepu(osttanio glosne),
    skazano na podstawie dowodu
    ktory w zadnym wypadku nie dowodzi zabojstwa , kobiete na 25 lat za
    morderstwo.

    P.

  • 23. Data: 2005-08-17 07:57:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    (nie pamiętam które, jeśli kogoś to interesuje mogę na jutro
    > sprawdzić).

    ja bym byl zainsteresowany

  • 24. Data: 2005-08-17 08:35:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak ale jesli hciala to nie przestepstwo...co najwyzej ne wywiazanie sie z
    > zadan powierzonych przez pracodawce. Mozna za to prace stracic a nie isc
    > siedziec.

    No tak, ale mialem na mysli fakt, ze kiedy sad wyczuje, ze "cos jednak
    bylo", to potrafi odpowiednio nagiac fakty.
    Raczej, gdyby ci faceci byli cnotliwymi aniolkami, to nie trafiliby na lawe
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2005-08-17 08:42:22
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > ja bym byl zainsteresowany

    OK, sprawdzę wieczorem i jutro wrzucę.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 26. Data: 2005-08-17 15:18:46
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > swiadczacych o tym ze byla zmuszana do seksu.
    > Byl kiedys na tej grupie watek o tej sprawie.

    Aha, a byli inni świadkowie niż pokrzywdzona i co zeznawali ?

    > Takich sedziow powinno sie usuwac jak najpredzej.

    A jakie było orzeczenie II instancji.

    Pzdr.

  • 27. Data: 2005-08-17 16:21:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Aha, a byli inni świadkowie niż pokrzywdzona i co zeznawali ?

    sedzia nie dopuscila innych swiadkow z zakladu

    > A jakie było orzeczenie II instancji.

    zebym ja wiedzial, w internecie pwenie sprawdzic nie mozna :(

    P.

  • 28. Data: 2005-08-17 17:27:34
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > zebym ja wiedzial, w internecie pwenie sprawdzic nie mozna :(

    To by była najważniejsza informacja, jeśli były poważne uchybienie,
    wyrok zostanie uchylony. Jeśli nie zostanie uchylony, będzie kasacja,
    nie sądzę by SN popełniał błędy proceduralne. :-)

    Pzdr.

  • 29. Data: 2005-08-17 17:37:34
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > ja bym byl zainsteresowany

    Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 19 listopada
    1987 r. "Regulamin wewnętrznego urzędowania sądów powszechnych" (dz. u. z
    dnia 18 grudnia 1987 r., nr 38 poz. 218) według którego podobno brak jest
    podstaw do wydawania uwierzytelnionych odpisów dokumentów nie pochodzących
    od Sądu.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 30. Data: 2005-08-17 19:17:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To by była najważniejsza informacja, jeśli były poważne uchybienie, wyrok
    > zostanie uchylony. Jeśli nie zostanie uchylony, będzie kasacja, nie sądzę
    > by SN popełniał błędy proceduralne. :-)

    SN kasuje wyroki oparte na samym zeznaniu pokrzywdzonego nie poeparte
    zadnymi dowodami ?