  • 41. Data: 2013-05-21 08:59:19
    Temat: Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-21 08:42, Andrzej Lawa pisze:
    > Właśnie nie było i dlatego się urząd czepiał.
    >
    > Tutaj miałeś tę informację NA PLOMBIE OPAKOWANIA TELEFONU.
    >
    > O ile nie jesteś idiotą taką informację MUSISZ przeczytać.

    W pobieraczku też w regulaminach było wszystko zgodnie z prawem napisane.
    A jednak uznano że użytkownik nie dostał _wystarczającej_ informacji o
    zasadach działania usługi.
    Napisz konkretnie czym te sytuacje się różnią.

  • 42. Data: 2013-05-21 09:01:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-21 08:53, Andrzej Lawa pisze:
    > Ciężko będzie ci udowodnić tę celowość skoro informacja o możliwości
    > samodzielnych połączeń wykonywanych przez telefon BYŁA NA PLOMBIE DO
    > JEGO OPAKOWANIA.

    Regulamin pobieraczka był jak _BYK_ na stronie umieszczony a każdy
    musiał oświadczyć że go przeczytał czyli "zerwał plombę" :-)

  • 43. Data: 2013-05-21 09:14:42
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/21/2013 08:15 AM, Andrzej Kubiak wrote:
    > Mam smartfon, nie zgadzam się z podejściem "ojojoj, smartfon to musi być w
    > necie cały czas", zwykle mam wyłączoną transmisję danych. Jeśli potrzebuję
    > - trzy stuknięcia w ekran i mam dostęp do sieci. Zrobiłem, co chciałem -
    > trzy stuknięcia, i ustrojstwo przestaje żreć transfer. Wszystkie automaty,
    > aktualizacje mają prawo łączyć się tylko przez WiFi. Jeśli chwilowo zmienię
    > zdanie - to tylko ja o tym decyduję. Nie zdarzyło się, bo coś się
    > samowolnie włączyło i zrobiło niemiłą niespodziankę.

    Gratuluję. Też tak mam. Nie zmienia to faktu, że kiedy kupiłem sobie
    smartfon, to zanim opanowałem technikę wyłączania internetu - zżarło mi
    cały limit który miałem na prepaidzie (40zł w ciągu ok. godziny). A
    jakbym nie miał prepaidu - pewnie bym się zorientował po kilkuset
    złotych nabitych.

    Jeżeli ja, świadomy tego że tam może być internet i obyty ogólnie z
    komputerami, nie uchroniłem się od tego - to jak ma to zrobić np. mój
    rodzic? Albo moja żona? System działa tak, że ludzie na poziomie, nie
    tumaniści, chumaniści ani zwykli Kowalscy, nie mają możliwości się w tym
    połapać.

    Nie twierdzę że celowo to zostało tak skonstruowane, ale tak działa,
    przynosi zyski i w zasadzie nikomu od strony dostawcy nie chce się tego
    rozmontowywać.

    p. m.

  • 44. Data: 2013-05-21 09:38:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    m napisał(a) :

> [...]
    >
    > Nie twierdzę że celowo to zostało tak skonstruowane, ale tak działa,
    > przynosi zyski i w zasadzie nikomu od strony dostawcy nie chce się tego

    To działa też wtedy, kiedy systemowo ustawisz pytanie o łączenie z
    Internetem, jeśli będzie potrzebny. Ale niektóre programy i tak się
    łączą, bez zgody i wiedzy użytkownika. Trzeba wejść w każdy program,
    by wyłączyć jego opcje.
    Masz rację - to jest układ na wyciągnięcie jak największej kasy od
    technicznych analfabetów. Skoro i obeznani z technologią muszą
    poświęcić sporo czasu, by wyłączyć niechciane opcje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 45. Data: 2013-05-21 09:46:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2013 09:01, z pisze:

    > Regulamin pobieraczka był jak _BYK_ na stronie umieszczony a każdy
    > musiał oświadczyć że go przeczytał czyli "zerwał plombę" :-)

    Chybiona analogia.

  • 46. Data: 2013-05-21 09:47:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2013 08:59, z pisze:

> [...]
    > zasadach działania usługi.
    > Napisz konkretnie czym te sytuacje się różnią.

    Już napisałem.

  • 47. Data: 2013-05-21 09:53:30
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 21.05.2013 09:38, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > technicznych analfabetów. Skoro i obeznani z technologią muszą poświęcić
    > sporo czasu, by wyłączyć niechciane opcje.

    Nie noe, powylaczalem transfery GSM i WiFi (zeby swiadomie zezwalac) w
    moim androidzie, a ty mi tu piszesz, ze sa aplikacje co mimo to sie
    polacza kiedy zechca??

    zen.aspx

  • 48. Data: 2013-05-21 09:55:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    hiki o! napisał(a) :

    > Nie noe, powylaczalem transfery GSM i WiFi (zeby swiadomie zezwalac) w
    > moim androidzie, a ty mi tu piszesz, ze sa aplikacje co mimo to sie
    > polacza kiedy zechca??

    Nie każdy ma Androida :-)
    Mam Symbiana. Tak, to nie smartfon :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 49. Data: 2013-05-21 10:01:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.05.2013 09:55, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie każdy ma Androida :-)
    > Mam Symbiana. Tak, to nie smartfon :-)

    Jesteś pewien, że masz?

    Bo coś brednie powyżej wypisujesz - od lat mam symbianowe Nokie i ZAWSZE
    była opcja globalnego wyłączenia połączeń z internetem lub pytania się
    za każdym razem o pozwolenie, ostatnio nawet bardzo łatwo dostępna
    (pociągnięcie w dół górnej krawędzi ekranu).

  • 50. Data: 2013-05-21 10:02:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

> [...]
    > za każdym razem o pozwolenie, ostatnio nawet bardzo łatwo dostępna
    > (pociągnięcie w dół górnej krawędzi ekranu).

    Ciągnę ten ekran, ciągnę i już mi wystaje poza obudowę. Nie każdy ma
    taki sam telefon, wyobraź sobie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3