  • 1. Data: 2011-01-20 21:40:58
    Temat: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    będę podpisywał akt notarialny (umowa kupna-sprzdaży) na zakup
    mieszkania, na który już wziąłem kredyt hipoteczny w banku.
    W umowie kredytu hipotecznego mam taki zapis w dziale "zabezpieczenie
    spłaty kredytu

    "1. Hipoteka kaucyjna łączna do kwoty .... dla zabezpieczenia spłaty
    kapitału kredytu, zapłaty odsetek od kapitału kredytu, opłat i prowizji
    oraz innych kwot należnych bankowi"

    Czyli jak rozumiem, mam w KW wpisać roszczenie - hipotekę kaucyjną.

    I teraz pytanie - czy aby to zrobić, po prostu składam wniosek do sądu o
    wpis, wpisuję sumę, komu, za co i już? Czy też muszę mieć jakieś pismo z
    banku? Czy też sąd wpisze hipotekę na mój wniosek?

    Bo później w umowie jest zapis, że "kredytobiorca zobowiązuje się do
    odebrania wystawionego przez bank zaświadczenia o udzieleniu kredytu, co
    najmniej 14 dni przed podpisaniem notarialnej umowy kupna - sprzedaży
    kredytowanej nieruchomości (w sytuacji, gdy hipoteka/hipoteki mają być
    ustanowione w umowie kupna - sprzedaży kredytowanej nieruchomości)"

    I teraz już nie wiem.. nigdzie nie zauważyłem zapisu, że w umowie kupna
    sprzedaży ma być ustanowiona hipoteka..
    Potrzebuję papieru od banku, czy nie? I czy musi to być w umowie, czy
    nie? :)

    Sierp

    PS. FUT na pl.biznes.banki

  • 2. Data: 2011-01-20 22:11:29
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 22:40:58 +0100, Sierp <s...@n...netgrr>
    wrote:

> [...]
    >sprzedaży ma być ustanowiona hipoteka..
    >Potrzebuję papieru od banku, czy nie? I czy musi to być w umowie, czy

    OIDP kolejnosc w przypadku kupna od dewelopera:
    0. w pisssdu papierkologii, na szczescie w moim przyapdku to deweloper
    sie tym wszystkim zajmowal, ja tylko dostarczalem papiery "za siebie"
    1. podpisujesz umowe z bankiem
    2. bank uruchamia kredyt na konto dewelopera
    3. podpisujesz akt notarialny u notariusza (on zajmuje sie kwestia
    zlozenia papierow o zalozenie KW, skasowaniem od ciebie oplaty za to +
    podatku)
    4. wysylasz akt notarialny do banku
    5. po zalozeniu KW informujesz bank i bank pisze ci odpowiednie
    papiery do zlozenia wniosku o hipoteke
    6. skladasz wniosek w sadzie i wysylasz kopie zlozonego wniosku do
    banku + PAMIETAJ o zaplaceniu podatku od tej hipoteki
    7. jak wpisza ci hipoteke, robisz wypis z KW i wysylasz do banku
    8. w koncu bank ci odda czesc kasy za ubezpieczenie okresu
    pzejsciowego (do momentu wpisania banku do hipoteki).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2011-01-20 22:17:44
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-20 22:40, Sierp pisze:
> [...]
    > wpis, wpisuję sumę, komu, za co i już? Czy też muszę mieć jakieś pismo z
    > banku? Czy też sąd wpisze hipotekę na mój wniosek?

    Notariusz oczywiście wpisze Ci hipotekę "za drobną opłatą", zwykle 200
    zł per wpis (jak masz zwykła i kaucyjną to będzie 400 zł). Ty masz tylko
    kaucyjną więc 200 zł. Taniej o ta kwotę jest dokonać samodzielnie wpisu,
    to żadna filozofia. Składasz jako właściciel wniosek o wpis hipoteki na
    rzecz banku (dobrze go wypełnij, niektóre banki są tak miłe że
    wypełniają za klienta) do sądu KW, upewniając się że wpłynie on później
    niż notariusz zawiezie akt (żeby sąd go nie odrzucił). Z potwierdzeniem
    złożenia wniosku o wpis hipoteki idziesz do banku. I już. Wpisać jest
    łatwo, dopiero do wykreślenia musisz mieć pismo z banku, zgodę na
    wykreślenie hipoteki.

    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-01-20 22:25:43
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-20 23:17, MZ pisze:
> [...]
    > złożenia wniosku o wpis hipoteki idziesz do banku. I już. Wpisać jest
    > łatwo, dopiero do wykreślenia musisz mieć pismo z banku, zgodę na

    generalnie sam mogę to zrobić (tzn potrafię, raz to robiłem, ale kupując
    od osoby a nie dewelopera), tylko że tutaj bardziej chodzi o to, czy te
    zapisy świadczą o tym, że ustanowienie hipoteki musi być wpisane w
    umowie kupna-sprzedaży? wydaje mi się, że nie... ale może się mylę, nie
    wiem :/ od dewelopera nie kupowałem nigdy

    Sierp

  • 5. Data: 2011-01-20 22:26:50
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 23:11:29 +0100, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

> [...]
    >8. w koncu bank ci odda czesc kasy za ubezpieczenie okresu
    >pzejsciowego (do momentu wpisania banku do hipoteki).

    jeszcze tylko podpoweim, ze jesli to bedziie nowa KW, to nie czekaj na
    numer nadania przyslany ci w sadu listem, tylko sprawdzaj w internecie
    KW dewelopera tej nieruchmosci - powinien pojawic sie w pewnym
    momencie odpis z numerem nowo zalozonej ksiegi - w moim przypadku
    ksiega powstala jakos tak w 2 tygodnie od podpisania aktu, ale listy
    polecone z informacja ze ksiega powstala dostalem tak jakos po prawie
    5 miesiacach.

    nie pamietam, ale od zwyklej na pewno trezba bylo zaplacic podatek, a
    nie wiem jak od kaucyjnej... lepiej sprawdz w US.

    pozadrwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2011-01-20 22:29:37
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    > PS. FUT na pl.biznes.banki

    i spierdzieliłem ustawienie FUTa, przepraszam...

    Sierp

  • 7. Data: 2011-01-20 22:30:22
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 23:25:43 +0100, Sierp <s...@n...netgrr>
    wrote:

> [...]
    >umowie kupna-sprzedaży? wydaje mi się, że nie... ale może się mylę, nie
    >wiem :/ od dewelopera nie kupowałem nigdy

    w umowie kupa-sprzeadzy nie ma nic o hipotece, bo i po co?
    umowa jest o tym, ze A kupuje od B mieszkanie i ze mu placi.
    fakt ze A na ten cel wzial kredyt, to sprawa miedzy A i bankiem - bank
    zabezpiecza sobie swoj interes hipoteka, a w okresie przejsciowym,
    przed wpisaniem hipoteki, odpowiednim ubezpieczeniem, za ktore zapewne
    placi A.

    sprawdzilem i u mnie wniosek do sadu o wpis do hipoteki przygotowal mi
    bank na podstawie aktu notarialnego - dostalem wypelnionego gotowca
    ktorego musialem tylko zlozyc w sadzie...

    pozadrwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2011-01-20 22:32:08
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011 23:37:21 +0100, Sierp <s...@n...netgrr>
    wrote:

    >jeszcze jedno - czy moge bez zadnego dokumentu z banku wpisac bank do KW?
    >Poprzednim razem (fakt, 6 lat temu :) ) mialem pismo od banku
    >popierające wniosek do sadu o wpis do KW, ale nie wiem, czy to jest
    >konieczne...

    why not? sad wpisze ci to co chcesz, bylebys zlozyl odpowiednio
    wniosek...
    pytanie czy bank zaakceptuje taki a nie inny wpis do KW?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2011-01-20 22:37:21
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

  • 10. Data: 2011-01-22 15:56:49
    Od: rafal000 <r...@p...onet.pl>

    W dniu 20.01.2011 23:26, Cyb pisze:

    > nie pamietam, ale od zwyklej na pewno trezba bylo zaplacic podatek, a
    > nie wiem jak od kaucyjnej... lepiej sprawdz w US.

    całe 19 zł OIDP