  • 1. Data: 2011-01-20 16:20:44
    Temat: sprzedaż wierzytelności - jak to działa?
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    jakieś 7 lat temu przytrafiła mi się zaległość za rachunek w Erze, któa
    została sprzedana do firmy (Dom Wirzytelnsoci Inkaso cośtam). Ale w tym
    Inkaso mnei nie odnaleźli po nazwisku. No i się zastanawiam, czy mogę liczyć
    na jakieś przeterminowanie. ... jak to działa?

  • 2. Data: 2011-01-20 19:09:23
    Temat: Re: sprzedaż wierzytelności - jak to działa?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-20 17:20, kiepski pisze:
> [...]
    > Inkaso mnei nie odnaleźli po nazwisku. No i się zastanawiam, czy mogę
    > liczyć na jakieś przeterminowanie. ... jak to działa?

    Już przedawnione.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-20 23:32:06
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Już przedawnione.

    dzięki,
    a czy przy sprzedaży długu liczy się od nowa czas, czy jest kontynuacja? w
    sumie głupie chyba pytanie - bo takto by się sprzedawało w nieskończoność
    żeby sie nie przedawnił...
    (Swoją drogą, czemu służy to przedawnianie? W sumie to pole do ociągania się
    od należności, czyż nie? - nigdy tego nie mogłem pojąć.)

    A jeśli zwrócę się do takiej firmy / wierzyciela, żeby jednak się upewnić,
    to jak oni mnie znajdą w archiwach to mogą mnie mimo to windykować
    (chociażby licząc na to zapłacę (nieświadm przedawnienia)? Czy mogą?

  • 4. Data: 2011-01-21 00:42:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-21 00:32, kiepski pisze:

> [...]
    > się upewnić, to jak oni mnie znajdą w archiwach to mogą mnie
    > mimo to windykować (chociażby licząc na to zapłacę (nieświadm

    Przedawnienie powoduje tylko i wyłącznie tyle, że nie mogą
    dochodzić tej wierzytelności przed sądem (znaczy mogą, ale ty
    możesz to łatwo uwalić), a co za tym pójdzie - nie spotka cie
    spotkanie z komornikiem.

    Tyle daje przedawnienie.

    Z 2 strony jeśli nie zapłaciłeś zaległych rachunków, masz do
    czynienia z zobowiązaniem naturalnym i wierzyciel ma prawo
    domagać się zwrotu do **** śmierci. Swojej lub twojej :)

    6008

  • 5. Data: 2011-01-21 13:42:38
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> wrote in message
    > z zobowiązaniem naturalnym i wierzyciel ma prawo domagać się zwrotu do
    > **** śmierci. Swojej lub twojej :)

    no ale domagać się wsensie monitować, nagabywać - ale
    bezkomornikowo/bezsądowo
    to ja mogę zwlekać ze spłatą do tej **czterogwiazdkowej** :p śmierci?
    mi sie wydaje, żek omornika może nasłacć (tak mi wjasnił prawnik w innej
    spraweie (przedawniony spadek - że możemy nasłać komornika na stronę
    zalegającą, mimo że samo roszczenie jest przedawnione (jest klauzula
    wykonalności).

  • 6. Data: 2011-01-21 17:46:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-21 14:42, kiepski pisze:

    > komornika na stronę zalegającą, mimo że samo roszczenie jest
    > przedawnione (jest klauzula wykonalności).

    Chopie, weź usiądź do KC i poczytaj elementarz.

    Przedawnionej wierzytelności nie dasz rady dochodzić przed
    komornikiem ot tak.

    Będę pisał po łebkach, tak co byś choć ziarenko zrozumiał:

    Aby dochodzić czegokolwiek przed komornikiem - musisz uzyskać
    tytuł wykonawczy (np Nakaz Zapłaty). W momencie uzyskania tego,
    i uprawomocnienia, rozpoczyna się "nowy bieg przedawnienia" a
    wierzytelność chwilowo nie jest przedawniona. Jeśli nie zrobisz
    nic z takim nakazem opatrzonym klauzulą wykonalności,
    wierzytelność stwierdzona tym nakazem przedawni się po 10
    latach. I mimo posiadania nakazu z klauzulą - będziesz mógł "se
    skoczyć".

    Chyba, że np 9 lat po opatrzeniu nakazu klauzulą, skierujesz
    wniosek o egzekucję komorniczą do komornika. Zakładamy,że
    egzekucja była nieskuteczna i komornik umorzył postępowanie. Od
    tego momentu biegnie kolejny 10 letni okres "przedawniania się".

    Zatem sprawdź "co masz" a potem pisz co masz. Bo wiesz, mój
    sąsiad ma słonia ...

    A wracając do twojej sprawy i stosunkując się do tej części
    wypowiedzi:

    "no ale domagać się wsensie monitować, nagabywać - ale
    bezkomornikowo/bezsądowo
    to ja mogę zwlekać ze spłatą do tej **czterogwiazdkowej** :p
    śmierci? "

    Możesz ... ale np w trakcie oczekiwania na twoją śmierć lub
    śmierć wierzyciela długiem tym może nagle handlować twój sąsiad
    zza ściany z panią z warzywniaka na osiedlu:

    http://www.komunikaty.pl/komunikaty/0,79738.html?xx_
    announ=2839555

    Ale to jak rozumiem Ci nie przeszkadza :)

    6008

  • 7. Data: 2011-01-21 18:30:58
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

> [...]
    > mógł "se skoczyć".

    > Zatem sprawdź "co masz" a potem pisz co masz. Bo wiesz, mój sąsiad ma
    mam dokument ugody spadkowej, po wielu latach od przedawnienia samej ugody
    (ugoda jest sprzed 25 lat) wydany został wraz z klauzulą wykonalności
    a piszę co mi powiedział prawnik (Nie jestem w stanie zajmować się
    rozumieniem prawa (moje interpretacje nie są dla mnie wiarygodne.), piszę na
    forum po gotowe informacje, (w swoich dziedzinach udzielam mnóstwo gotowych
    informacji na innych forach)).

    > Ale to jak rozumiem Ci nie przeszkadza :)
    to nie jest forum katolickie :p , tylko prawnicze (prawne?)
    ale to jak rozumiem Ci nie przeszkadza :]
    Mówmy o faktach, proszę.

  • 8. Data: 2011-01-21 20:42:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-21 19:30, kiepski pisze:

    > *wydany został wraz z klauzulą wykonalności*
    > a piszę co mi powiedział prawnik

    Czyli nie wiesz co piszesz. Więc po co piszesz ?

    > to nie jest forum katolickie :p , tylko prawnicze (prawne?)
    > ale to jak rozumiem Ci nie przeszkadza :]
    > Mówmy o faktach, proszę.

    No to pokazałem Ci fakt. Może i wierzyciel nie będzie mógł na
    drodze sądowej czy komorniczej dochodzić tego zadłużenia od
    ciebie, ale o tym, że kantujesz i masz w dupie swoje
    zobowiązania dowiedzieć się może każdy z prasy lokalnej na ten
    przykład :) I każdy twój dług kupić będzie mógł :), a ty nie
    będziesz mógł popiskiwać o ochronie danych osobowych.

    Jak wspomniałeś - to nie "forum" katolickie. Patrz - art 4 uouig.

    6008

  • 9. Data: 2011-01-21 21:31:38
    Od: "kiepski" <k...@a...pl>

    > Czyli nie wiesz co piszesz. Więc po co piszesz ?
    pomyśl chłopie samodzilenie i wywnioskuj - jakbym rozumiał stan rzeczy, to
    bym ani prawnika nie pytał ani grup.

> [...]
    > prasy lokalnej na ten przykład :) I każdy twój dług kupić będzie mógł :),
    > a ty nie będziesz mógł popiskiwać o ochronie danych osobowych.
    nie wiesz czy mam w dupie (nawet jeśli mam). A za pozostałe wyjaśnienie
    dzięki.

  • 10. Data: 2011-01-21 21:43:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-01-21 22:31, kiepski pisze:

    > pomyśl chłopie samodzilenie i wywnioskuj - jakbym rozumiał stan
    > rzeczy, to bym ani prawnika nie pytał ani grup.

    Z jednej pytasz uzasadniając, że nie masz pojęcia, a z drugiej
    wypowiadasz się twierdząco, traktując swe słowa jako argumenty.

    > nie wiesz czy mam w dupie (nawet jeśli mam). A za pozostałe
    > wyjaśnienie dzięki.

    Przecież i tak wiesz lepiej.

    Z moje strony EOT.
    6008