eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym? › Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny i ustanowienie hipoteki - w akcie notarialnym?
    Date: Thu, 20 Jan 2011 23:17:44 +0100

    W dniu 2011-01-20 22:40, Sierp pisze:
    > Witam,
    >
    > będę podpisywał akt notarialny (umowa kupna-sprzdaży) na zakup
    > mieszkania, na który już wziąłem kredyt hipoteczny w banku.
    > W umowie kredytu hipotecznego mam taki zapis w dziale "zabezpieczenie
    > spłaty kredytu
    >
    > "1. Hipoteka kaucyjna łączna do kwoty .... dla zabezpieczenia spłaty
    > kapitału kredytu, zapłaty odsetek od kapitału kredytu, opłat i prowizji
    > oraz innych kwot należnych bankowi"
    >
    > Czyli jak rozumiem, mam w KW wpisać roszczenie - hipotekę kaucyjną.
    >
    > I teraz pytanie - czy aby to zrobić, po prostu składam wniosek do sądu o
> [...]

    Notariusz oczywiście wpisze Ci hipotekę "za drobną opłatą", zwykle 200
    zł per wpis (jak masz zwykła i kaucyjną to będzie 400 zł). Ty masz tylko
    kaucyjną więc 200 zł. Taniej o ta kwotę jest dokonać samodzielnie wpisu,
    to żadna filozofia. Składasz jako właściciel wniosek o wpis hipoteki na
    rzecz banku (dobrze go wypełnij, niektóre banki są tak miłe że
    wypełniają za klienta) do sądu KW, upewniając się że wpłynie on później
    niż notariusz zawiezie akt (żeby sąd go nie odrzucił). Z potwierdzeniem
    złożenia wniosku o wpis hipoteki idziesz do banku. I już. Wpisać jest
    łatwo, dopiero do wykreślenia musisz mieć pismo z banku, zgodę na
    wykreślenie hipoteki.

    --
    MZ