    From: Marek <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież w hotelu
    Date: Fri, 30 Jul 2004 15:28:47 +0200

    > Każdy gość moze przyjsc i powiedziec ze mu cos ukradli. Czy w hotelu
    > jest monitoring?

    jeżeli to hotel jest odpowiedzialny za pozostawione rzeczy to właśnie
    im najbardziej powinno zależeć na monitoringu,

    w hotelu, o którym mowa nie ma monitoringu

    > Czy wchodzi sie na karte? Jezeli jedno albo drugie to bedziesz wiedziec
    > kto i czy w ogole wchodzil
    > do Twojego pokoju. Hotel nie moze odpowiadac za wszystkie rzeczy, jezeli
    > masz cos cennego wowczas
    > dajesz to recepcjonistce by schowala w sejfie hotelowym.

    No jakoś nie do końca mogę sobie wyobrazić sytuację gdzie zawsze
    możesz wszystko oddać recepcjonistce, bo jakbym wziął ze sobą mój
    cały sprzęt to by jej pewnie szafy zabrakło - ale nie o to pytałem co
    zrobić żeby nie zostać okradzionym.

    Mnie chodzi o to, że Polska ratyfikowała Konwencję Paryską
    dotyczącą odpowiedzialności hotelarzy za rzeczy pozostawione w hotelu
    przez ich gości (Dz. U. z 1999 Nr 22 poz 197,198). Pytanie czy w tym
    konkretnym przypadku ma ona zastosowanie.
    Poza tym, zdarzenie jeszcze na miejscu zostało zgłoszone na policji, z
    pokoju pokojówek zniknął klucz do mojego pokoju oraz nie byłem tego dnia
    jedyną osobą okradzioną w tym hotelu (okradli również właściciela)

    marek