  • 1. Data: 2004-07-30 12:19:06
    Temat: Niesprawny silnik kupiony przez Internet
    Od: "Luk" <f...@g...pl>

    Witam,

    Tydzien temu moj ojciec zakupil przez Internet silnik jachtowy (na Allegro).
    Znajomy (niezbyt znajacy sie na rzeczy) mieszkajacy w miejscowosci gdzie ten
    silnik mozna bylo odebrac sprawdzil go w piwnicy -- silnik odpalil sie,
    pochodzil chwile, zaplacono, przywieziono go do mojej miejscowosci. Po
    zamontowaniu silnik podzialal 0.5h, po czym przestal i juz wiececj odpalic
    sie go nie dalo. Mechanik stwierdzil m.in. brak pompy paliwowej (takie
    silniki moga chodzic jakis czas bez niej), kilku uszczelek, ogolny stan
    (takze wiek, ktorego jednak dokladnie trudno okreslic) byl _znacznie_ gorszy
    od opisywanego na aukcji. Naturalnie sprzedawca odmawia przyjecia go i
    zwrotu pieniedzy. W zwiazku z tym mam pytanie: czy ma sens powiadomanie o
    tej sprawie policji, czy jak to nie pomoze to udac sie na droge postepowania
    cywilnego? Dodam, ze nia mamy umowy kupna-sprzedazy, jest tylko swiadek
    kupujacy i licytacja z Allegro, oraz kilka logow/maili wymienionych ze
    sprzedajacym (jego zapewnienia o dobrym stanie).

    Z gory dziekuje za pomoc,
    Luk

  • 2. Data: 2004-07-30 13:19:10
    Temat: Re: Niesprawny silnik kupiony przez Internet
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > kupujacy i licytacja z Allegro, oraz kilka logow/maili wymienionych ze
    > sprzedajacym (jego zapewnienia o dobrym stanie).

    sorry ale "widziały gały co brały" jezeli sprzedawca nie udzileal gwarancji,
    a i silnik byl odbierany osobiscie i sprawdzany, dzialal, zadnych usterek
    nie wykryto to nic nie mozesz zrobic.
    Pompe mogles/mogla osoba odbierajaca wyjac (nie zapewniaj mnie ze tak nie
    bylo bo mnie to akurat wali, ale
    takie bedzie tlumaczenie osoby sprzedajacej i nie ma szans by ktos Tobie
    uwierzyl)

    > Z gory dziekuje za pomoc,
    > Luk

    P.

  • 3. Data: 2004-07-30 13:50:04
    Od: "Luk" <f...@g...pl>

    > sorry ale "widziały gały co brały" jezeli sprzedawca nie udzileal
    gwarancji,
    > a i silnik byl odbierany osobiscie i sprawdzany, dzialal, zadnych usterek
    > nie wykryto to nic nie mozesz zrobic.

    A jakbym kupil np. komputer: wlaczam, dziala, wszysko ok, place, biore.
    Potem sie np. okazuje, ze sie po godzinie resetuje. Czy moge domagac sie
    zwrotu pieniedzy od sprzedajacego jesli on zapewnial mnie (ustnie, tudziez
    np. na Allegro) ze wszystko jest z nim w porzadku? Juz pominmy ta pompe, ale
    pewne usterki (o ktorych sprzedawca wiedzial) moga wyjsc dopiero po jakims
    czasie. Czy na sprzedajacym nie ciazy zadna odpowiedzialnosc za sprzedany
    towar jesli nabywca juz sie zdecyduje? Slyszalem, ze np. w komisie mamy
    prawo domagac sie rocznej rekojmi...

    pozdrawiam,
    Luk

  • 4. Data: 2004-07-30 14:40:55
    Od: "caros" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luk" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kupujacy i licytacja z Allegro, oraz kilka logow/maili wymienionych ze
    > sprzedajacym (jego zapewnienia o dobrym stanie).

    cos kazdy z allegro chce leciec na policje... biedna ta nasza policja,
    ciagle im robote chca dawac ;)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-07-30 15:14:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > zwrotu pieniedzy od sprzedajacego jesli on zapewnial mnie (ustnie, tudziez
    > np. na Allegro) ze wszystko jest z nim w porzadku?

    Jak by byl zapis co rozumie poprzez wporzadku to mozliwe.

    Juz pominmy ta pompe, ale
    > pewne usterki (o ktorych sprzedawca wiedzial) moga wyjsc dopiero po jakims
    > czasie.

    ale Pan nie kupuje w sklepie gdzie ma gwarancje, ani tez poprze poczte gdzie
    ma Pan
    prawo zwrocic towar tylko odbiera osobiscie a przed tym sprawdza.

    Czy na sprzedajacym nie ciazy zadna odpowiedzialnosc za sprzedany
    > towar jesli nabywca juz sie zdecyduje? Slyszalem, ze np. w komisie mamy
    > prawo domagac sie rocznej rekojmi...

    Pan nie kupil w komisie.

    > pozdrawiam,
    > Luk

    P.

  • 6. Data: 2004-07-31 07:55:39
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    art 556 par 1 kc.
    idz do sadu

  • 7. Data: 2004-07-31 09:05:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > art 556 par 1 kc.
    > idz do sadu

    i co mu to da?

    P.

  • 8. Data: 2004-07-31 11:39:33
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    556 par 1 kc:
    sprzedawca jest odpowiedzialny wzgledem kupujacego, jezeli rzecz sprzedana
    ma wade zmniejszajaca jej wartosc lub uzytecznosc ze wzgledu na cel w umowie
    oznaczony albo wynikajacy z okolicznosci lub z przeznaczenia rzeczy, jezeli
    rzecz nie ma wlasciwosci o ktorych istnieniu zapewnil kupujacego, albo
    jezeli rzecz zostala wydana w stanie niezupelnym (rekojmia za wady
    fizyczne).

    uwazasz, ze silnik, ktory nie ma: pompy paliwowej i uszczelek jest wydany w
    stanie kompletnym??

  • 9. Data: 2004-07-31 13:21:29
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > fizyczne).
    >
    > uwazasz, ze silnik, ktory nie ma: pompy paliwowej i uszczelek jest wydany

    zauwaz ze silnik byl sprawdzany, pompa mogla zostac wyjeta, uszczelki tak
    samo, i czesci wymienione.
    Jest to glupota kupujacego ze takiego "blazna" wyslal do prztestowania
    silnika.

    Wierzysz w to ze w tej sytuacji uda mu sie cokolwiek wywalczyc?
    Ja szczerze watpie.

    P.

  • 10. Data: 2004-07-31 16:23:49
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    no tak, ale mozna powolac bieglego, ktory stwierdzi, ze taki silnik moze
    pracowac przez jakis czas bez tych rzeczy, to mozna sprobowac. a moze sie
    uda? tylko to jest wlasnie "a moze" a nie "uda sie". dodatkowym argumenteem
    przemawiajacym na korzysc naszego zainteresowanego jest fakt, ze ten silnik
    jest w stanie gorszym niz opisywal go sprzedajacy (z tym nie powinno byc
    problemu). wiec takze sad moze dac wiare zeznaniom powoda, ze rzeczywiscie
    tych uszczelek i pompy nie bylo. ale to juz indywidualna decyzja sadu