  • 1. Data: 2002-08-15 12:22:25
    Temat: koznia
    Od: "Daro" <e...@o...pl>

    mój sąsiad otwiera kóżnię będzie robił produkcje po godzinach czy jest jakiś
    przepis normujący odległość kóżni od zabudowań mieszkalnych.

  • 2. Data: 2002-08-15 12:50:00
    Temat: Re: koznia
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Daro wrote:

    > mój sąsiad otwiera kóżnię będzie robił produkcje po godzinach czy jest jakiś
    > przepis normujący odległość kóżni od zabudowań mieszkalnych.

    Moj wujek byl kowalem, mial wlasna kuznie, ale na wsi.
    Obecnie kuznie to bardziej przypominaja hale maszyn, z prasami, mlotami
    hydraulicznymi.
    Poza spalinami istotny bedzie halas , ktory mierzy np. sanepid.
    Gdy beda ciezkie prasy, maszyny do odkowek, to moga byc generowane duzej
    mocy infradzwieki - czetotliwosci ponizej 20Hz, ktorych niczym nie
    wytlumisz, a ktore sie rozchodza na odleglosc kilometrow, w zaleznosci z
    skladu i wilgotnosci gruntu.
    Duzej mocy infradzwieki bedziesz jednak slyszal jako gluche dudnienie,
    wibracje scian i powietrza w domu.
    Infradzwieki sa bardzo niebezpieczne i zostaly przez wojsko uznane i
    uzywane sa bron, ktora nie pozostawia sladu.

    Jezeli bedzie kul na czarno, zanurzajac dodatkowo rozgrzane odkowki w
    oleju, to dodatkowo bedziesz czul pary spalonego oleju.
    Zatem idz do niego i zapytaj jakie zainstaluje maszyny, prasy.
    W zaleznosci od konstrukcji fundamentu hali/warsztatu, cala hala moze
    dzialac jak wielka komora rezonansowa, a strop i fundament, jak membrana
    wielkiego glosnika.
    Drgania tam generowane beda sie rozchodzily jako gluche dudnienie ziemi,
    i przez fundamenty, konstrukcje i szkielet budynku , do twoich pokoi.
    Wtedy bedzie trudno cokolwiek juz zrobic, a maszyn sie nie zatrzyma, ani
    hali nie wyburzy, nie zmieni fundamentow.
    Ze znajomym robilismy tlumienie infradzwiekow generowanych przez maszyny
    wibracyjne i prasy w 3 zakladach i to jest naprawde bardzo kosztowna
    technika.
    Albo trzeba wokol hali zmienic warunki akustyczne i wkopac gleboko w
    ziemie ekrany akustyczne (moze to byc np. zuzel, gruz budowlany w suchym
    podlozu), albo zbudowac dodatkowy slepy fundament/podloge , ktory bedzie
    pod spodem wypelniony gruzem wapiennym, brylami wapna , tynku z wyburzen
    starych budynkow.

    Ale wszystko zalezy zatem od konstrukcji jego warsztatu/hali kuzni,
    konstrukcji i materialow uzywanych do budowy twojego domu, skladu i
    wilgotnosci gruntu.
    Zatem porozmawiaj z nim, jakie ma plany.
    Po szczegoly pisz na privat.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 3. Data: 2002-08-15 15:00:03
    Od: Green_Lin <r...@a...aqua>

    On Thu, 15 Aug 2002, Jacek wrote:

    > Moj wujek byl kowalem, mial wlasna kuznie, ale na wsi.
    > Obecnie kuznie to bardziej przypominaja hale maszyn, z prasami, mlotami
    > hydraulicznymi.

    Opisałeś problem bogato.
    Najważniejsze jednak z tego jest to, czy teren zamieszkania Daro i jego
    sąsiada jest przeznaczony w planie zagospodarowania na działność
    gospodarczą. Jesli tak, problem bedzie trudny.
    Taki plan określa strefy ochronne od zabudowań mieszkalnych.
    Nie mogą być przekroczone.
    Jeśli nie, lub działalność może być tylko "nieuciążliwa" -to miło.
    Więc sumując- sprawdzić, co mówi plan zagospodarowania przestrzennego w
    Urzedzie Miasta

    --
    Green_Lin

  • 4. Data: 2002-08-15 19:58:55
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

    > Moj wujek byl kowalem, mial wlasna kuznie, ale na wsi.

    tak samo jak twój stryjek jest senatorem w USA ?
    uważajcie z kim rozmawiacie ;)
    polecam: http://www.raf256.com/abuse
    wszystkie materiały są obiektywne - poparte linkami w Google

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 5. Data: 2002-08-15 20:02:09
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com> wrote in

    > Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

    > uważajcie z kim rozmawiacie ;)
    > polecam: http://www.raf256.com/abuse

    PS
    1. przedmówca - jacek golfmaster to właśnie ten expert o którym jest mowa
    na stronie
    2. zaraz w odpowiedz jacek walnie jakiś gigantyczny traktat i pewnie ustawi
    FUT na pl.test żeby odpisywanie na jego posty było utrudnione ;)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 6. Data: 2002-08-15 23:20:02
    Temat: Re:OT koznia (kuźnia- brrr)
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj napisał:
> [...]
    > 2. zaraz w odpowiedz jacek walnie jakiś gigantyczny traktat i pewnie ustawi
    > FUT na pl.test żeby odpisywanie na jego posty było utrudnione ;)

    Widze, ze Golfmaster robi kolejne kółeczko po grupach :)
    Ciekawe, kiedy do "nas" zawita ;-))
    BTW, do mnie na abuse (ktore obsługuję) tez napisał :))

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 7. Data: 2002-08-16 00:57:20
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Uprasza sie trolli o niewylazenie z nor i niezasmiecanie polskiego
    usenetu.
    Lamerskie trolle szkodza usenetowi. Offtopickuja kazdy watek.
    Nic na temat nigdy nie napisaly i sa pasozytami polskiego usenetu.

    Kazde trollowskie lamerstwo stanowi naruszanie zasad usenetu.
    Czarna lista polskich trolli zostala sporzadzona i zamieszczona na
    grupie administracyjnej Usenetu.

    Proponuje wszystkim splonkowanie ich i wsadzenie do killfile'a na
    zawsze.
    To sa smieciarze polskiego usenetu, zamulajacy dyskusje swoimi
    offtopickami.
    Zazdrosc czy choroba nie pozwala trollom na pozostawanie na uboczu.
    Ciagle wylaza i wszystko zamulaja.

    Poziom polskiego usenetu jest juz tak niski, bo trolle wlaza na kazda
    grupe, do kazdego watku i za nic maja zasady usenetu,
    za nic maja przestrzeganie prawa internetowego,
    za nic maja temat dyskusji.
    Nikogo nie szanuja, niewazny dla nich temat dyskusji.
    Najwazniejsze jest Ja Trolla, ze cos baknie offtopickowo.

    To jest gorsze niz szarancza, ktora atakuje wszystkie grupy dyskusyjne i
    doprowadza ich poziom do lamerskiej nicosci.

    W zadnym kraju na swiecie naruszanie zasad usenetu nie rozprzestrzenilo
    sie na taka skale.
    W zadnym kraju na swiecie nie ma aroganckich trolli zasmiecajacych
    usenet.
    Niestety krajowa administracja usenetu nic nie robi, toleruje naruszanie
    zasad usenetu i toleruje lamerskich trolli, zasmiecajacych usenet od
    lat.
    Zamiast dyskusji na poziomie jest nihilizm, lamerstwo, offtopicki
    i tony, tony trollowskich tekstow.

    W Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Stanach, Kanadzie, Australii,
    Kanadzie, Szwecji, Francji , takze w Rosji
    administracja krajowego usenetu reaguje natychmiastowo w przypadkach
    naruszania zasad netykiety i etykiety usenetu i skutecznie eliminuje
    lamerskich trolli.

    Niestety w kraju trolle sie mnoza i mnoza i zamulaja wszystko, kazda
    grupe usenetowa i kazdy watek.
    Jedynym rozwiazaniem byloby cenzurowanie i moderowanie calego krajowego
    usenetu tak dlugo i ze wszystkich trolli,
    az sie poziom podniesie powyzej minimum.

  • 8. Data: 2002-08-16 01:33:34
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Exfurz Jacek napisał:
    [...]

    Reszta to zart...
    und priv...

  • 9. Data: 2002-08-16 07:40:16
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Nikogo nie szanuja, niewazny dla nich temat dyskusji.
    > Najwazniejsze jest Ja Trolla, ze cos baknie offtopickowo.

    Nie ma czegos takiego jak prawo internetowe,chyba ze rozumiesz przez to
    netykiete ale to zbior zwyczajow a nie prawo.

  • 10. Data: 2002-08-16 08:56:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poziom polskiego usenetu jest juz tak niski, bo trolle wlaza na kazda
    > grupe,

    Bądz Jacku ponad tym.Nie zniżaj się do tego niskiego poziomu.
    Na znak protestu wyłącz komputer i nic nie pisz.

    Leszek