  • 1. Data: 2008-01-27 20:37:46
    Temat: korzystanie z czyjejs sieci wifi
    Od: "Irlandysta" <2...@i...pl>

    Mieszkam na blokowisku i jak zapuściłem szukanie sieci bezprzewodowych w
    laptopie, to oprócz mojej znalazłem także kilkanaście innych, w tym
    jedną w ogóle niezabezpieczoną. Pokorzystałem sobie chwilę z niej z
    ciekawości i stwierdziłem, że ten ktoś ma szybsze łącze ode mnie ;) Czy
    jest jakiś paragraf na korzystanie z czyjegoś łącza? nigdzie się nie
    włamywałem, sieć była całkowicie otwarta, a nie mam możliwości
    sprawdzenia do kogo to należy.

  • 2. Data: 2008-01-27 20:45:22
    Temat: Re: korzystanie z czyjejs sieci wifi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://prawo.vagla.pl/node/5221

  • 3. Data: 2008-01-27 22:52:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Irlandysta" <2...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paragraf na korzystanie z czyjegoś łącza? nigdzie się nie włamywałem, sieć
    > była całkowicie otwarta, a nie mam możliwości sprawdzenia do kogo to

    Byly dwie takie sprawy w UK:)
    A na serio, to pomysl ile mozna krzywdy zrobic wlascicelowi
    niezabezpieczonej sieci...np. wysylajac z jego IP informacjie o podlozeniu
    bomby, by byc bardzo delikatnym....bo mozna znacznie bardziej "narozrabiac"
    na czyjs koszt:)

  • 4. Data: 2008-01-27 23:13:11
    Od: "noName" <s...@z...null>

    Moim skromnym zdaniem to tlumaczenie to stek bzdur Wardriving to celowe
    wlamanie sie do sieci i faktem jest ze nieautoryzowane.

    Ale jesli wlaczysz sobie karte radiowa windows sam szuka najlepszej sieci
    laczy sie do niej i jesli z tamtej strony dostaniesz ustawienia TCP/IP
    dostajesz komunika systemowy ze jest polaczenie i jest OK prawde mowiac
    nawet nie musisz wiedziec o tym ze windows sam przelaczyl sie na sygnal z Ap
    sasiada.

    Czy dokonales nieautoryzowanego dostepu ? Nie sprzet twojego sasiada sam
    dokonal autoryzacji i udostepnil ci internet.

    Nie twoj sasiad powinien zabezpieczyc siec przed niepowolanym dostepem, a
    jesli tego niezrobil to tak jakby zostawil otwarte dzrzwi od swojego
    mieszkania z karta na dzrzwiach zapraszam korzystajcie z tego wszyscy.

  • 5. Data: 2008-01-27 23:18:05
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik noName napisał:

    > Nie twoj sasiad powinien zabezpieczyc siec przed niepowolanym dostepem,
    > a jesli tego niezrobil to tak jakby zostawil otwarte dzrzwi od swojego
    > mieszkania z karta na dzrzwiach zapraszam korzystajcie z tego wszyscy.

    Jesli juz, to bez kartki. Z ta kartka to nadinterpretacja.

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 6. Data: 2008-01-27 23:29:34
    Od: "noName" <s...@z...null>

    Jesli bylo by bez kartki DHCPD musial by sam szukac ustawien TCP/IP, jesli
    z karta to DHCPD bylo wlaczone.

  • 7. Data: 2008-01-27 23:31:51
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisal:
    > Jest sobie prywatne pole. Na tym polu jest droga. Czy dopóki ktoś nie
    > postawi informacji że ci nie wolno to możesz po niej jechać rowerem?

    Tak. Jezeli nie ma zadnej tabliczki ani ogrodzenia to wolno jechac
    czymkolwiek.

    > Dla mnie to jest najlepsza analogia do niezabezpieczonej sieci WiFi.

    Zla analogia, bo inne przepisy dotycza drog i korzystania z nich,
    a inne sieci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-01-27 23:34:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Mr Internet <a...@a...pl> writes:

> [...]

    postawi informacji że ci nie wolno to możesz po niej jechać rowerem?

    Dla mnie to jest najlepsza analogia do niezabezpieczonej sieci WiFi.

    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nie ma powrotu do jaskiń, jest nas za dużo.
    -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

  • 9. Data: 2008-01-27 23:42:54
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest sobie prywatne pole. Na tym polu jest droga. Czy dopóki ktoś nie
    > postawi informacji że ci nie wolno to możesz po niej jechać rowerem?

    Tak. Wolno.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2008-01-27 23:44:02
    Od: "noName" <s...@z...null>

    Wybacz ale z tym polem to sie wyrwales jak filip z konopii.

    Aplikacje WiFi bardzo czesto same wybieraja punkt dostepowy nawet nie musisz
    o tym wiedziec ze korzystasz z sieci WiFi sasiada, i kto jest wtedy winny
    Bill Gates czy jego pracownicy ?

    Obowiazkiem kazdego posiadacza puntu dostepowego jest jego poprawna
    konfiguracja, w instrukcji obslugi wyraznie opisane sa sposoby
    zabezpieczenia przed dostepem niepowolanych osob. Jesli wlasciciel tego nie
    zrobi prawie kazdy AP staje sie HoTSPOT Free to AIR.

    .