  • 11. Data: 2005-03-07 16:39:27
    Temat: Re: konsekwencje wymeldowania sie...
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    wiadomości news:d0foqj$gqj$1@opal.futuro.pl...

    > Nie wprowadzaj, proszę, ludzi w błąd. Obowiązek meldunkowy istnieje.

    Istnieje obowiązek zameldowania a nie zameldowania się.

    Pzdr
    Leszek

  • 12. Data: 2005-03-07 17:51:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Istnieje obowiązek zameldowania a nie zameldowania się.

    Tak?

    Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    1)zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    2)wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
    3)zameldowaniu o urodzeniu dziecka,
    4)zameldowaniu o zmianie stanu cywilnego,
    5)zameldowaniu o zgonie osoby.

    Art. 5. 1. Osoba posiadająca obywatelstwo polskie i przebywająca stale
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w
    miejscu pobytu stałego.
    itd.

    i art.147§1 kw
    "Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego (...)"

    KG

  • 13. Data: 2005-03-07 18:01:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Tak?

    Tak. Przepis nie jest w praktyce wogóle stosowany jeśli chodzi o osoby bez
    zameldowania.Wiesz ilu ludzi jest bezdomnych?

    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2005-03-07 18:02:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    > 1)zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,

    Jak to zrobić bez zgody wynajmującego mieszkanie? I dlatego policja "czepia"
    się właścicieli mieszkań.

    Pzdr
    Leszek

  • 15. Data: 2005-03-07 18:21:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Tak. Przepis nie jest w praktyce wogóle stosowany jeśli chodzi o osoby
    > bez zameldowania.Wiesz ilu ludzi jest bezdomnych?

    To napisz że piszesz o praktyce, bo jak na razie przepisy wymagają
    czegoś innego.

    KG

  • 16. Data: 2005-03-07 18:22:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Jak to zrobić bez zgody wynajmującego mieszkanie?

    Nie jest wymagana zgoda...
    Jeśli się uprzesz, to się zameldujesz. Czy pomieszkasz dłużej w tym
    miejscu, to inna sprawa ;)

    KG

  • 17. Data: 2005-03-07 19:49:54
    Od: "Pawel Tanski" <t...@p...com>

    > Nie jest wymagana zgoda...

    Jest.
    Co prawda nie sama "zgoda" ale potwierdzenie pobytu
    dokonane przez właściciela lokalu.

    PT

  • 18. Data: 2005-03-07 20:15:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pawel Tanski napisał(a):
    > Jest.
    > Co prawda nie sama "zgoda" ale potwierdzenie pobytu
    > dokonane przez właściciela lokalu.

    albo inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu...

    i to tylko przy meldunku na pobyt stały albo czasowy ponad 2 miesiące

    KG

  • 19. Data: 2005-03-07 20:27:32
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    kam napisał(a):
    > i to tylko przy meldunku na pobyt stały albo czasowy ponad 2 miesiące

    Przy okazji zapytam...

    Jeśli ktoś był zameldowany na pobyt czasowy poniżej 2 miesięcy, to czy
    po upływie 2 miesięcy jest automatycznie wymeldowywawny, czy trzeba się
    udać do urzędu?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2005-03-07 21:03:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ten artykuł "ciąży" na właścicielu wynajmowanego lokalu a nie osobie nie
    > zameldowanej.

    Tak, szczególnie ten §1 to absolutnie nie dotyczy osoby, która się nie
    zameldowała. :-)

    > Dzielnicowi nachodzą babcie wynajmujące mieszkania studentom i
    > po nastraszeniu pozyskują informatorów;))

    Zajrzyj do odpowiedniej książeczki w kolorze zielonym ze zmianami w innych
    pastelowych kolorach (powinny być dwie, jakby do Was nei dotarły) i już
    więcej na ten temat nie pisz na publicznym forum.