  • 1. Data: 2005-03-06 13:35:01
    Temat: konsekwencje wymeldowania sie...
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jakie konsekwencje groza osobie wymeldowujacej sie z powodu wyjazdu z
    kraju "na stale"? Czy np. banki moga dazyc do rozwiazania umow na
    prowadzenie kont, lokat, kredytow hipotecznych; operatorzy komorkowi czy
    stacjonarni podobnie. Zakladam, ze wszystkie oplaty regulowane byly by
    na biezaco.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-06 13:53:00
    Temat: Re: konsekwencje wymeldowania sie...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:
> [...]
    > prowadzenie kont, lokat, kredytow hipotecznych; operatorzy komorkowi czy
    > stacjonarni podobnie. Zakladam, ze wszystkie oplaty regulowane byly by

    A musisz tym instytucjom mówić, że się wymeldowałeś.
    Podaj w banku zagraniczny adres do korespondencji i tyle.

  • 3. Data: 2005-03-06 16:50:38
    Od: "MG" <m...@g...pl>

    > A musisz tym instytucjom mówić, że się wymeldowałeś.
    > Podaj w banku zagraniczny adres do korespondencji i tyle.

    Jak sie okazuje nie ma w naszym kraju obowiązku zameldowania. Ostatnio
    czytałam , że to jest potrzebne do celów statystyki ewidencjonowania
    ludności. Temat ten nie jest moim hobby , ale właśnie się w grudniu
    wymeldowałam i nie chciałam się zameldowywać nigdzie.
    I wszystko byłoby ok gdyby nie fakt iż musiałam złożyć PIT roczny i nie
    mogłam go podpisać bo " poświadczenie nieprawdy". I to jedyny powód który
    mnie zmusił do ponownego zameldowywania się.

    Inne , które mnie nie dotyczą na szczęście to ;
    -nowy pracodawca - bez adresu ani rusz
    - zarejestrowanie auta
    - wyrobienie dokumentów
    - nowe konto w nowym banku ( w starym adres wezmą z hiostorii)

    Inny temat to wymeldowujące się matki z potomstwem do lat 18............

  • 4. Data: 2005-03-06 17:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MG" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sie okazuje nie ma w naszym kraju obowiązku zameldowania.

    Z tym rzekomym brakiem obowiązku meldunkowe w jawnej sprzeczności pozostaje
    art. 147 kw, który nie dość, ze nakłada karę na osobę niedopełniającą owego
    obowiązku (§1), to jeszcze dodatkowo wprowadza obowiązek denuncjacji, co
    rzadkie w prawie karnym (§2).

  • 5. Data: 2005-03-06 18:03:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    MG napisał(a):
    > I wszystko byłoby ok gdyby nie fakt iż musiałam złożyć PIT roczny i nie
    > mogłam go podpisać bo " poświadczenie nieprawdy". I to jedyny powód który
    > mnie zmusił do ponownego zameldowywania się.

    Akurat PIT wymaga podania miejsca zamieszkania a nie zameldowania, mylę się?

    KG

  • 6. Data: 2005-03-06 20:22:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MG wrote:

    > Jak sie okazuje nie ma w naszym kraju obowiązku zameldowania. Ostatnio

    Nie wprowadzaj, proszę, ludzi w błąd. Obowiązek meldunkowy istnieje.

    > czytałam , że to jest potrzebne do celów statystyki ewidencjonowania
    > ludności. Temat ten nie jest moim hobby , ale właśnie się w grudniu
    > wymeldowałam i nie chciałam się zameldowywać nigdzie.

    To musisz 'nigdzie' mieszkać.

  • 7. Data: 2005-03-06 20:45:35
    Od: "MG" <m...@g...pl>

    wiadomości news:d0foqj$gqj$1@opal.futuro.pl...

    > Nie wprowadzaj, proszę, ludzi w błąd. Obowiązek meldunkowy istnieje.

    Wydaje mi się, że było to dosyć wnikliwie analizowany temat przez pana
    Weissa
    Meldować oczywiście jeśli mieszka się gdzieś dłużej niż....
    A co jeśli zmieniam miejce noclegowanie co kilka dni??? Tylko dlatego mam
    się "gdzieś " meldować?

  • 8. Data: 2005-03-06 21:56:31
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik kam napisał:

    > Akurat PIT wymaga podania miejsca zamieszkania a nie zameldowania, mylę
    > się?

    Masz 101% racji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-03-07 09:18:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Jasek wrote:

> [...]
    > prowadzenie kont, lokat, kredytow hipotecznych; operatorzy komorkowi
    > czy stacjonarni podobnie. Zakladam, ze wszystkie oplaty regulowane

    W wypadku banków problemem nie jest zameldowanie, a status
    rezydenta/nierezydenta. Ze zmiany tego statusu wynikają różnice w
    sposobie prowadzenia rachunków, obowiązkach banku kontroli operacji
    gotówkowych, dopuszczalnych operacjach i sposobie opodatkowania
    odsetek. Dlatego bank musi wiedzieć kiedy ten status się zmienia.
    Jeżeli bank w regulaminie ma, że prowadzi dany rodzaj rachunku tylko
    dla rezydentów to rachunek zostanie zlikwidowany

  • 10. Data: 2005-03-07 16:38:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > owego
    > obowiązku (§1), to jeszcze dodatkowo wprowadza obowiązek denuncjacji, co

    Ten artykuł "ciąży" na właścicielu wynajmowanego lokalu a nie osobie nie
    zameldowanej.Dzielnicowi nachodzą babcie wynajmujące mieszkania studentom i
    po nastraszeniu pozyskują informatorów;))

    Pzdr
    Leszek