  • 1. Data: 2002-05-28 19:12:48
    Temat: koniec darmowych programow w Polsce ?
    Od: ZdroYY <z...@a...net.usun>

    Witam !

    Kolega mój twierdzi, że w związku z objęciem od dnia 26 marca 2002 r.
    sprzedaży licencji na programy komputerowe 22-procentową stawką VAT
    udostępnianie bezpłatnej wersji swojego programu jest zakazane.

    Czyli jeśli jako firma napisałem ileśtam programów i chciałbym jeden z
    nich udostępnić za darmo, to oczywiście nie mogę, bo urząd skarbowy
    każe mi zapłacić VAT od oprogramowania które napisałem, mimo, że jest
    za darmo, przyjmując jego wartość na podstawie analogicznych systemów
    innych firm, i od tej kowty każąc mi zapłacić VAT + odpowiednią karę
    bo wg skarbówki to jest sprzedaż (za darmo !!!) i każą odprowadzać VAT
    od tego .........

    Prawdę kumpel mówi ????

    Jeśli tak, czy jest jakiś sposób by to ominąć ?

    grzesiek
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: zdroj(at)btsnet.com.pl , GSM/SMS: +48 607202909 , #GG76829

  • 2. Data: 2002-05-28 19:19:28
    Temat: Re: koniec darmowych programow w Polsce ?
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 28 May 2002 21:12:48 +0200, ZdroYY napisał/napisała:
> [...]
    > innych firm, i od tej kowty każąc mi zapłacić VAT + odpowiednią karę
    > bo wg skarbówki to jest sprzedaż (za darmo !!!) i każą odprowadzać VAT

    VAT od kwoty 0 ? Zajebiscie..
    Z drugiej strony jak im sie uda wycenic wartosc danego programu ???
    Liniami kodu ??

    Oj.. chyba az tak durnych politykow nie mamy.. (a moze ?)

    --
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-05-29 06:42:09
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "ZdroYY" <z...@a...net.usun> napisał w wiadomości
    > Kolega mój twierdzi, że w związku z objęciem od dnia 26 marca 2002 r.
    > sprzedaży licencji na programy komputerowe 22-procentową stawką VAT
    > udostępnianie bezpłatnej wersji swojego programu jest zakazane.

    Dlaczego do ceny 0 PLN nie mozna dodac 22% VAT?

    Poza tym, gdyby byl faktycznie taki zapis prawny (u
    nas jest mzoliwa kazda anomalia), wtedy mozna
    sprzedawac programy po 0.01 PLN.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 4. Data: 2002-05-29 06:57:00
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnaf7tdk.udk.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
    > VAT od kwoty 0 ? Zajebiscie..
    > Z drugiej strony jak im sie uda wycenic wartosc danego programu ???
    > Liniami kodu ??

    Słyszałem, że firmie, która sprzedała kompa
    z darmowym linuksem, wycenili linuksa jako równowartość
    Windows 2000Pro i kazali zapłacić.

    Ale może to tylko plotki?...

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 5. Data: 2002-05-29 08:07:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:
    [...]
    >+ Słyszałem, że firmie, która sprzedała kompa
    >+ z darmowym linuksem, wycenili linuksa jako równowartość
    >+ Windows 2000Pro i kazali zapłacić.
    >+
    >+ Ale może to tylko plotki?...

    Nie plotki, ale skończyło się na "dobrych chęciach" (ratowania
    budżetu przez) fiskusa :)
    No i "tamto" dotyczyło podatku dochodowego, nie VAT.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-29 11:52:14
    Od: "Andrzej J. Zaleski" <n...@m...pnet.pl>

    Witam,

    bardzo prosze o odpowiedz, badz skierowanie mnie na wlasciwa strone.

    Czy pracodawca moze na swoich firmowych stronach internetowych upubliczniac
    zdjecia swoich pracownikow? Czy wymagana jest ich zgoda na to? Czy
    upublicznienie samego zdjecia jest naruszeniem Ustawy o ochronie danych
    osobowych, czy dopiero podanie ich z nazwiskiem? Czy przypadkowe zdjecie np.
    w folderze firmy to prawo narusza?Czy upublicznianie numerow telefonow i
    numerow pokojow w pracy jest naruszeniem Ustawy o ochronie danych osobowych?

    Jesli ktos moglby fachowo odpowiedziec na moje pytania - bede bardzo
    wdzieczny.
    Pozdrawiam

    A.Zaleski

  • 7. Data: 2002-05-29 19:59:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 29 May 2002 08:42:09 +0200), "WOJSAL"
    <w...@k...net.pl> był(a) napisał(a):

    >Dlaczego do ceny 0 PLN nie mozna dodac 22% VAT?
    >Poza tym, gdyby byl faktycznie taki zapis prawny (u
    >nas jest mzoliwa kazda anomalia), wtedy mozna
    >sprzedawac programy po 0.01 PLN.

    Oj to najdurnieszy pomysł, jaki słyszałem. Przecież jak jest darmowy
    program, to go wystawiam na WWW i już... Sprzedawanie po 1 gr...
    Szalony jesteś. Wiesz ile kosztuje obsługa sprzedaży?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-05-30 17:52:05
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie jestem prawnikiem, ale uczestniczyłem w sprawie o dokładnie identycznej
    treści jak podałeś.
    Moje wnioski pochodzące z autopsji są takie:

    >Czy pracodawca moze na swoich firmowych stronach internetowych upubliczniac
    >zdjecia swoich pracownikow?
    Jeśli z charakteru zdjęcia lub związanego z nim tekstu (lub z jakichkolwiek
    innych przesłanek) wynika, że dana osoba jest pracownikiem konkretnej firmy,
    to NIE. Miejsce pracy to dane osobowe podlegające ochronie. Natomiast
    wizerunek to dobro osobiste (ktoś może poczuć, że jest ono naruszone np.
    jeśli z fotografii wynika, że pracuje jako kurwa). Chronią je zapisy kodeksu
    cywilnego. Pomijam tu aspekt osób publicznych.

    >Czy wymagana jest ich zgoda na to?
    Jeśli jest jak wyżej, to TAK. Inaczej grozi proces.

    >Czy przypadkowe zdjecie np. w folderze firmy to prawo narusza?
    Tego nie wiem, ale sądzę, że zasady są jak powyżej. Poza tym zdjęcie może
    być przypadkowe, ale jego publikacja raczej nie.

    >Czy upublicznianie numerow telefonow i numerow pokojow w pracy jest
    naruszeniem Ustawy o ochronie danych
    >osobowych?
    Telefonów prywatnych? Jeśli są zastrzeżone, to bez zgody zainteresowanych -
    tak. Inaczej podaje je przecież każde biuro numerów. Numerów pokojów - ale
    komu? Koledze z innego pokoju? Ustawa o ochronie danych osobowych jest pełna
    niedoróbek (to nie tylko moja opinia, lecz prawników) - w końcu jakby prawo
    było proste i jednoznaczne, to nie byliby potrzebni jego interpretatorzy
    (czyli prawnicy) - a któż przy zdrowych zmysłach dopuści, aby prawo było
    jasne? ;))).

    Jarek GG 3177036