  • 1. Data: 2002-05-28 17:24:45
    Temat: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- dlugie
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    Szanowni grupowicze, dzisiaj przekonałem się , że można dostać wyrok będąc
    niewinnym!!

    Otóż mój znajomy dostał dzisiaj wyrok za coś czego nie zrobił tj o czyn z
    art. 280 § 1kk (kradzież z przemocą)

    Sprawa wygląda tak: znajomy został zatrzymany przy swoim bloku przez policję
    jako podejrzany o wyżej wymieniony czyn. Miejsce przestępstwa jak później
    się okazało znajdowało się ok. kilometra od miejsca zatrzymania.

    Otóż pokrzywdzonym był nietrzeźwy człowiek, jak później wykazał alkomat
    pokrzywdzony miał we krwi blisko 2 promile alkoholu.

    Powodem zatrzymania była BIAŁA CZAPKA na głowie znajomego !!!!

    Otóż pokrzywdzony powiedział , że został okradziony przez kilku młodzieńców
    a jeden z nich miał czapkę !!!

    Policyjny patrol "wsadził" pijanego pokrzywdzonego do radiowozu i
    postanowili razem z nim pojeździć po osiedlu w poszukiwaniu sprawców.

    Nieszczęśliwie się złożyło , że wypatrzyli owego znajomego pod blokiem i
    pech chciał , że był to pierwszy napotkany człowiek w BIAŁEJ CZAPCE !!!

    Radiowóz się zatrzymał , policja wysiadła i wyprowadziła też z radiowozu
    pokrzywdzonego i zadała pytanie czy poznaje on sprawcę on jednak nie
    potrafił jednoznacznie określić kto go okradł . Stwierdził że to chyba ten
    w białej czapce i ten obok ale nie był pewien , za jego opinią przemawiała
    biała czapka!!

    Policja nie czekając "zwinęła" owego znajomego wraz z jego kolegą spod bloku
    i wsadziła ich razem z pokrzywdzonym do radiowozu. W radiowozie pokrzywdzony
    miał czas oby się "napatrzeć" na podejrzanych , miał też czas aby się na
    nich napatrzeć w poczekalni na komisariacie , siedział z nimi kilkadziesiąt
    minut.

    Na następny dzień pokrzywdzony miał za zadanie rozpoznać "bandytów" i nie
    miał już z tym większego problemu i wskazał na mego znajomego, gdyż innego
    podejrzanego nie widział na oczy a na niego miał okazje popatrzeć w
    radiowozie i w poczekalni.

    W dniu dzisiejszym znajomy dostał 2 lata w zawieszeniu na 5 za coś czego nie
    zrobił. Jedynym dowodem w sprawie było zeznanie pobitego i biała czapka. Jak
    się okazało ukradziono mu zegarek i 118zł . Przy zatrzymanych znaleziono
    jedynie 7zł. Nie znaleziono przy nich zegarka.

    Po przeszukaniu mieszkania również nie znaleziono rzeczy które były
    własnością pokrzywdzonego.

    Zatrzymanie nastąpiło 20 min po rozboju (według dokumentów).

    Znajomy ubiegał się o ADWOKATA z urzędu , jednak nikt mu nie przyszedł z
    pomocą!!

    Do dzisiaj był pewien , że prawo stoi po jego stronie, jednak tak nie jest.

    Siedzimy właśnie teraz i szukamy wyjścia z sytuacji. Domyślamy się , że
    trzeba napisać odwołanie od wyroku, jednak nie wiemy jak powinno ono
    wyglądać. Nigdy wcześniej nikt z nas nie miał styczności z prawem.

    Biała czpka nie powinna decydować o tym czy ktoś ma być karany.

    Proszę o pomoc. Jest to chyba dobre miejsce aby uzyskać poradę jak udowodnić
    swoją niewinność!!

    Z poważaniem

    Przyjaciel

  • 2. Data: 2002-05-28 17:50:06
    Temat: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- CD
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    Jeszcze jedno pytanie, ile czasu się ma na odwołanie i od jakiej chwili czas
    ten jest liczony??

    Od chwili wymówienia przez Sąd słów "skazuję ...." czy od chwili otrzymania
    wyroku pocztą??

    Do kogo mamy się też odwołać?? Do tego sądu który wydał wyrok??

    Dziękuję za pomoc

  • 3. Data: 2002-05-28 18:59:38
    Temat: Re: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- CD
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Wyroku poczta nie otrzyma. Najpierw musi zlozyc wniosek o uzasadnienie wyroku i
    doreczenie wraz z uzasadnieniem.
    Termin do zlozenia tego wniosku to 7 dni (termin zawity tak zwany - jezeli nie
    bedzie dotrzymany z waszej winy (np.
    bo nie pouczono was o prawie odwolania itp) mozna go przywrocic). Potem od
    doreczenia wyroku z uzasadnieniem
    biegnie 14 dniowy termin zawity do zlozenia apelacji. Twoj kolega moze jednak
    troche poczekac na uzasadnienie.
    Z reguly sedziowie nie lubia pisac uzasadnien i sie z tym spozniaja. Termin dla
    sedziego jest instrukcyjny (tzn. nie
    ma prawie konsekwencji gdy go nie dotrzyma) 7 dni od zlozenia wniosku o
    uzasadnienie, ale moze byc przedluzony.
    Apelacje sklada sie do sadu, ktory wydal orzeczenie (wyrok), Prezes Sadu (tu
    byl chyba rejonowy tak?) przyjmuje
    ja i przesyla do sadu odwolawczego (w tym wypadku okregowy) jhmm... no dalej to
    juz mi sie nie chce pisac.
    Jak chcecie porady to prosze o emaila na g...@p...onet.pl. Hmm.. mam za
    tydzien dokladnie egzamin
    u sedziny sadu apelacyjnego z tego wlasnie tematu i moge wam (koledze) pomoc...
    Pa Pa

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Przyjaciel <b...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

  • 4. Data: 2002-05-28 20:26:07
    Temat: Odp: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- CD
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad0ls3$e40$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    nie
    > bedzie dotrzymany z waszej winy (np.
    > bo nie pouczono was o prawie odwolania itp) mozna go przywrocic).

    Tak można przywrócić ale należy szybciutko podejść do sądu i sprawdzić co
    jest napisane na końcu protokołu,może tam być zawarta wzmianka o pouczeniu,i
    nie da sie tego podważyć.

    Potem od
    > doreczenia wyroku z uzasadnieniem
    > biegnie 14 dniowy termin zawity do zlozenia apelacji.
    Termin 14 dniowy do złożenia apelacji biegnie od dnia doręczenia wyroku wraz
    z uzasadnieniem.

    > Apelacje sklada sie do sadu, ktory wydal orzeczenie (wyrok), Prezes
    Sadu (tu
    > byl chyba rejonowy tak?)
    Sędzia sprawozdawca,Prezesi wyznaczają sobie sporadycznie sesje.Ale może i
    tą prowadził Prezes.

    Apelacja przyjaciela powinna czynić zadość wymaganiom przepisanym dla pisma
    procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego wyroki,przytoczenie
    podstaw apelacyjnych i ich uzasadnienie.Apelacje wnosi sie do sądu ,który
    wydał wyrok.
    Jeżeli strona nie zażądała uzasadnienia wyroku w terminie tygodniowym.Moze
    wnieść apelacje w terminie 21 dni od ogłoszenia wyroku. Kierując ją do Sadu
    Okregowego za pośrednictwem Sadu Rejonowego wydz. Karny itd. pełna nazwa
    sądu wydającego wyrok . Nie zapomnieć o powołaniu sie na sygn. akt sprawy.
    Sandra

  • 5. Data: 2002-05-28 20:36:36
    Temat: Re: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- dlugie
    Od: "jacek47k" <j...@i...pl>

> [...]
    > miał już z tym większego problemu i wskazał na mego znajomego, gdyż innego
    > podejrzanego nie widział na oczy a na niego miał okazje popatrzeć w
    Tutaj policja popełniła poważny błąd , i chętny ,i chcący pomóc adwokat
    przerobi ją na kaszkę w sądzie.
    jk.

  • 6. Data: 2002-05-28 21:05:07
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sądu wydającego wyrok . Nie zapomnieć o powołaniu sie na sygn. akt sprawy.
    A to się akurat nie zgadza. Jeżeli strona nie żądała uzasadnienia wyroku w
    terminie tygodniowym, to może pożegnać się z apelacją. Nie ma terminu 21
    dniowego. Zdaje się, że źle interpretujesz art.445par2kpk.
    Ciągle za tobą tęskniący ;-)
    Rob

  • 7. Data: 2002-05-28 21:28:35
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad0p4u$gio$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > sądu wydającego wyrok . Nie zapomnieć o powołaniu sie na sygn. akt sprawy.

    Hmm.. Prezes sadu - no tak napisalem. oczywiscie moze to robic przewodniczacy
    wydzialu lub wyznaczony sedzia,
    chodzi o to ze przyjmuje lub odmawia przyjecia zarzadzeniem.

    Inna sprawa: z tym 21 dniowym terminem to nie tak. NIE laczy sie tych terminow.
    Jak nie zlozysz
    wniosku o uzasadnienie w ciagu 7 dni od ogloszenia to juz wyrok staje sie
    prawomocny.
    Nie jest tak ze mozesz zlozyc np 21 dnia od ogloszenia wyroku apelacje!

    W apelacji wskacac trzeba zaskarzone rozsztrzygniecia lub ustalenia plus to
    czego sie domagamy (np. uniewinnienia)

  • 8. Data: 2002-05-28 21:34:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik rob <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    Dbacie o mnie:-) a ja znowu wyskoczyłam z cywilnym :-((( przepraszam
    Sandra

  • 9. Data: 2002-05-29 05:51:42
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    Dziękuję za wsparcie. Jeżeli chodzi o terminy to jesteśmy na czasie. Już
    dzisiaj kolega idzie zanieść wniosek o przesłanie wyroku z uzasadnieniem (2
    dni po sprawie) i będziemy cierpliwie czekać.

    Czy ma on prawo do XEROWANIA akt sprawy, zeznań świadków itp. ??

    Dowody o jego niewinności są właśnie w tych aktach, sąd dziwnie podszedł do
    tej sprawy nie zwracając uwagi na wiele nieścisłości w zeznaniach
    poszkodowanego. Kolega ma świadków , że nie opuszczał miejsca w którym się
    znajdował, jeden z tych świadków nawet zeznawał.

    Interesują też nas zeznania poszkodowanego, jak mi wiadomo w zeznaniach nie
    mógł jednoznacznie określić kto go napadł. Zeznał , że napadło go 3 grubych
    łysych, wszyscy mieli kolczyki w uszach a jeden miał na głowie czapkę, ten
    co miał czapkę miał długie włosy i kolczyk.

    Mój znajomy nie ma kolczyka i nie ma długich włosów i nie jest też gruby a
    jeżeli chodzi o kolor czapki to była on żółty a nie biały. Drugi podejrzany
    który został zatrzymany przez policję (kolega stojący obok znajomego w
    trakcie zatrzymania) nie jest łysy i też nie ma kolczyka a dostał taki sam
    wyrok za niewinność.

    Opis wyglądu bandytów w zeznaniu są całkiem inne niż wygląd rozpoznanych
    przez poszkodowanego podejrzanych..

    Podsumowując ten post.. czy skazany ma prawo zrobić xero zeznań świadków i
    poszkodowanego??

    Pozdrawiam

    Przyjaciel

  • 10. Data: 2002-05-29 05:55:20
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    Najgorsze jest to , że znajomego nie stać na adwokata. Ubiegał się on o
    adwokata z urzędu , ale pomoc nie przyszła.

    Owy błąd policji jest z pewnością znaczący w sprawie , gdzie jednak szukać
    przepisów mówiących o tym błędzie.. W apelacji musimy z pewnością podać
    konkrety.

    Pozdrawiam

    Przyjaciel