  • 1. Data: 2002-05-28 19:22:10
    Temat: udziały
    Od: "Jarek" <j...@b...gnet.pl>

    witam,

    Sprzedaję udziały w spółce z o.o. osobie fizycznej , czy wymaga to zmiany umowy
    spółki (nowy udziałowiec)? Czy spółka musi to zgłosić do sądu?

    z góry dziekuję za podpowiedzi.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-05-29 07:19:20
    Temat: Re: udziały
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "Jarek" <j...@b...gnet.pl> wrote in message

    > witam,
    >
    > Sprzedaję udziały w spółce z o.o. osobie fizycznej , czy wymaga to zmiany
    umowy
    > spółki (nowy udziałowiec)? Czy spółka musi to zgłosić do sądu?
    Tak jest. Notarialnie zmiana umowy spółki/aneks (?) i zgłoszenie do organu
    rejestrowego.

  • 3. Data: 2002-05-29 09:15:16
    Od: "Kuba" <m...@w...pl>

    Sprzedaż udziałów nie wymaga zmiany umowy spółki, jednakże powstaje tutaj
    inny problem.
    Sprzedaż udziałów, a więc zmianę wspólnika należy zgłosić w sądzie.
    Jeżeli spółka dotychczas zarejestrowana jest w rejestrze handlowym, to zmi
    ana wspólnika (w ogóle wprowadzanie jakichkolwiek zmian) będzie powodać, że
    spółka będzie musiała przerejestrować się do KRS-u.
    Ale nie wiem skąd bierze się ten oblig. Może ktoś wie?

    --
    Kuba
    Użytkownik Jarek <j...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n