    From: ZdroYY <z...@a...net.usun>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: koniec darmowych programow w Polsce ?
    Date: Tue, 28 May 2002 21:12:48 +0200

    Witam !

    Kolega mój twierdzi, że w związku z objęciem od dnia 26 marca 2002 r.
    sprzedaży licencji na programy komputerowe 22-procentową stawką VAT
    udostępnianie bezpłatnej wersji swojego programu jest zakazane.

    Czyli jeśli jako firma napisałem ileśtam programów i chciałbym jeden z
    nich udostępnić za darmo, to oczywiście nie mogę, bo urząd skarbowy
    każe mi zapłacić VAT od oprogramowania które napisałem, mimo, że jest
    za darmo, przyjmując jego wartość na podstawie analogicznych systemów
    innych firm, i od tej kowty każąc mi zapłacić VAT + odpowiednią karę
    bo wg skarbówki to jest sprzedaż (za darmo !!!) i każą odprowadzać VAT
    od tego .........

    Prawdę kumpel mówi ????

    Jeśli tak, czy jest jakiś sposób by to ominąć ?

    grzesiek
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: zdroj(at)btsnet.com.pl , GSM/SMS: +48 607202909 , #GG76829