  • 21. Data: 2020-04-04 15:14:25
    Temat: Re: koniec Gersdorf
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    g...@g...com pisze:

    > Dlaczego w usa rząd wybiera sędziów, a w PL sędziowie sami się wybierają?
    >
    > cyt.
    > Sąd składa się z 9 sędziów. Są oni wyznaczani przez prezydenta, potem
    > ich kandydaturę musi zatwierdzić Senat.

    Czyli jesteś za modelem z USA łącznie z likwidacją osobnego
    "politycznego" Trybunału Konstytucyjnego wybieranego w RP3
    przez polityków (Prezydenta, Sejm i Senat)?

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2020-04-04 15:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2020 o 15:06, g...@g...com pisze:

    > Dlaczego w USA rząd wybiera sędziów, a w PL sędziowie sami się wybierają?

    Bo takie mają prawo. W USA Trybunał wybierany przez Prezydenta nie sądzi
    Prezydenta. Jakby co sądzi go chyba senat. Cała demokracja polega na
    tym, że są takie skomplikowane powiązania, by nikt nie miał absolutnej
    władzy i podobno to ma zapobiegać głupocie.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-04-04 15:29:02
    Od: g...@g...com

    użytkownik A. Filip napisał:

    > Czyli jesteś za modelem z USA łącznie z likwidacją osobnego
    > "politycznego" Trybunału Konstytucyjnego wybieranego w RP3
    > przez polityków (Prezydenta, Sejm i Senat)?

    Jestem za zmniejszeniem liczby urzędniczych stołków.
    Ciągoty do rozdmuchiwania aparatu urzędniczego ma i pis i peło.
    Od sołtysa po ministry wszyscy chcą umoczyć ryj w melasie (Michalkiewicz)

    cyt. 320mln usa
    Kongres składa się z Senatu (obecnie 100 senatorów) oraz Izby Reprezentantów (obecnie
    435 reprezentantów).

    VS

    38mln PL

    senat 100 darmozjadów
    sejm ... hi hi wincyj niż w usa czyli 460 darmozjadów

  • 24. Data: 2020-04-04 15:57:16
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    g...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > 38mln PL
    >
    > senat 100 darmozjadów
    > sejm ... hi hi wincyj niż w usa czyli 460 darmozjadów

    A raczyłeś podliczyć stanowych senatorów i posłów w każdym z 50 stanów?
    Poszczególne stany *jeszcze* mają tyle władzy by moim zdaniem ich
    wypadało liczyć na tym poziomie w którym w RP3 liczy się posłów i
    senatorów RP3.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2020-04-04 16:33:07
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym, że są takie skomplikowane powiązania, by nikt nie miał absolutnej
    > władzy i podobno to ma zapobiegać głupocie.

    No to im średnio wychodzi :/

    --
    Sonn

  • 26. Data: 2020-04-04 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik g...@g...com ...

> [...]
    >
    > cyt.
    > Sąd składa się z 9 sędziów. Są oni wyznaczani przez prezydenta,
    > potem ich kandydaturę musi zatwierdzić Senat.

    No to zmienmy prawo na takie jak jes w stanach.
    A potem jak nam sie spodoba prawo z Hondurasu to bedziemy sobie łamać to
    amerykanskie. ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 27. Data: 2020-04-04 20:26:18
    Temat: Re: koniec Gersdorf [Wybór Prezesa SN trzeba przełożyć (w interesie Gersdorf)]
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-04-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Nie mozna. Przeciez oficjalna wersja mówi, ze maski tylko chorzy plus
    > medycy. Zdrowi nie maja nosic bo to szkodzi!

    Szkodzić samo noszenie maski nie szkodzi.
    Ale myślę, że przydałoby się je przekazać służbie zdrowia,
    zamiast marnować na własne fobie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2020-04-04 21:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Szkodzić samo noszenie maski nie szkodzi.

    > Ale myślę, że przydałoby się je przekazać służbie zdrowia,
    > zamiast marnować na własne fobie.

    Przeciez władze twierdza ze maja zatankowane szpitale w srodki ochrony po
    czubek głowy...

    Zakrywanie ust w miejscach publicznych to nie jest zadna fanaberia - juz
    nam powoli chinczyxcy tłumacza ze to bardzo pomaga (co jest w sumie
    bardzo logiczne bo wszelkie sliny, pary,psiki itp zostaja na masce)
    Natomiast niekoniecznie trzeba to robic maseczkami - mozna jakims szalem,
    chusta - czymkowleik.

    Neuca sprowadziła własnie 8mln maseczek do aptek - kosztuja w detalu
    około 2,5.
    W drodze jest kolejne 52 mln.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 29. Data: 2020-04-05 08:45:33
    Od: z <...@...pl>

    > I senatorowie, i posłowie ryzykują bo muszą.

    Nie muszą przybywać osobiście do Sejmu.

    Mogą to zrobić ZDALNIE.

    Oni chcą robić politykę

  • 30. Data: 2020-04-05 12:55:33