  • 1. Data: 2004-02-15 17:29:49
    Temat: Niedostarczona paczka a odszkodowanie ?
    Od: "vlo" <v...@t...pl>

    Witam

    Wysłalem paczke zwykla (bez podania wartosci) bez ubezpieczenia z telefonem
    komórkowym (wartosc ok. 1000zl). Koszt wysylki 7zl.
    Paczka nigdy nie zostala dostarczona. Zlozylem reklamacje i dostalem
    odszkodowanie w wysokosci 77zl.
    Uzasadnienie które wysłala poczta:
    Art. 58.
    1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
    pocztowej przysługuje odszkodowanie:
    2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

    Czy mam jakies szanse na dostanie wiekszego odszkodowania ? Lub zwrotu
    zawartosci paczki (w co watpie).
    Co wogole moge z tym zrobic. Wiem ze reklamacje moge zlozyc ale jak to
    uzasadnic co napisac itd.
    Bede wdzieczny za wszelka pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-15 17:41:53
    Temat: Re: Niedostarczona paczka a odszkodowanie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vlo" <v...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mam jakies szanse na dostanie wiekszego odszkodowania ? Lub zwrotu
    > zawartosci paczki (w co watpie).

    Nie masz. jakby było inaczej, to w każdej zagubionej paczce było by złoto
    i diamenty.

  • 3. Data: 2004-02-15 22:36:30
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Sun, 15 Feb 2004 18:29:49 +0100, na pl.soc.prawo, vlo napisał(a):

    > Czy mam jakies szanse na dostanie wiekszego odszkodowania ? Lub zwrotu
    > zawartosci paczki (w co watpie).

    Żadnych.

    > Co wogole moge z tym zrobic.
    >Wiem ze reklamacje moge zlozyc ale jak to uzasadnic co napisac itd.

    Niestety, jeśli paczka nie była ubezpieczona od wartości nic nie zdziałasz.
    Swoją drogą, wysyłać sprzęt za 1000 zł w paczce za 7 zł to zbyt pochopne
    posunięcie. Mogłes odżałować 45 zł i miałbyś ubezpieczenie do 10000 zł.

    > pozdrawiam

    Pozdrawiam.
    ===Tomy===.
    --