  • 1. Data: 2005-03-02 11:21:59
    Temat: komornik/egzekucja/ugoda?
    Od: "Mirek" <r...@m...pl>

    witam Grupowiczów,
    sprawa wygląda następująco:
    moja obecnz żona, jeszcze kiedy była panną zaciągnęła dwa zobwoiązania,
    jedno dotyczy mebli, których niespłaciła, drugie zaś to nieszczęsne TU
    Samopomoc, gdzie po opłaceniu jednej raty oC przeniosłą się do PZU. Teraz,
    po kilku latach zgłosił się do nas komornik z tytułami egzekucyjnymi
    odpowiednio na 3500 zł (meble) i 600 zł (ubezpieczenie), te koszty zawierają
    podstawę długu oraz koszty egzekucyjne. Moja żona w tej chwili nigdzie nie
    pracuje, znajduje się na urlopie wychowawczym (dziecko ma 7 miesięcy). Mamy
    też drugie dziecko (3 lata). W domu tylko ja pracuję i na umowie o pracę mam
    naniższą stawkę krajową, zaś resztę wynagrodzenia otrzymuję "pod stołem"
    (pomińmy to milczeniem :). Mieszkamy w domu należącym do babci, gdzie jest
    zameldowana żona (ja jestem zameldowany u moich rodziców). Teoretycznie w
    domu nie ma nic naszego, bo wszystko jest na babcię i moich rodziców (jak
    kupowali jej sprzęt agd i rtv brali rachunki na siebie lub babcię). Czyli w
    moim rozumieniu - żonie poborów nie zajmą, bo ich nie posiada, ja mam
    pensję, ale minimalną, jestem jedynym zywicielem rodziny, mamy dwójkę dzieci
    na utrzymaniu (czy ma znaczenie, że zobowiązania powstały w momencie, kiedy
    żóna była panną i opiewają na jej panieńskie nazwisko?), w domu nie ma na
    czym przeprowadzić egzekucji. Jedyne co posiadamy to samochód osobowy,
    którego żona jest właścicielem, ja zaś współwłaścicielem, samochód został
    nabyty dwa lata temu, czyli w okresie, kiedy byliśmy już małżeństwem.

    pytanie: czy komornik może w jakikolwiek sposób coś wyegzekwować w tej
    sytuacji? Czy można z nim / z wierzycielem próbować się dogadać wskazując,
    że teoretycznie raczej nic nie może nam zabrać i prosić o umorzenie części
    długu, resztę zaś próbować rozłożyć na jakieś nieduże raty? Czy to walka z
    wiatrakami?

    pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Mirek

  • 2. Data: 2005-03-02 11:45:44
    Temat: Re: komornik/egzekucja/ugoda?
    Od: "edges" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawierają
    > podstawę długu oraz koszty egzekucyjne. [ciach]

    - kiedy nastapila wymagalnosc wierzytelnosci?
    - kiedy zostal wystawiony BTE?

    dogadac mozna sie i z wierzycielem( umorzenie odsetek ze wzgledu na ciezka
    sytuacje materialna)
    oraz z komornikiem( koszty egzekucyjne)

    pozdrawiam
    ed

  • 3. Data: 2005-03-02 11:48:10
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "edges" <j...@w...pl> napisał

    > dogadac mozna sie i z wierzycielem( umorzenie odsetek ze wzgledu na ciezka
    > sytuacje materialna)
    > oraz z komornikiem( koszty egzekucyjne)

    To chyba tez zalezy na jakiego typka sie trafi...

    Neko

  • 4. Data: 2005-03-02 12:03:08
    Od: "Mirek" <r...@m...pl>

    Użytkownik "edges" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - kiedy zostal wystawiony BTE?
    >
    > dogadac mozna sie i z wierzycielem( umorzenie odsetek ze wzgledu na ciezka

    te informacje muszę sprawdzić w domu. Generalnie chciałbym się próbowac
    dogadać, zaś jako argument podać fakt, że poza ugodą chyba (może się mylę)
    nic więcej nie uzyskają. Bo co byłoby, jeśli stanął bym "okoniem" i
    powiedział, "nie mam, nie zapłacę, róbcie co chcecie, niech się dzieje wola
    nieba". Co wtedy? Zabrać w sumie nie mają co, ściągnąć z poborów też nie.
    Więc jak - postraszą, postraszą i finalnie umorzą z tytułu nieściągalności?
    Żona może nigdy do pracy nie wrócić, więc ściganie jej w przyszłosci również
    może byc nieefektywne. Czy data nastąpienia wymagalności oraz data
    wystawienia tytułu BTE ma znaczenie odnoście faktu, czy odpowiadamy za długi
    żony wspólnie, czy odpowiada tylko ona?

    pzdr
    Mirek

  • 5. Data: 2005-03-02 12:09:11
    Od: "Mirek" <r...@m...pl>

> [...]
    > - kiedy zostal wystawiony BTE?
    >
    > dogadac mozna sie i z wierzycielem( umorzenie odsetek ze wzgledu na ciezka

    tytułem wyjaśnienia - sprawa wygląda dokładnie tak,. że pewnego pięknego
    dnia przyszedł do nas do domu komornik i wręczył dwa wezwania - na jednym
    jako wierzyciel wskazany jest BS Oświecim (kredytował meble), na drugim zaś
    TU Samopomoc. Żadnych innych pism nie okazywał. Czyli można wnioskować, ze
    firmy te nie oddały sprawy do sądu - ponieważ nie otrzymałem żadnego pisma z
    sądu o tym informującego, komornik zaś też takiego nie przedstawił. Czy
    rozprawa sądowa musiała się odbyć skoro komornik do mnie przyszedł?

    pzdr
    Mirek

  • 6. Data: 2005-03-02 12:30:10
    Od: "edges" <j...@w...pl>

> [...]
    > nieba". Co wtedy? Zabrać w sumie nie mają co, ściągnąć z poborów też nie.
    > Więc jak - postraszą, postraszą i finalnie umorzą z tytułu

    komornik moze wyslac wniosek do wierzyciela o umorzenie egzekucji z tytulu
    braku mozliwosci sciagniecia nalzenosci.Bank z kolei moze umorzyc kredyt i
    wrzucic sobie w koszta ale zaleglosc wobec banku bedzie dalej istniala+ wpis
    na czarna liste Zwiazku Bankow Polskich.BIK niekoniecznie bo wpisywanie
    danych osobowych jest niezgodne z ustawa o danych osobowych.

> [...]
    > może byc nieefektywne. Czy data nastąpienia wymagalności oraz data
    > wystawienia tytułu BTE ma znaczenie odnoście faktu, czy odpowiadamy za

    zgodnie z nowa ustawa ktora weszla jak sie nie myle 21 stycznia , nie mozesz
    odpowiadac za dlugi powstale przed malzenstwem,malo tego nawet jesli
    zadluzenie powstaloby w czasie trwania malzenstwa a na umowie kredytowej nie
    ma podpisu obydwu malzonkow to tez egzekucja jest nieskuteczna.

    Wazne sa daty wymagalnosci kredytu/zobowiazania bo od tej daty wierzyciel ma
    3 lata na uzyskanie Bankowego Tytulu Egzekucyjnego.Nawet jesli taki tytul
    otrzyma po terminie 3 lat mozesz zaskarzyc z powodu przedawnienia( art.118
    kpc)

    pozdr
    ed

  • 7. Data: 2005-03-02 12:34:12
    Od: "edges" <j...@w...pl>

> [...]
    > sądu o tym informującego, komornik zaś też takiego nie przedstawił. Czy
    > rozprawa sądowa musiała się odbyć skoro komornik do mnie przyszedł?

    Komornik Sadowy jest organem wykonawczym Sadu i dziala na jego polecenie.
    To co zobaczyles prawdopodobnie bylo zawiadomieniem dluznika o wszczeciu
    egzekucji z wniosku wierzyciela w oparciu o tytul wykonawczy Sadu,ktory
    powinna otrzymac Twoja malzonka.
    pozdr
    ed

  • 8. Data: 2005-03-02 13:00:47
    Od: "Mirek" <r...@m...pl>

> [...]
    > ma 3 lata na uzyskanie Bankowego Tytulu Egzekucyjnego.Nawet jesli taki
    > tytul otrzyma po terminie 3 lat mozesz zaskarzyc z powodu przedawnienia(

    a co z samochodem w takim wypadku? żona jest właścicielem, a aja
    współwłascicielem?

    pzdr
    Mirek

  • 9. Data: 2005-03-02 13:01:23
    Od: "Mirek" <r...@m...pl>

> [...]
    > To co zobaczyles prawdopodobnie bylo zawiadomieniem dluznika o wszczeciu
    > egzekucji z wniosku wierzyciela w oparciu o tytul wykonawczy Sadu,ktory

    czyli najlepiej bedzie udać się do komornika i poprosić o przedstawienie
    takich pism, tak? Rozumiem, że powinien je miec u siebie w aktach?

    pzdr
    Mirek

  • 10. Data: 2005-03-02 14:49:59
    Od: "edges" <j...@w...pl>

    > czyli najlepiej bedzie udać się do komornika i poprosić o przedstawienie
    > takich pism, tak? Rozumiem, że powinien je miec u siebie w aktach?

    tak

    pzdr
    ed