    From: "Mirek" <r...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik/egzekucja/ugoda?
    Date: Wed, 2 Mar 2005 13:03:08 +0100

    Użytkownik "edges" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d0499f$ghq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > - kiedy nastapila wymagalnosc wierzytelnosci?
    > - kiedy zostal wystawiony BTE?
    >
    > dogadac mozna sie i z wierzycielem( umorzenie odsetek ze wzgledu na ciezka
    > sytuacje materialna)
    > oraz z komornikiem( koszty egzekucyjne)
    >
    > pozdrawiam
    > ed

    te informacje muszę sprawdzić w domu. Generalnie chciałbym się próbowac
    dogadać, zaś jako argument podać fakt, że poza ugodą chyba (może się mylę)
    nic więcej nie uzyskają. Bo co byłoby, jeśli stanął bym "okoniem" i
    powiedział, "nie mam, nie zapłacę, róbcie co chcecie, niech się dzieje wola
    nieba". Co wtedy? Zabrać w sumie nie mają co, ściągnąć z poborów też nie.
    Więc jak - postraszą, postraszą i finalnie umorzą z tytułu nieściągalności?
    Żona może nigdy do pracy nie wrócić, więc ściganie jej w przyszłosci również
    może byc nieefektywne. Czy data nastąpienia wymagalności oraz data
    wystawienia tytułu BTE ma znaczenie odnoście faktu, czy odpowiadamy za długi
    żony wspólnie, czy odpowiada tylko ona?

    pzdr
    Mirek