    From: "Mirek" <r...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: komornik/egzekucja/ugoda?
    Date: Wed, 2 Mar 2005 12:21:59 +0100

    witam Grupowiczów,
    sprawa wygląda następująco:
    moja obecnz żona, jeszcze kiedy była panną zaciągnęła dwa zobwoiązania,
    jedno dotyczy mebli, których niespłaciła, drugie zaś to nieszczęsne TU
    Samopomoc, gdzie po opłaceniu jednej raty oC przeniosłą się do PZU. Teraz,
    po kilku latach zgłosił się do nas komornik z tytułami egzekucyjnymi
    odpowiednio na 3500 zł (meble) i 600 zł (ubezpieczenie), te koszty zawierają
    podstawę długu oraz koszty egzekucyjne. Moja żona w tej chwili nigdzie nie
    pracuje, znajduje się na urlopie wychowawczym (dziecko ma 7 miesięcy). Mamy
    też drugie dziecko (3 lata). W domu tylko ja pracuję i na umowie o pracę mam
    naniższą stawkę krajową, zaś resztę wynagrodzenia otrzymuję "pod stołem"
    (pomińmy to milczeniem :). Mieszkamy w domu należącym do babci, gdzie jest
    zameldowana żona (ja jestem zameldowany u moich rodziców). Teoretycznie w
    domu nie ma nic naszego, bo wszystko jest na babcię i moich rodziców (jak
    kupowali jej sprzęt agd i rtv brali rachunki na siebie lub babcię). Czyli w
    moim rozumieniu - żonie poborów nie zajmą, bo ich nie posiada, ja mam
    pensję, ale minimalną, jestem jedynym zywicielem rodziny, mamy dwójkę dzieci
    na utrzymaniu (czy ma znaczenie, że zobowiązania powstały w momencie, kiedy
    żóna była panną i opiewają na jej panieńskie nazwisko?), w domu nie ma na
    czym przeprowadzić egzekucji. Jedyne co posiadamy to samochód osobowy,
    którego żona jest właścicielem, ja zaś współwłaścicielem, samochód został
    nabyty dwa lata temu, czyli w okresie, kiedy byliśmy już małżeństwem.

    pytanie: czy komornik może w jakikolwiek sposób coś wyegzekwować w tej
    sytuacji? Czy można z nim / z wierzycielem próbować się dogadać wskazując,
    że teoretycznie raczej nic nie może nam zabrać i prosić o umorzenie części
    długu, resztę zaś próbować rozłożyć na jakieś nieduże raty? Czy to walka z
    wiatrakami?

    pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    Mirek