  • 1. Data: 2005-03-02 09:57:13
    Temat: wezwanie do prokuratury
    Od: "One" <z...@s...dziekuje>

    Witam Wszystkich,

    otrzymalem kilka dni temu z komendy policji wezwanie do stawienia sie w
    prokuraturze rejonowej. Domyslam sie o jaka (blaha) sprawe chodzi, jednak
    zdecydowanie nie usmiecha mi sie jechac na drugi koniec Polski. Ponadto mam
    zaplanowany juz w terminie podanym na wezwaniu inny wazny wyjazd. Domyslam
    sie takze ze na jednej wizycie w tej prokuraturze sie nie skonczy. Co
    mozecie mi doradzic?
    Z archiwum dowiedzialem sie, ze pismo (gdzie mam je kierowac-na policje czy
    do prokuratury?) z informacja, iz nie moge sie stawic w podanym terminie z
    powodu dlugiego wyjadu za granice powoduje odroczenie sprawy, gdyz nie ma to
    odpowiednich przepisow. Co o tym sadzicie? Czy rzeczywiscie jest to dobre
    rozwiazanie?
    Zastanawiam sie tez czy po prostu nie zwrocic pieniedzy uporczywej osobie,
    ktora zapewne zlozyla to oskarzenie do prokuratury (czy policji). Pieniadze
    przepadly niestety na poczcie i bylbym na tym stratny, jednak nie jest to
    duza kwota (300zl). Czy po przelaniu pieniedzy oskarzenie moze zostac
    wycofane a ja nie bede musial nigdzie jechac? Termin, kiedy mam sie stawic
    wypada za prawie 3 tygodnie.

    Dziekuje za rzeczowe odpowiedzi i pozdrawiam,
    One

  • 2. Data: 2005-03-02 10:19:42
    Temat: Re: wezwanie do prokuratury
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    One na pl.soc.prawo w poscie <d042li$mf2$1@news.dialog.net.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > w prokuraturze rejonowej. Domyslam sie o jaka (blaha) sprawe chodzi,
    > jednak zdecydowanie nie usmiecha mi sie jechac na drugi koniec Polski.

    zadzwon do tejze prokuratury, wyjasnij ze wstawienie sie tam bedzie dla
    Ciebie klopotliwe. popros o przesluchanie w Twoim miescie. Jest taka
    mozliwosc.

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 3. Data: 2005-03-02 10:42:55
    Od: "One" <z...@s...dziekuje>

    > zadzwon do tejze prokuratury, wyjasnij ze wstawienie sie tam bedzie dla
    > Ciebie klopotliwe. popros o przesluchanie w Twoim miescie. Jest taka
    > mozliwosc.

    mozesz napisac cos wiecej - na jakiej podstawie i jak to wyglada skoro
    sprawa jest tam zlozona? oraz co bedzie pozniej - po zlozeniu wyjasnien?
    dojdzie do jakiejs sprawy w sadzie na drugim koncu Polski, gdzie bede musial
    sie stawic?
    co mozesz powiedziec na temat wczesniejszego rozwiazania tej sprawy -
    pisalem o tym w poprzednim poscie?

  • 4. Data: 2005-03-02 11:02:25
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    One na pl.soc.prawo w poscie <d045bc$osr$1@news.dialog.net.pl>
    napisał(a):

    > mozesz napisac cos wiecej - na jakiej podstawie i jak to wyglada skoro

    niejestem prawnikiem, zagadnienie znam pobieznie, wiec niechce Ci pisac
    bzdur.
    tamtajesza prokuratura ma mozliwosc skorzystania z tzw.pomocy prawnej od
    prokuratury/policji w Twoim miescie, wiem ze w prostszych sprawach
    czasem da sie tak zrobic.
    odnosnie oddania tamtych 300zl - jezeli masz potwierdzenie wplaty
    tamtych pieniedzy to nic nieplac, byloby to jednoznaczne z przyznaniem
    sie do winy.

  • 5. Data: 2005-03-02 11:15:05
    Od: "One" <z...@s...dziekuje>

> [...]
    > odnosnie oddania tamtych 300zl - jezeli masz potwierdzenie wplaty
    > tamtych pieniedzy to nic nieplac, byloby to jednoznaczne z przyznaniem

    niestety ale w chwili obecnej wyglada tak jakby byla to moja wina. sprawa
    miala miejsce dawno temu. potwierdzenia nie mam - mala kwota to nie myslalem
    o tym, ze moze sie jeszcze przydac.

  • 6. Data: 2005-03-02 15:58:13
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Z opisu sprawy można wynikać, że jesteś podejrzewany o popełnienie
    przestęstwa, więc może to zaskutkować postawieniem zarzutu. Zwrot pieniędzy
    poszkodowanemu będzie okolicznością łagodzacą (ewentualny) wyrok, lecz teraz
    nie ztrzyma biegu sprawy. Wyglada na to, że bedziesz musiał prędzej, czy
    później stawić się na to wezwanie, a jeżeli zostanie skierowany akt
    oskarżenia do sądu będziesz jeździł na rozprawy bez zwrotu jakichkolwiek
    kosztów. Jeżeli będziesz unikał stawienia się na wezwania możesz być
    zatrzymany i doprowadzony. Pzdr.

  • 7. Data: 2005-03-02 17:39:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "One" <z...@s...dziekuje> napisał w wiadomości

    Jeśli Ci naprawdę nie pasuje ten termin, to masz generalnie dwa wyjścia.
    Albo zadzwonić do tej prokuratury i próbować się dogadać. Z reguły nic nie
    stoi na przeszkodzie, by taka czynność była wykonana w Prokuraturze /
    Komendzie właściwej dla Twojego miejsca zamieszkania. A jeśli nawet nie, to
    przecież można się dogadać co do terminu, który obydwu stronom będzie
    pasował. Zamiennie, możesz wniosek o coś takiego przesłać na piśmie,
    uzasadniając choćby, że nie masz pieniędzy na opłacenie podróży. Załatwi to
    sprawę ewentualnego nieusprawiedliwionego niestawiennictwa się na wezwanie.

    Teraz prokurator będzie musiał rozważyć, czy na pewno Twoje stawiennictwo
    jest bezwzględnie konieczne. A może da się zlecić czynności właściwej
    terenowo jednostce. W ostateczności wyśle drugie wezwanie. W każdym razie
    ukarać nie powinien. Jak rozumiem krytycznym dla Ciebie jest niemożność
    stawienia się akurat w tym konkretnym terminie.

    Ale na dłuższą metę to sprawy nie załatwi. Jeśli faktycznie ktoś złożył
    zawiadomienie o oszustwie, pewnie związanym z transakcją zawartą przez
    Internet, to wcześniej, czy później sprawę będziesz musiał wyjaśnić. Jeśli
    nie masz potwierdzenia spełnienia swojej części świadczenia, no to
    niestety - choć rozumiem, ze z oporami - o wiele lepiej będzie, jak gościowi
    zwrócisz te pieniądze. W prawie liczą się bardziej dowody, niż fakty.
    Uregulowanie tej należności - jak napisano już tutaj tym wątku - sprawy nie
    załatwi. Postępowanie karne nadal będzie się toczyć. Ale jeśli jest
    faktycznie tak, jak piszesz, że ewidentnych dowodów oszustwa z Twojej strony
    nie ma, a są jedynie jakieś tam poszlaki, to po zaspokojeniu poszkodowanego
    prokuratura raczej będzie skłonna to umorzyć, niż dalej prowadzić. Z jednej
    strony takie umorzenie nie powinno się spotkać z zażaleniem pokrzywdzonego
    (bo przecież został zaspokojony, a z reguły o to chodzi), z drugiej strony
    świadomość, ze dowody są słabe i sprawa może paść w sądzie. Ale to już Twoja
    sprawa i musisz sam wybrać.