  • 1. Data: 2004-08-06 08:39:26
    Temat: komornik
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    mam takie pytanko. Jestem pracodawcą i dostałem od komornika tytuł egzekucyjny
    na jednego z pracowników /Zajęcie wynagrodzenia za pracę .../. komornik wezwał
    mnie do przesłania zestawienia wynagrodzeń za każdy miesiąc oddzielnie (i to
    jest okej / "przekazując kopię druku RMUA danego pracownika za każdy miesiąc
    oddzielnie oraz do podania nip-u pracownika oraz imion rodziców , date i
    miejsce urodzenia pracownika .

    Szukałem w KPC podstawy prawnej do żądania przez komornika druku RMUA i nip-u
    pracownika oraz imion rodziców, daty i miejsca urodzenia tego pracownika ,
    ale nie znalazłem.
    Może kotś z Państwa mi pomoże? Czy komornik może żądać tego typu danych mimo
    braku podstaw prawnych w kpc?

    marcin

  • 2. Data: 2004-08-06 12:44:25
    Temat: Re: komornik
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może kotś z Państwa mi pomoże? Czy komornik może żądać tego typu danych
    mimo
    > braku podstaw prawnych w kpc?

    Podatwy prawne jak najbardziej w kpc są:
    Art. 761. § 1. Organ egzekucyjny może żądać od uczestników postępowania
    złożenia wyjaśnień oraz zasięgać od organów administracji państwowej(428),
    instytucji i osób nie uczestniczących w postępowaniu informacji niezbędnych
    do prowadzenia egzekucji.
    § 2. Od wykonania takiego żądania można uchylić się w takim zakresie, w
    jakim według przepisów części pierwszej Kodeksu można odmówić przedstawienia
    dokumentu lub złożenia zeznań w charakterze świadka albo odpowiedzi na
    zadane pytanie.

    Przepis ten stosuje się w związku z
    § 17. Jeżeli wierzyciel nie może uzyskać informacji niezbędnych do wszczęcia
    lub prowadzenia postępowania egzekucyjnego, komornik postąpi stosownie do
    art. 761 § 1.
    (to z Rozporządzenia MS w sprawie czynności komorników).

    Tak przynajmniej to cztam
    pzdr

  • 3. Data: 2004-08-06 22:19:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 6 Aug 2004 10:39:26 +0200, Marcin naskrobał(a):

> [...]
    > ale nie znalazłem.
    > Może kotś z Państwa mi pomoże? Czy komornik może żądać tego typu danych mimo

    nie musisz - napisz tylko dane identyfikacyjne i składniki wynagrodzenia
    reszte odmów jako bezzasadne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-08-07 23:08:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2004, Sebol wrote:

    >+ Dnia 6 Aug 2004 10:39:26 +0200, Marcin naskrobał(a):
    [...]
    >+ > pracownika oraz imion rodziców, daty i miejsca urodzenia tego pracownika
    [...]
    >+ nie musisz - napisz tylko dane identyfikacyjne

    Czy to te wymienione ? Mam na uwadze wypłacenie innemu Janowi
    Kowalskiemu niż poddanemu ekzekucji :) (a NIP jest unikalny,
    co *mogłoby* IMHO tłumaczyć zapędy komornika)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-08-09 22:18:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Aug 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ ekzekucji

    Ups... samemu mi zęby ścierpły :>
    Proszę nie bić ! :)