  • 1. Data: 2002-02-12 06:14:01
    Temat: komin
    Od: "Robert" <s...@l...medianet.pl>

    Jestem od 1997r właścicielem mieszkania w kamienicy. Wchwili gdy kupiłem
    mieszkanie był zainstalowany kominek. Obecnie sąsiedzi mieszkający na górze
    skarżą się że mają dym w mieszkaniu. Czyszczenie komina nie pomaga. Od
    zarządcy budynku dostałem pismo wzywające mnie do odłączenia kominka
    podłączonego bez opini kominiarskiej do komina. Nic nie piszą o naprawie
    komina. Czy ktoś wie co mogę zrobić w tej sprawie? Kominek to moje
    podstawowe ogrzewanie.

    Robert

  • 2. Data: 2002-02-13 00:37:02
    Temat: Re: komin
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Jak to jest podstawowe ogrzewanie to trzeba walczyc. Bez aktualnej opini
    kominiarskiej stwierdzajacej szczelnosc instalacji nie obedzie sie. Wrecz
    wzywam cie do szybkiego zalatwienia sprawy bo jak ktos zaczadzieje u gory to
    mozesz za to poleciec (razem z toba zarzadca domu wiec niech sie nie
    wymadrza). Co do ewentualnej naprawy komina to kwestia lezy po stronie
    zarzadcy budynku. Nie wiem czy macie wspolnote czy zarzadca komunalny w
    kazdym badz razie remont komina nalezaloby przeprowadzic a koszt przy
    zalozeniu ze komin traktujemy jako czesc skladowa budynku objeta
    wspolwlasnoscia (inaczej sobie tego nie wyobrazam) obciaza czlonkow
    wspolnoty. Komin sluzy nie tylko twojemu ogrzewaniu ale rowniez prawidlowej
    wentylacji poszczegolnych lokali w budynku (choc beda to zapewne dwa
    oddzielne kanaly poprowadzone jednak wspolnie - tak na moja logike
    budowlana).
    Bez ogrzewania bytowac nie mozesz.
    Mam jeszcze pytanie jak ogrzewaja sie ci u gory?
    pozdrawiam
    derski

  • 3. Data: 2002-02-13 06:27:32
    Od: "Robert" <s...@l...medianet.pl>

    Użytkownik "derski" <d...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam jeszcze pytanie jak ogrzewaja sie ci u gory?
    > pozdrawiam
    > derski
    >
    >Ci z góry mają piece akumulacyjne.
    Mimo że kominek istnieje niewiadomo jak długo to muszę posiadać opinię
    kominiarską? A co z piecami które od stuleci są w domach. Przecież kiedyś
    nie dowali opini kominiarskiej?
    Robert