  • 11. Data: 2023-10-21 15:37:29
    Temat: Re: kolejny dzieciak...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zdecydowanie przyznaje Ci rację, tylko zwracam uwagę na ten problem, że
    > tak naprawdę nie za bardzo jest pomysł, co z tym robić. Nie zamkniesz
    > wszystkich furiatów w szpitalach dla obłąkanych. Dostępne dotąd
    > informacje, ani w wypadku jednego, ani drugiego nie wskazują, w ich
    > wypadku jakoś szczególnie bardziej należało się spodziewać takiego ataku
    > na dziecko.

    O tyle bez znaczenia że jakby wskazywały to tak samo by nic nie
    zrobiono. Jak choćby w przypadku zabójcy adamowicza który chwalił się że
    zamierza zrobić coś dużego albo mojego lokalnego świara który ma bogatą
    historię, tyle że wszyscy mają to w dupie - policja nic nie robi bo
    skoro nie da się go skazać to uważają że nie ma tam dla nich roboty,
    opieka społeczna i sądy rodzinne nic nie robią bo rodzina ani policja
    się tak naprawdę do niech nie zgłasza.

    > Jeszcze ten w Gdańsku, to podobno na własne dziecko napadł.
    > Ale ten atak na przypadkowego przedszkolaka? Przecież nie będziesz
    > uzbrojonej ochrony dołączał do każdej wycieczki. A i nie wiem czy taka
    > ochrony byłaby w stanie zapobiec takiemu irracjonalnemu atakowi. No
    > przecież nie będziesz strzelał do każdego na chodniku, a atak nożem z
    > zaskoczenia jest bardzo trudny do opanowania.

    Przecież własnie o tym rozmawiamy, żeby reagować na agresję osób
    niezrównoważonych psychicznie zanim komuś nóż wsadzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-10-21 21:38:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 15:37, Shrek pisze:
> [...]
    > skoro nie da się go skazać to uważają że nie ma tam dla nich roboty,
    > opieka społeczna i sądy rodzinne nic nie robią bo rodzina ani policja

    Twój lokalny świr zapewne ma swoje powody, by się zachowywać tak, jak
    się zachowuje. Nie wykluczone, ze i policjanci i prokuratorzy podzielają
    jego stanowisko. Nie czuję się powołany do oceny tego, bo przede
    wszystkim nei dysponuje danymi pozwalającymi to ocenić.

    W wypadku Adamowicza faktycznie wygląda na to, że siłę chwalił, tylko
    nikt tego poważnie nie potraktował. Tyle, że takich oszołomów też jest
    sporo.

    > Przecież własnie o tym rozmawiamy, żeby reagować na agresję osób
    > niezrównoważonych psychicznie zanim komuś nóż wsadzą.

    Tylko jak stwierdzić, który z tych milionów zaatakuje?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-10-21 22:10:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Twój lokalny świr zapewne ma swoje powody, by się zachowywać tak, jak
    > się zachowuje.

    Ovczywiście - schizofrenie paranoidalną potwierdzoną leczeniem szpitalny,

    > Nie wykluczone, ze i policjanci i prokuratorzy podzielają
    > jego stanowisko.

    Sugerujesz że też są chorzy?

    > W wypadku Adamowicza faktycznie wygląda na to, że siłę chwalił, tylko
    > nikt tego poważnie nie potraktował. Tyle, że takich oszołomów też jest
    > sporo.

    Skoro sporo to najlepiej olać.

    > Tylko jak stwierdzić, który z tych milionów zaatakuje?

    Taa. Dziesiątków milionów. Na schizofrenie choruje 1% czylu 370 tys. Z
    tego pewnie coś koło 3/4 się leczy albo nie przejawia agresji - zostaje
    niecałe 100 tys. Więc żadne miliony a 0.1 miliona. I co z tym zrobić -
    nalepiej nic, bo dużo to i roboty dużo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-10-21 22:19:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 22:10, Shrek pisze:

    > Ovczywiście - schizofrenie paranoidalną potwierdzoną leczeniem szpitalny,

    I tak do wszystkich "zyga"?

    > Sugerujesz że też są chorzy?

    Sugeruję, że rozumieją jego zachowanie. To może również zdrowa osoba.

    > Skoro sporo to najlepiej olać.

    Nie, ale czasem nic nie można na to poradzić. Przecież nie zabierzesz
    wszystkim kierującym praw jazdy tylko z tego powodu, że kilku z nich
    zapewne spowoduje wypadki - a niektórzy nawet śmiertelne.

> [...]
    > niecałe 100 tys. Więc żadne miliony a 0.1 miliona. I co z tym zrobić -
    > nalepiej nic, bo dużo  to i roboty dużo?

    Być może. Nigdy się w to nie zagłębiałem, ale skoro tak twierdzisz, to
    nie będę oponował. Ale to tylko jedna choroba psychiczna. A pozostałe?
    Pomijam już litościwie, że całkiem normalne ludzie mogą się czasem
    wkurzyć i zadziałać irracjonalnie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-10-21 22:28:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I tak do wszystkich "zyga"?

    Do wszystkich to pewnie nie, bo do wszystkich nie da rady, ale historię
    szpitalną ma bogatą, wystalkował jedną rodzinę z mieszkania (sprzedali
    bo co chwila do nich w drzwi napierdalał), biegła z nożem w wyniku czego
    wylądował na przymusowej hospitalizacji gdzie wyznał że chciał zabijać
    murzynów i żydow - wtedy też nożem sobie wycinał krzyżyki przy niektórch
    drzwiach (moich akurat nie), rzucił się z pięściamu na przypadkowego
    przychodnia - to tyle co wiem. Mało?

    > Sugeruję, że rozumieją jego zachowanie. To może również zdrowa osoba.

    Sugerujesz że jego zachowanie ma jakieś racjonalne uzasadnienie i nie
    stanowi czynu zabronionego? Sąd miał inne zdanie.

    > Nie, ale czasem nic nie można na to poradzić. Przecież nie zabierzesz
    > wszystkim kierującym praw jazdy tylko z tego powodu, że kilku z nich
    > zapewne spowoduje wypadki - a niektórzy nawet śmiertelne.

    Dobry przykład - zbierasz punkty to tracisz prawko. No chyba że
    zapierdalasz zółtym reno po krakowie, to wtedy jakoś nie.

> [...]
    > nie będę oponował. Ale to tylko jedna choroba psychiczna. A pozostałe?
    > Pomijam już litościwie, że całkiem normalne ludzie mogą się czasem

    I wtedy zostają (a przynajmniej powinni byc) ukarani jeśli popełniają
    czyn zabroniony. A jak ktoś świr to się udaje że problemu nie ma. A
    potem jest - przecież nikt nie mógł przewidzieć - owszem w wielu
    przypadkach mógł a klient powienien być leczony pod nadzorem -
    niekoniecznie w ośrodku zamkniętym ale przynajmniej leki przyjmować pod
    nadzorem, co prostowałoby pewnie 90% przypadków.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-10-22 00:39:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W wypadku Adamowicza faktycznie wygląda na to, że siłę chwalił, tylko
    > nikt tego poważnie nie potraktował. Tyle, że takich oszołomów też jest
    > sporo.

    To może trzeba zero tolerancji i jakiś sankcje zastosować, lub
    przygotować do nich odpowiednie prawo jeżeli nie ma.

    Podobnie jak dla rozrywki na lotnisku powiesz, że masz bombę. Najniższa
    kara to chyba, że nie polecisz a i pewnie jakaś grzywna czy coś podobnego.

    Robert

  • 17. Data: 2023-10-22 00:58:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 22:28, Shrek pisze:

> [...]
    > murzynów i żydow - wtedy też nożem sobie wycinał krzyżyki przy niektórch
    > drzwiach (moich akurat nie), rzucił się z pięściamu na przypadkowego

    skoro zastosowano przymusową hospitalizację, to czego jeszcze oczekujesz
    od Policji? Mają go na wszelki wypadek zastrzelić? Zgłoś pretensje do
    lekarza, który uznał, ze już może go zwolnić.

    > Sugerujesz że jego zachowanie ma jakieś racjonalne uzasadnienie i nie
    > stanowi czynu zabronionego? Sąd miał inne zdanie.

    Sugeruję, że nie wiem, a na podstawie tego, co piszesz ni da się
    stwierdzić. Teraz nagle piszesz o jakimś sądzie. To sąd się interesował
    tym umorzonym z powodu braku celowości działania postępowaniem?

    > Dobry przykład - zbierasz punkty to tracisz prawko. No chyba że
    > zapierdalasz zółtym reno po krakowie, to wtedy jakoś nie.

    Też się dziwię. Tylko teraz zostaje pytanie kto i w jaki sposób to
    stwierdził. Może po prostu wiedział, gdzie można zapierdalać, bo nie ma
    radaru. A punkty się zbiera nie za przekroczenie prędkości tylko, gdy
    Cię na tym złapią. To nie są do końca synonimy.

> [...]
    > niekoniecznie w ośrodku zamkniętym ale przynajmniej leki przyjmować pod
    > nadzorem, co prostowałoby pewnie 90% przypadków.

    I to też ma Policja ogarniać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-10-22 01:01:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kara to chyba, że nie polecisz a i pewnie jakaś grzywna czy coś podobnego.

    Jest przepis o groźbach (przestępstwo) i złośliwym niepokojeniu
    (wykroczenie). Sądzisz, ze jakby temu od Adamowicza mandat dali, to by
    to zapobiegło zbrodni? Osobiście powątpiewam.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-10-22 01:08:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jest przepis o groźbach (przestępstwo) i złośliwym niepokojeniu
    > (wykroczenie). Sądzisz, ze jakby temu od Adamowicza mandat dali, to by
    > to zapobiegło zbrodni? Osobiście powątpiewam.

    Może nie mandat, ale 10 batów lub prace społeczne.

    Robert

  • 20. Data: 2023-10-22 01:44:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Może nie mandat, ale 10 batów lub prace społeczne.
    Bicie głupiego za to, że jest głupi, to głupota dom kwadratu. On i tak
    nie zrozumie, a jeszcze uzna, że mu krzywdę robisz.
    --
    (~) Robert Tomasik