  • 21. Data: 2015-04-02 23:14:44
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Titus_Atomicus-B96AE7.21523502042015@no
    de1.news.atman.pl...
    > A co z ta prosba o okazanie zawartosci plecaka? Mieli do tego prawo?

    Według mnie nie. Podlega to pod przeszukanie, więc mogą to zrobić gdy na prawdę
    podejrzewają i muszą spisać protokół.

  • 22. Data: 2015-04-02 23:16:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ozieblo" napisał w wiadomości grup
    > Zalozenie w krajach cywilizowanych jest proste: pijany rowerzysta jest glownie
    > zagrozeniem dla siebie.

    Zagraża wszystkim uczestnikom ruchu. Jak można tego nie rozumieć?

  • 23. Data: 2015-04-02 23:17:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 23:16, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ozieblo" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zagraża wszystkim uczestnikom ruchu. Jak można tego nie rozumieć?

    Zagraża tak samo jak pijany pieszy. Ale jednak pieszym pozwalamy chodzić
    pijanym.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2015-04-02 23:23:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Zagraża tak samo jak pijany pieszy. Ale jednak pieszym pozwalamy chodzić
    > pijanym.

    Pieszy zagraża troszkę mniej.

  • 25. Data: 2015-04-02 23:24:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 23:23, qwerty pisze:

    > Pieszy zagraża troszkę mniej.

    Też dobrze. Jak tylko troszkę, to szkoda machiny prawa na różne karanie
    praktycznie takich samych zagrożeń.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2015-04-02 23:43:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Też dobrze. Jak tylko troszkę, to szkoda machiny prawa na różne karanie
    > praktycznie takich samych zagrożeń.

    Zapominasz, że pieszy idzie na ogół po chodniku, a rowerzysta jedzie na ogół po
    ulicy.

  • 27. Data: 2015-04-03 00:10:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Apr 2015 23:43:34 +0200, qwerty napisał(a):

    > Zapominasz, że pieszy idzie na ogół po chodniku, a rowerzysta jedzie na ogół po
    > ulicy.

    No i jak staranuje taki samochód to pozabija wszystkich w środku :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 28. Data: 2015-04-03 00:16:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-02 o 23:43, qwerty pisze:

    > Zapominasz, że pieszy idzie na ogół po chodniku, a rowerzysta jedzie na
    > ogół po ulicy.

    Nieprawda. Na ogół rowerzysta jedzie chodnikiem, *zwłaszcza* pijany.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2015-04-03 00:36:19
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-02 21:52, T...@s...in.the.world wrote:
    > A czy to czyni mnie automatycznie osobnikiem podejrzanym?
    > Wydawalo mi sie, ze policja powinna interweniowac kiedy istnieje
    > uzasadnione podejrzenie popelnienia przestepstwa?

    Mało wiesz o obowiązkach Policji.

    Prewencyjne zatrzymania to norma. Mogą (i powinni) przy okazji
    sprawdzić w bazie rower, telefon itp.
    Pewnie o 2 w nocy się w to nie bawią, ale w ciągu dnia raczej tak.

    > A co z ta prosba o okazanie zawartosci plecaka? Mieli do tego prawo?

    Tak. Muszą mieć powód: "uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu
    zabronionego".
    Przykład?
    1) 3 dni temu w okolicy ktoś wyrwał pewnej pani
    torebkę z biżuterią. Policja chce sprawdzić, czy masz tę biżuterię
    w plecaku.
    2) Ktoś zgłosił, że w okolicy ktoś sprzedaje narkotyki. Chcą sprawdzić,
    czy masz w plecaku maryśkę.

    Masz prawo spytać o powód przeszukania, a Policja musi Ci go podać.
    Zamiast się oburzać - doceń, że coś robią, a nie pierdzą w stołek
    na komendzie.

    pozdrawiam,
    PK

  • 30. Data: 2015-04-03 12:42:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <mfkd69$2m8$1@usenet.news.interia.pl>,
    "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Zapominasz, że pieszy idzie na ogół po chodniku, a rowerzysta jedzie na ogół
    > po
    > ulicy.

    No, ale przekraczanie ulicy przez pieszego jest nieuniknione (o ile nie
    spaceruje wokol domu).
    --
    TA