  • 161. Data: 2015-04-08 21:38:26
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-06 23:08, Robert Tomasik wrote:
    > W niektórych wypadkach, jak nie podajesz adresu, to za doręczone uważa
    > się pismo pozostawione w katach sprawy. Ostrożnie bym do tych rewelacji
    > podchodził.

    Do "rewelacji" tzn. usunięcia meldunku?
    Przecież to meldunek jest "rewelacją".

    W większości krajów na świecie coś takiego wprowadza się tylko
    w przypadku wojny i funkcjonują całkiem nieźle (mówiąc wprost:
    zazwyczaj lepiej niż Polska - przynajmniej od strony administracji
    publicznej).
    Nasza implementacja sprzed ostatnich zmian była AFAIK najbardziej
    rygorystyczną w EU. Przypomnę: konieczne było zgłaszanie tymczasowego
    miejsca pobytu przekraczającego 3 dni.

    Oczywiście nigdy w życiu tego nie zrobiłem, ale ciekaw jestem np.
    co należałoby podać przy wędrowaniu. "Namiot w Bieszczadach"? :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 162. Data: 2015-04-08 22:47:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-04-15 o 21:38, Piotr Kosewski pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście nigdy w życiu tego nie zrobiłem, ale ciekaw jestem np.
    > co należałoby podać przy wędrowaniu. "Namiot w Bieszczadach"? :D

    Warto było wcześniej przeczytać tę ustawę i okazywało się, że wystarczy
    już tylko meldowanie się przy pobycie ponad trzy dni w jednym miejscu.
    Nie wolno było biwakować na dziko, więc w razie co meldowałeś się na
    kempingu.

  • 163. Data: 2015-04-08 23:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    >:)
    > Aha, to rzeczywiscie nie wylano dziecka z kąpielą...
    > ---
    > A wylano ?

    Skoro mało osób korzysta a wydano spora kase to... sam oceń.

  • 164. Data: 2015-04-08 23:06:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-08 21:36, masti wrote:

    > spróbuj nie zgłosić pobytu w pensjonacie we Włoszech. Włąsciciel bedzie
    > przybiegał co 5 minut żeby mu Garda di Finanza nie zrobiła jesieni
    > średniowiecza

    Wróciłem właśnie. Nic nie zgłaszałem. Może właściciel zgłaszał.
    Zapłaciłem 3,5 euro za twarz za oddychanie i powietrzem, ale sam nic nie
    musiałem zgłaszać.

    Shrek.

  • 165. Data: 2015-04-09 00:15:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > uzasadnione podejrzenie popelnienia przestepstwa?
    > Tymaczasem - jak pisalem - miejsce zdarzenia - uliczka ze znikomym
    > ruchem, raczej nie chwialem sie na rowerze, jestem w wieku wiecej niz
    > srednim, bylem akurat ogolony, ubrany bylem schludnie, mialem
    > oswietlenie, zatrzymalem sie do kontroli, wymienilismy kilka uprzejmych
    > zdan.
    > Sadze ze w takiej sytuacji policja w europejskim po prostu zyczylaby mi
    > dobrej nocy i pojechala dalej.
    > A co z ta prosba o okazanie zawartosci plecaka? Mieli do tego prawo?

    Prawdopodobnie było w okolicy zgłoszenie kradzieży i nikogo innego nie
    mieli do skontrolowania.

  • 166. Data: 2015-04-09 01:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Wróciłem właśnie. Nic nie zgłaszałem. Może właściciel zgłaszał.
    > Zapłaciłem 3,5 euro za twarz za oddychanie i powietrzem, ale sam nic nie
    > musiałem zgłaszać.

    Ale oni to się tam czego innego boja, a mianowicie tego, ze wynajmujacy nie
    zapłaci podatku.
    Zresztą Włochy to ogólnie dziwny kraj :)

  • 167. Data: 2015-04-09 01:49:32
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-08 21:36, masti wrote:
    > spróbuj nie zgłosić pobytu w pensjonacie we Włoszech. Włąsciciel bedzie
    > przybiegał co 5 minut żeby mu Garda di Finanza nie zrobiła jesieni
    > średniowiecza

    Zupełnie inna sytuacja. Jeśli jesteś gościem, to w grę wchodzą opłaty
    miejscowe (u nas mówi się "klimatyczne"). I dlatego Garda ściga. U nas
    też o to bardzo dbają.

    pozdrawiam,
    PK

  • 168. Data: 2015-04-09 11:13:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2015, masti wrote:

    > spróbuj nie zgłosić pobytu w pensjonacie we Włoszech. Włąsciciel bedzie
    > przybiegał co 5 minut żeby mu Garda di Finanza nie zrobiła jesieni
    > średniowiecza

    To, że Włosi zabrali się (już jakiś czas temu) za ostrą egzekucję
    *podatków*, ma mało wspólnego z zameldowaniem.
    BTW: tam funkcjonuje np. mandat (dla kupującego) za niewzięcie paragonu!

    pzdr, Gotfryd

  • 169. Data: 2015-04-09 18:10:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-04-15 o 11:13, Gotfryd Smolik news pisze:

    > To, że Włosi zabrali się (już jakiś czas temu) za ostrą egzekucję
    > *podatków*, ma mało wspólnego z zameldowaniem.
    > BTW: tam funkcjonuje np. mandat (dla kupującego) za niewzięcie paragonu!

    Od dwóch lat analogiczne przepisy ma Chorwacja.

  • 170. Data: 2015-04-09 21:52:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Apr 2015, Robert Tomasik wrote:

    > Od dwóch lat analogiczne przepisy ma Chorwacja.

    :O
    Dzięki za ciekawostkę.
    Ku uwadze narzekającym na polskiego fiskusa ;>

    pzdr, Gotfryd