  • 81. Data: 2005-10-02 17:42:55
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > A jeśli to lokal ze striptizem czy jeszcze ostrzejszymi atrakcjami? Czy
    > także wówczas nie można ustalić granicy wieku dla gości? Jeśli 14-latek
    > tam wejdzie to kto będzie odpowiadał za jego demoralizację?

    A, tutaj to w grę wchodzą przepisy zakazujące prezentowania nieletnim
    treści pornografinczych (cokolwiek to znaczy).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 82. Data: 2005-10-02 17:43:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > też mnie zaciekawiło...

    Na przykład dla muzeów wynika to z art. 10.4 USTAWA z dnia 21
    listopada 1996 r. o muzeach. Nie chce mi się szukać, ale można to
    znaleźć dla większości instytucji kultury i pośrednio wynika to z
    faktu, że instytucje te są dotowane ze Skarbu Państwa.

  • 83. Data: 2005-10-02 17:44:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Co to jest oferta? Art. 66 KC. Informacje o przedsiębiorcy zawarte w
    > rejestrach nie są ofertą w rozumieniu KC.

    Oferta to nie jest. Ale wg. rejestrów wiadomo, że ofertę ma, więc ma
    obowiązek umożliwić ludsziom zapoznanie się z tą ofertą.

    Umiesz czytać? To poczytaj.

    Makro to nie 'sklep' tylko hurtownia.

  • 84. Data: 2005-10-02 17:44:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > Przecież nikt nie musi żądać dowodu. Jeśli chcesz wejść, musisz mieć
    > 18 lat i to ty musisz dowieść, że masz tyle.

    Nie, jeśli chcę wejść, to wchodzę i nikt nie ma prawa mnie zatrzymać,
    chyba, ze w celu sprawdzenia posiadania przeze mnie biletu lub karty
    klubowej. To wynika z ustawy o ochronie osób i mienia.

    > Bez _uzasadnionej_ przyczyny. Co jest uzasadnioną przyczyną, a co
    nie?

    W razie wątpliwości ocenia to sąd.

  • 85. Data: 2005-10-02 17:47:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rogus wrote:

    > Mysle, ze w takim przypadku bramkarz moze nie pozwolic, zeby zapobiegac
    > demoralizacji. Chyba nie mialby klopotow z tego tytulu mysle...

    "Demoralizacji"... ROTFL

    Jeśli już to może nie wpuścić dlatego, żeby właściciel nie odpowiadał za
    naruszenie Kodeksu Karnego za prezentowanie treści 'pornograficznych'
    nieletnim.

    A właściwie nawet nie 'nieletnim', tylko osobom poniżej 15 lat (Art.202,
    par.2 KK).

  • 86. Data: 2005-10-02 17:48:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    > Możesz się jeszcze odnieść do tego Makro?

    TO NIE JEST SKLEP, TYLKO HURTOWNIA!!!!!!!

    Dotarło?

  • 87. Data: 2005-10-02 17:48:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > przesadzasz, akurat w takiej sytuacji z pewnością będzie to uzasadniona
    > przyczyna odmowy

    Dopiero jakby miał poniżej 15 lat.

  • 88. Data: 2005-10-02 17:53:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Goomich wrote:

    > Art 202 par 2 kodeksu karnego.

    Tylko zauważ, że to dotyczy osób poniżej 15 roku życia, a nie poniżej 18.

  • 89. Data: 2005-10-02 17:54:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhp2bc$5eg$1@news.onet.pl...

    > Chyba nie rozumiemy stanu faktycznego. Ty myślisz o czymś innym i ja
    myślę o
    > czymś innym. Zazwyczaj w klubach jest w ten sposób, że nie kupujesz
    żadnego
    > biletu. Na bramce stoją panowie i albo Cię wpuszczają albo mówią, że
    nie
    > wejdziesz (wariant z wejściem za friko).

    W tym wypadku panowie z bramki mogą się jedynie przyglądać wchodzącym.
    I to ich całe uprawnienia. No ewentualnie, gdyby chodziło o imprezę
    masową, to mogą się interesować tym, czy nie wnosisz niebezpiecznych
    narzędzi (jest odpowiedni zapis w ustawie). Zgodnie z Ustawą o
    ochronie osób i mienia mają prawo sprawdzania prawa do przebywania
    osób na terenie. Ale skoro to prawo nie jest ograniczone, to i nie ma
    sensu jego kontrolowanie.

    > Jest też druga opcja, w której za
    > wejście się płaci i w praktyce wygląda ona tak, że na wejściu
    podchodzisz i
    > płacisz, a następnie wchodzisz (jak już zapłacisz to generalnie
    bramkarz nie
    > odmówi Ci wejścia) albo chcesz zapłacić, ale obsługa Cię informuje,
    że nie
    > wejdziesz. Tak więc do transakcji nie dochodzi i w konsekwencji nie
    > wchodzisz.

    No to jak odmawia Ci sprzedaży biletu, to popełnia w tym właśnie
    momencie wykroczenie.

    > Tak więc ja nie rozpatruję sytuacji kiedy to aby wejść do klubu
    kupuje się
    > bilet, tak jak na koncert. Wyobrażam sobie to w taki sposób, że
    wejście jest
    > darmowe (ewentualnie odpłatne jak wyżej napisałem, ale selekcja
    odbywa się
    > przed zapłatą za wejście). Dlatego powinieneś zrewidować część
    Twoich
    > wywodów.

    To nic nie zmienia. Ja sobie doskonale zdaję sprawę, jak to działa w
    praktyce i właśnie się do praktyki odnoszę przez cały czas. W praktyce
    bramka ma rację do czasu przyjść pierwszego znającego prawo. Potem
    przyjeżdża policja i się okazuje, że nie mają racji. Zamiennie
    przyjeżdża grupa znających prawo i spuszczają w... bramce, po czym
    wzywają policję oświadczając, ze zostali bezprawnie przez bramkę
    zaatakowani. To jest najgorszy dla braki scenariusz, bowiem po ujęciu
    na gorącym uczynku przez obywateli już się tego nie da zatuszować
    (choćby z obawy, ze bramka będzie skarżyć wchodzących) i kończy się to
    wyrokiem dla bramkarzy oraz odebraniem licencji, jeśli takowe mają.

  • 90. Data: 2005-10-02 17:55:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhp2ev$5kq$1@news.onet.pl...

    > Jak jest impreza zamknięta firmy X i kolega z firmy X wchodzi, a ja
    nie to
    > to też jest widzimisię właściciela lokalu. Bo dlaczego niby moje
    pieniądze,
    > które w lokalu wydam, mają być gorsze niż ludzi z firmy X?

    Jak impreza jest zamknięta, to po prostu w tym czasie lokal jest
    zamknięty. Nie masz do niego prawa wejść z tego samego powodu, z
    którego nie możesz tego zrobić w nocy po zamknięciu.