  • 61. Data: 2005-10-02 13:58:04
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1pp94av6mjrkp.1jtd6pxgz7t00$.dlg@40tude.net...

    Przeoczyłem.

    Ale każdy, kto ową kartę posiada może wejść. Podobnie w klubie możemy
    segregować osoby posiadające bilet czy kartę klubową. To nam wolno.

  • 62. Data: 2005-10-02 13:59:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Spotkałem się z kontrargumentem, że nie zawiera to wszystkich
    istotnych
    > postanowień umowy, a więc nie jest ofertą. W szczególności ponoć nie
    > określa ilości towaru oferowanego do sprzedaży. Jak to skomentujesz?

    W którym sklepie samoobsługowym oferta obejmuje ściśle określoną ilość
    towaru do sprzedaży?

  • 63. Data: 2005-10-02 14:15:32
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    > sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    > osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk),

    To dla mnie więcej niż wątpliwe:

    Art. 227.
    Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    funkcją, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Mimo "wykonywania czynności związanej z funkcją" ciężko m.z. uznać, że
    przychodzący do klubu sądzi, iż koleś na bramce w jakikolwiek sposób
    jest funkcjonariuszem publicznym.

    Jakiś orzecznictwo?

  • 64. Data: 2005-10-02 14:58:46
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2005 15:58:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości:<news:dhop1q$6dk$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Ale każdy, kto ową kartę posiada może wejść.

    Ale może są jednak zobowiązani do sprzedaży tej karty każdemu?

    > Podobnie w klubie możemy segregować osoby posiadające bilet czy kartę klubową.

    Jak to segregować?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 65. Data: 2005-10-02 15:02:58
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhomrm$j1p$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrndjvk1r.33r.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > tak jak kazdy ktoremu Bozia rozum dala. Tu demoralizacja mlodego jest
    > oczywista.

    Nie pytam o demoralizację, pytam o uzasadnioną/nieuzasadnioną
    przyczynę.

    Renata

  • 66. Data: 2005-10-02 15:04:07
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhoo03$nb1$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > dla
    >
    > Nie tak całkiem może prawdę mówiąc. Zniżka dla studentów wynika z
    > ustawy. Podobnie jest kinach i teatrach.

    Tzn. zniżka w kinach wynika z ustawy?

    Renata

  • 67. Data: 2005-10-02 15:07:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhoorh$5ml$1@atlantis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    > sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    > osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk),

    Przecież nikt nie musi żądać dowodu. Jeśli chcesz wejść, musisz mieć
    18 lat i to ty musisz dowieść, że masz tyle.

    > Dalej jest już z przysłowiowej górki, bo odmowa świadczenia usługi czy
    > sprzedaży, to tylko wykroczenie (135 i 138 kw).

    Bez _uzasadnionej_ przyczyny. Co jest uzasadnioną przyczyną, a co nie?

    Renata

  • 68. Data: 2005-10-02 15:42:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie pytam o demoralizację, pytam o uzasadnioną/nieuzasadnioną
    > przyczynę.

    pod postem w ktorym mowa o klubie ze striptisem :-)

    P.

  • 69. Data: 2005-10-02 15:51:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhov53$hsp$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

    > pod postem w ktorym mowa o klubie ze striptisem :-)

    Czy czegoś znów nie rozumiesz w tym pytaniu:

  • 70. Data: 2005-10-02 16:30:58
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    januszek wyskrobał(a):
    > No to czekamy na podstawe prawna tego co cytuje w pierwszym akapicie ;)

    Podałem na początku w tym wątku.
    1. Bo właściciel jest właścicielem i nie ma obowiązku wpuszczać absolutnie
    wszystkich (prawo własności, art. 140 KC).
    2. Bo właściciel ma absolutną swobodę zawierania umów (art. 353^1 KC) i sam
    decyduje o tym czy ją zawrze (czy kogoś wpuści), z kim ją zawrze (kogo
    wpuści) i na jakich warunkach ją zawrze (panienki za darmo, panowie 10 zł
    wjazd, klubowicze 5 zł).
    3. Bo właściciel może ograniczyć wstęp niektórym osobom i tłumaczyć to
    względami bezpieczeństwa (ustawa o ochronie osób i mienia).

    --
    Bartek Gliniecki