  • 21. Data: 2005-10-02 02:45:12
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: samanta <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > właściciel/obsługa ma obowiązek umożliwienie zapoznania się z ofertą
    > (ceny na półkach albo jakieś menu).
    >
    > Dopiero gdy hipotetyczny nieletni poprosi o popierosy lub alkohol -
    > sprzedający ma prawo (a wręcz obowiązek) sprawdzić wiek.
    >
    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że właściciele tych całych 'klubów' są
    > zapatrzeni w USA (zwłaszcza filmowe) z ich nadętymi bramkarzami
    > sprawdzającymi obcesowo dokumenty przy wejściu czy wręcz wybierającymi
    > sobie wg. własnego widzimisię ludzi z tłumu chętnych (np. ten ma
    > niemodną koszulę - nie wpuszczamy; ta ma ładne 'walory' - wpuszczamy).

    A mozesz podac choc jedna nazwe takiego klubu? Bo nie tylko jest to
    nielegalne pod kazda jurysdykcja w USA, ale w dodatku klub ma obowiazek
    zapewnic wjazd wozkom inwalidzkim. Wszedzie!
    http://www.usdoj.gov/crt/ada/adahom1.htm

    > Ale tu jest Polska i obowiązują Polsce przepisy, które - przy wielu ich
    > wadach - uważam za rozsądniejsze od tych z tego "Raju Obrońców Wolności
    > i Demokracji" (tak na marginesie: jeden kraj kiedyś się już w podobnym
    > stylu określał...).

    Czy mowisz o kraju w ktorym prezesem Sadu Najwyzszego moze byc
    prostytutka polityczna zaklepujaca procesy polityczne? Jak np Lech Kutas
    Gardocki zaklepujacy sprawe Sokolowskiego z Wodzislawia?

    Przy okazji, zobacz na wczorajsze postanowienie w sprawie przeciwko
    bylemu prokuratorowi generalnemu osobiscie i jego kilkudizesiecu
    wspoklnikom za tortury po 9/11:
    (PDF) http://www.nyed.uscourts.gov/Decisions_of_Interest/4
    cv1409mo927095.pdf
    Najbardziej soczyste kawalki sa gdzies w polowie.

    Czy uwazasz ze w Twoim panstwie prawa, gdzie za nazwanie starca z
    Watykanu starcem z Watykanu dostaje sie trzy lata w zawiasach, jest choc
    jeden sedzia ktory odwazylby sie utrzymac pozew przeciwko prokuratorowi
    generalnemu. W dodatku pozew osoby juz deportowanej i zamieszkalej za
    granica?

  • 22. Data: 2005-10-02 02:51:51
    Od: samanta <s...@w...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Napisałeś, że nie ma przepisów umożliwiających "segregację". Otóż ja bym
    > spojrzał na to z innej strony - nie ma zakazu "segregacji".

    Jest. Konstytucyjna rownosc wobec prawa.

  • 23. Data: 2005-10-02 06:46:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:dhn1ud$7bi$1@opal.futuro.pl...

    > Mają. W Polsce nie ma przepisów umożliwiających 'segregację wiekową'
    > przy wchodzeniu do tzw. lokali.
    >
    > Można nie wpuścić nietrzeźwych, wyprosić agresywnych, ale 'kluby' które
    > nie są 'tylko dla członków za okazaniem karty członkowskiej' nie mogą
    > nie wpuścić spokojnie zachowującego się 17-latka, który będzie sobie
    > spokojnie popijał z nieco starszymi znajomymi doczek z czarnej
    porzeczki.

    A jeśli to lokal ze striptizem czy jeszcze ostrzejszymi atrakcjami? Czy
    także wówczas nie można ustalić granicy wieku dla gości? Jeśli 14-latek
    tam wejdzie to kto będzie odpowiadał za jego demoralizację?

  • 24. Data: 2005-10-02 09:00:27
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Beniamin wyskrobał(a):
    > Właściciel złożył ofertę otwierając lokal, wchodzący tą ofertę przyjmuje
    > i umowa zostaje zawarta.

    Co to jest oferta? Art. 66 KC. Poprzez samo otwarcie lokalu nie można złożyć
    oferty.

    > To nie są markety, tylko hurtownie.

    Jak zwał tak zwał. Nie zmienia to faktu, że wejść można tylko na kartę.
    Nawet popatrzeć nie można na towary bez odpowiedniej karty. Normalnie w
    hurtowniach wejść można, a problemy sa dopiero przy dokonywaniu transakcji.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 25. Data: 2005-10-02 09:04:08
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Andrzej Lawa wyskrobał(a):
    > Ależ oczywiście, że jest o nim dostępna pełna informacja - jaką
    > działalność prowadzi, pod jaką nazwą itepe w tych całych rejestrach od
    > działalności gospodarczych.

    Co to jest oferta? Art. 66 KC. Informacje o przedsiębiorcy zawarte w
    rejestrach nie są ofertą w rozumieniu KC.

    > I jak jest np. wyszynk czy inne takie, to każdy ma prawo wejść a
    > właściciel/obsługa ma obowiązek umożliwienie zapoznania się z ofertą
    > (ceny na półkach albo jakieś menu).

    Tak? A do Makro nie można wejść bez karty żeby sobie np. ceny porównać.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 26. Data: 2005-10-02 09:06:39
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Zastanów się, co by się stało, jakby w sklepie z telewizorami obok
    > jednego z nich stanęła tabliczka: tylko dla służb mundurowych. Z tymi
    > studentami i klubem jest podobnie.
    >
    > Jedynym legalnym sposobem zniechęcenia młodzieży do przychodzenia do
    > danego klubu są wysokie ceny biletów i zniżka dla osoby mającej 21 lat
    > (przykładowo). Ale jak małolat kupi ten drogi bilet, to niestety
    > wpuścić go musisz. No i nie ręczę, czy nie będzie kłopotu z podatkami,
    > bo się na tym nie znam.

    Wydaje mi się, że mieszasz w tej sprawie wyobrażenie "zdroworozsądkowe" z
    rzeczywistością prawną. Telewizor dla służb mundurowych były cokolwiek
    dziwny - racja. Ale jak najbardziej zgodny z prawem. Powtórzę: swoboda
    prowadzenia DG, swoboda zwierania umów, brak obowiązku kontraktowania itd.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 27. Data: 2005-10-02 09:07:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "samanta" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest to sposób legalny, skoro jako docelowy efekt ma na celu
    > dyskryminacje. Będzie to głupia próba ominięcia prawa.

    Ale jest to jedyny sposób, który nie prowadzi w konsekwencji do
    natychmiastowej reakcji Policji w postaci mandatu lub zgoła wszczęcia
    postępowania przygotowawczego. Oczywiście, w razie oddania sprawy do
    sądu raczej się to w sądzie nie utrzyma.

  • 28. Data: 2005-10-02 09:07:58
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Andrzej Lawa wyskrobał(a):

    > Czasy "konsumów", sklepów "nur fur Deutshe" (sorki za ortografy) oraz
    > "kolorowych nie obsługujemy" się skończyły. Przynajmniej w tych choć
    > trochę cywilizowanych krajach.

    A jak są zniżki tylko dla studentów to co? To też jest de facto oferta
    złożona określonej grupie osób, a nie ogółowi. Przyjdzie emeryt i powie, że
    też chce zawrzeć umowę na takich zasadach jak studenci i co? Ma rację i
    prawo do tego?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 29. Data: 2005-10-02 09:08:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dhnvoa$8kp$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    14-latek
    > tam wejdzie to kto będzie odpowiadał za jego demoralizację?

    Można, ale nie zarządzenie bramkarza, tylko ustawą. W Polsce takiej
    ustawy nie ma. Może i powinna być, ale w chwili obecnej nie ma.

  • 30. Data: 2005-10-02 09:30:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dho7um$and$1@news.onet.pl...

> [...]
    cokolwiek
    > dziwny - racja. Ale jak najbardziej zgodny z prawem.

    Byłby wykroczeniem.