  • 31. Data: 2006-03-04 03:13:12
    Temat: Re: kłopoty prawne z portfolio
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Marto, ja nie domniemuję ja widzę hipotetycznie taką możliwość. Zapytałem
    > wcześniej Gosię co konkretnie stoi na tej fakturze. Niestety nie
    > odpowiedziała albo przeoczyłem tę odpowiedź.

    Marcin, Ty napisałeś Gosi wprost, że prace za które jej zapłacono "są
    własnością agencji".
    Nie rozważałeś hipotetycznie takiej możliwości, napisałeś jej to jako
    pewnik. Przecież inaczej w ogóle nie byłoby tej dyskusji.

    > MZ póki tego nie wiemy nie
    > można całkowicie wykluczyć, że znajduje się tam sformułowanie które
    > skutecznie przenosi prawa majątkowe w takim czy innym zakresie. W sumie
    > tylko o to mi chodzi.

    Nic jej nie pisałeś o sformułowaniach, które skutecznie przenoszą.
    Pisałeś o tym, że jej "zapłacono". Dlatego właśnie zasugerowałam Ci,
    żebyś sprawdził to dokładnie w ustawie.

    Bo zgodnie z ustawą musiałyby być spełnione szczególne wymogi.
    Choćby to, że Gosia musiałaby sobie tam wpisać dodatkowo przeniesienie
    autorskich praw majątkowych na takich to a takich polach eksploatacji.

    Żeby nie było wątpliwości, nadal nie piszę protekcjonalnym tonem :-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 32. Data: 2006-03-08 09:14:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2006 Marta Wieszczycka <m...@N...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie rozważałeś hipotetycznie takiej możliwości, napisałeś jej to jako
    > pewnik. Przecież inaczej w ogóle nie byłoby tej dyskusji.

    Pewnie faktycznie powinienem to był ująć jakoś klarowniej.

    --
    Marcin