  • 11. Data: 2002-11-18 11:43:03
    Temat: Re: kieszonkowiec
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ara2k6$372$1@news.tpi.pl...
    > A tak z ciekawości. Po co nosiłes ze sobą naraz tyle dokumentów?
    > Szczególnie interesująca jest ta książeczka wojskowa skoro
    > z wojskiem nie miałeś prawie w ogóle do czynienia.

    Jakiś czas temu często się przeprowadzałem, więc dokumenty nosiłem razem.
    Poza tym brałem kredyt więc książeczka wojskowa też była potrzebna.

    Ale najważniejsze: dokumenty faktycznie się odnalazły. Zyczliwy pan mecenas
    na niedzielnym spacerze z psem znalazł je pod samochodem. Brakuje tylko kart
    VE i VC (zastrzegłem) oraz kart BP Partnerclub (za te 2500 pkt. sobie jakąś
    nagrodę wybiorą). Z dowodu osobistego próbowano odkleić zdjęcie, ale nie
    wyszło.

    Całkowite koszty: kilkanaście złotych w gotówce, zastrzeżenie kart 35zł,
    zastrzeżenie czeków 16zł, zastrzeżenie dowodu osobistego 20zł, wyrobienie
    nowych kart 40zł, koniak dla p. mecenasa :)))

    A było trochę strachu, że będzie gorzej.

    Pozdrawiam

    ERY

  • 12. Data: 2002-11-18 15:30:19
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > nowych kart 40zł, koniak dla p. mecenasa :)))
    >
    > A było trochę strachu, że będzie gorzej.

    BTW mialem podobna sytuacje ale zgubilem karty bankomatowe + legitymacje
    studencka .. legitymacje olalem bo byla nie wazna .. bez waznej pieczatki ..
    a karty zastrzeglem .. po czym wieczorem telefon ze pani co po pracy wracala
    znalazla i chce mi oddac .. nic nei chciala wiec tylko podziekowalem.
    No i nikt na szczescie nei dobral mi sie do kont :)

    AJA

  • 13. Data: 2002-11-18 21:01:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Wydanie zgłaszającemu zaświadczenia o złożeniu zawiadomienia to obowiązek
    policjanta przyjmującego zawiadomienie. Nie pobiera się od tego żadnej
    opłaty skarbowej (sądowej) - to bzdura!! Uprawnienie do tego wynika m.in. z
    tzw. Uprawnień pokrzywdzonego, których jeden egzemplarz powinieneś otrzymać
    w chwili zgłoszenia. Zresztą zgodnie z zarządzeniem informacja o tym powinna
    byc wywieszona w jednostce. Możesz złożyć skarge na policjantę albo przejśc
    do porządku dziennego nad jej ułomnoścoami (to też człowiek i pomylić się
    może).
    Zresztą niebawem dyskusja stanie się bezprzedmiotowa, albowiem w terminie
    7-10 dni pocztą otrzymasz postanowienie w sprawie wszczęcia w tej sprawie
    dochodzenia. Z niego będzie wynikało, że powiadomiłeś o kradzieży i może ono
    stanowić surogat zaświadczenia.
    Co do wyrobienia nowych dokumentów, to generalnie ich utratę zgłasza się w
    urzędach, które je wyrobiły. Możesz się legitymować np. paszportem albo
    innym dokumentem ze zdjęciem (książeczka ubezpieczeniowa itp.). Badania
    techniczne pewnie będziesz musiał zrobić na nowo, bo kto w nie uwierzy,
    chyba, że potwierdzi Ci diagnosta, który je wykonał na podstawie swojej
    ewidencji. Tablice rejestracyjne dostaniesz nowe. najprościej z polisą OC,
    bo jej wtórnik otrzymasz od ręki u ubezpieczyciela.
    No i faktycznie do czasu uzyskania nowych dokumentów nie możesz jeździć
    samochodem - przykre!!!!!

  • 14. Data: 2002-11-19 22:43:18
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > Nie zauważyłeś, że od czasu, kiedy wydano Ci ten dowód minęło kilka
    > lat
    > i nawet, jakby , ustrój się zmienił?
    > Od bardzo dawna nie ma obowiązku noszenie przy sobie dowodu
    > osobistego, że o książecce wojskowej nie wspomnę.

    Zresztą "wskazane" nie znaczy "obowiązkowe".
    Nawet stare dowody były drukowane po stanie
    wojennym i nie ma obowiązku ich noszenia
    przy sobie.
    A po co cywil ma nosić książeczkę wojskową, tego w ogóle
    nie rozumiem.

  • 15. Data: 2002-11-19 22:46:16
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > nie, przegląd masz ważny i adnotacja o tym powinna być w Wydz.
    > Komunikacji.

    Niekoniecznie w Wydz. Komunikacji,
    ale na pewno w stacji diagnostycznej.